Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

določi se skupine, ki bodo obiskovale in to nenapovedano domove starejših občanov

2664 OGLEDOV 14 KOMENTARJEV

Naj se uredi in določi vladna skupina ljudi in omogoči tudi nevladno skupino ljudi, ki bi nenapovedano obiskovala domove starejših občanov in o tem obveščala javnost. Namreč v zadnjem času se govori, da postajajo domovi starejših občanov prava groza in mučilnica starejših in jo imenujejo hiša groze, sploh za demente ljudi in tiste, ki so prikovani na posteljo in so nepokretni ali slabo pokretni.

32 glasov

4 glasovi

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR V verso verso 453 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


23. 1. 2025

Odziv Ministrstva solidarno prihodnost

Nadzor nad delom domov za starejše občane (in drugimi socialnovarstvenimi zavodi) poteka tako v obliki notranjega nadzora, ki ga izvaja vsak izvajalec sam, kot v obliki zunanjih rednih in izrednih nadzorov, ki jih izvajajo različni organi oziroma nosilci javnih pooblastil. To so Socialna inšpekcija, Zbornica zdravstvene in babiške nege Slovenije, Zdravniška zbornica Slovenije, Zdravstveni inšpektorat ter Varuh človekovih pravic, če naštejemo le nekatere.

Nadzori so lahko redni, ti potekajo v skladu z letnim programom nadzorov ali izredni na podlagi prijav ali zaznanih nepravilnosti.

Socialna inšpekcija v domovih za starejše izvaja strokovni nadzor nad izvajanjem Zakona o socialnem varstvu in na njegovi podlagi izdanih predpisov. Inšpekcijski nadzor izvajajo socialni inšpektorji in inšpektorice, ki imajo posebna pooblastila in odgovornosti.

Ugotovitve Socialne inšpekcije so objavljene v letnih poročilih, ki so objavljena na portalu GOV.SI. Na spletni strani Socialne inšpekcije je opisan postopek ravnanja v primeru nezadovoljstva z izvajanjem socialnovarstvenih storitev.

Državni preventivni mehanizem (DPM), ki deluje pod okriljem Varuha človekovih pravic, je neodvisno telo, katerega uslužbenke in uslužbenci ter druge članice in člani obiskujejo osebe, ki jim je bila odvzeta prostost, in kraje, kjer so ali bi lahko bile te osebe nastanjene. DPM je namenjen krepitvi varstva teh oseb pred mučenjem in drugim okrutnim, nečloveškim ali ponižujočim ravnanjem ali kaznovanjem. Člani in članice DPM vsako leto opravijo več obiskov tudi v domovih za starejše, kjer preverjajo ravnanje s stanovalkami in stanovalci. Z njimi se pogovorijo osebno (tudi brez navzočnosti osebja). Večina obiskov oz. nadzorov je nenajavljenih.

O vsakem obisku DPM pripravi poročilo o svojih ugotovitvah ter obiskanim institucijam poda priporočila za odpravo ugotovljenih nepravilnosti in predloge za izboljšanje stanja. S tem seznani tudi pristojno ministrstvo. DPM o svojem delu objavi letno poročilo, ki ga posreduje državnim institucijam in mednarodnim organizacijam za varstvo človekovih pravic. Na spletni strani Varuha človekovih pravic je dostopen pregled obiskov, ki so jih opravili, in priporočil z obiskov: https://www.varuh-rs.si/o-varuhu/organizacijske-enote-in-svet-varuha/d...

Nadzori na področju zdravstvene nege in zdravstvene rehabilitacije se izvajajo v skladu s predpisi s področja zdravstvene dejavnosti. Tako npr. strokovni nadzor s svetovanjem na področju zdravstvene nege v skladu Zakonom o zdravstveni dejavnosti izvajajo na Zbornici zdravstvene in babiške nege Slovenije. Z njihovim delom se javnost lahko seznani preko letnih poročil o delu https://www.zbornica-zveza.si/o-zbornici-zvezi/dokumenti-2/porocilo-o-...

Sicer ne z namenom nadzora, ampak kot strokovno podporo izvajalcem socialnovarstvenih storitev, Socialna zbornica Slovenije izvaja inštruktažna svetovanja. Njihov namen je spremljanje uporabe strokovnih metod, izvajanja strokovnih usmeritev, ki jih določajo razvojni dokumenti na področju socialnega varstva, uveljavljanje novih strokovnih pristopov in dobre prakse, pa tudi uresničevanje Kodeksa etičnih načel v socialnem varstvu, kar zagotovo pripomore k izboljšanju dela.

Nenazadnje so pomemben vir informacij o stanju oskrbe v domovih za starejše opažanja svojcev in uporabnic, uporabnikov samih, ki jih na ministrstvo prejmemo v obliki pritožb. Na vsako pritožbo se odzovemo in preverimo zadevo ter po potrebi ukrepamo sami ali zadevo odstopimo pristojni instituciji.

Menimo, da ni potrebno, da bi k zgoraj opisanim nadzorom ustanovili novo oziroma dodatno obliko nadzora, saj je nenazadnje treba upoštevati tudi varovanje osebnih oziroma drugih občutljivih podatkov o uporabnikih in uporabnicah, do katerih ne more dostopati nepooblaščena oseba. Vsekakor pa bomo še naprej krepili obstoječe oblike nadzora.

Komentarji




  • J Jože Novak

    Saj niso problem samo upokojenski domovi ampak tudi bolnišnice kamor se nastani starejše ljudi po poškodbi za cca 3 tedne, da bi se usposobili do odhoda domov. Psihično maltretiranje zaposlenih nad bolniki je tudi hud problem, pa oponašanje, da svojci tako ne hodijo na obiske, kar bi naj pomenilo, da bolnik nima zaslombe in da lahko delajo z njim kar hočejo, fizioterapevtke, ki iščejo vse mogoče izgovore, da jim ne bi bilo treba opraviti svojega dela itd.. Povsod kamor pridejo starejši so lahko le-ti predmet zlorab.

  • I Izbrisan uporabnik 2127

    Ta predlog je samo posledica neučinkovitosti države. Inšpekcija pride, ne zanimajo je trpeči starostniki, samo papirji, po katerih je vse ok, po navadi. Če ni, pa se popravi, stanje za uporabnike pa ostane isto.

    Zato opravljajo preglede tudi na Uradu varuha človekovih pravic.

     

    Namesto takšnih skupin potrebujemo spremembo kriterijev, česar pa se država brani, ker bi morala prispevati več sredstev, česar noče, povišala pa bi se tudi cena oskrbe.

     

    Nekaj je pri nas narobe že v kali, že v organizaciji, razporejanju sredstev itd. Kako to, da v tujini domovi lahko funkcionirajo normalno, ne da bi države vrgle pol proračuna vanje in ne da bi bankrotirali oskrbovanci? Pri nas seveda ni mogoče spremeniti nič, kot ponavadi, čeprav je nekaj narobe že v kali, v organizaciji, razporejanju sredstev, cene so nenormalno visoke, DSO-ji pa ustvarjajo milijonske dobičke. Hja, Slovenija.

  • F Ferenc

    Nadzor nad izvajanjem socialno varstvenih storitev opredeljuje 102. člen Zakona o socialnem varstvu, po katerem je Socialna inšpekcija pristojna za nadzor nad izvajanjem storitev v javni mreži (izvajalci: javni zavodi, koncesionarji) in nad izvajanjem storitev pri izvajalcih z dovoljenji za delo, ki so vpisani v register pri ministrstvu ter za nadzor nad izvajalci (fizične in pravne osebe) za katere obstaja sum, da izvajajo dejavnost socialnega varstva brez vpisa v register pri ministrstvu oziroma brez ustreznih pravnih podlag. Inšpekcijski nadzori se izvajajo po letnih načrtih ter na podlagi pobud upravičencev ali druge javnosti ter tudi po uradni dolžnosti. v kolikor inšpektor pridobi informacijo, da v neki zadevi obstaja situacija, ki jo je potrebno preveriti v inšpekcijskem pregledu. Pobude za nadzor ali informacije, ki jih pridobi inšpektor sam (spletne strani, mediji, drugo), ki vsebujejo sum, da se opravljajo socialno varstvene dejavnosti za posebej ranljive skupine upravičencev ali upravičenca, pa izvajalec ni v javni mreži in ni vpisan v register, imajo prednost pri obravnavanju. Inšpekcijski pregledi se opravijo tako pri posameznih neposrednih izvajalcih kot pri agencijah, ki posredujejo neposredne izvajalce za opravljanje takšnih dejavnosti. V letih 2006-2017 je bilo opravljenih 86 nadzor pri izvajalcih, ki niso bili vpisani v register, od tega pri dveh agencijah, ki sta takšno delo posredovali. Poleg tega ima Socialna inšpekcija na svojih spletnih straneh objavljeno posebno opozorilo upravičencem v zvezi z iskanjem in izbiranjem izvajalcev pomoči, navedbo izvajalcev, ki jim je bila izrečena prepoved opravljanja socialno varstvenih storitev do pridobitve ustreznih pravnih podlag ter letna podrobnejša poročila o ugotovitvah v izvedenih inšpekcijskih pregledih.

    • o opazovalka

      Upajmo, da ne bo odgovor "organa" podoben vašemu, naštevanje kaj je kje določeno. Treba je spremeniti zadeve, ne glede na to, da je po členih vse lepo in prav. Iskanje tistih, ki ne delajo po predpisih, je nekaj drugega kot neprimerno vedenje do starejših v domovih, ki so "v redu" po predpisih!

       

  • I Ivan Peter Benko

    Povprašajte v domovih za ostarele kako poteka oddaja volilnih glasov

  • B Burek Man

    Pa saj za to že obstajajo inšpekcije? Svojci prijavijo, inšpekcija pride in preveri.

    • z znalček

      Predlog navaja nevladno kontrolo.

    • B Burek Man

      Kaj ima potem vlada tukaj za naresti? In kaka pooblastila bo imela "nevladna skupina" v takih institucijah? Saj greš lahko sam obiskat svojca v dom, povprašaš po stanju, pa posreduješ morebitne probleme naprej inšpekciji.

       

    • D DavidS

      Predlog navaja VLADNO skupino....prav izrecno je uporabljena ta beseda.

       

      In takšna skupina, kot pravi Burek Man, že obstaja - reče se ji inšpekcija.

    • z znalček

      David, preberi cel stavek.

       

      Burek, menda je v slabih domovih tako, da se svojci ne upajo pritoževati, ker se potem še bolj znašajo nad njimi. V dobrih pa ni toliko razlogov za pritožbe.

    • D DavidS

      Ta del sem spregledal....in je nesprejemljiv. Ne moremo imeti zasebne inšpekcijske službe, ki ne odgovarja nikomur.

    • o opazovalka

      Če se najavijo pred prihodom to nima smisla.

       

    • I Irena1

      Inšpekcije tudi slučajno ne opravljajo svojega dela tam kjer bi bilo zares potrebno .. žal

      Taka kontrola je nujno potrebna saj smo popolnoma disfunkcionalna država kjer za šibkejše skupine državljanov ni poskrbljeno ... inšpekcije in vse vladne službe so same sebi namen

    • B Burek Man

      >Inšpekcije tudi slučajno ne opravljajo svojega dela tam kjer bi bilo zares potrebno

       

      in ta nova inšpekcija (ki bi se ji reklo "vladna skupina") bi pa iz nekega magičnega razloga to počela bolje od ljudi, ki so že zdaj plačani, da to počnejo?