Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Zavijanje v desno pri prižgani rdeči luči

4185 OGLEDOV 18 KOMENTARJEV

Ker je tale predlog iz meni nerazumljivega razloga obtičal že pol leta v mlinih moderatorjev in ni prišel na glasovanje, ga ponovno podajam: Predlagam, da se spremeni Zakon o varnosti v cestnem prometu tako, da bo dovoljeval zavijanje v desno pri prižgani rdeči luči na semaforju povsod tam, kjer to ni s posebnim znakom prepovedano (če je seveda smer prosta). Sprememba zakona je takšno možnost pred približno 1 letom že predvidela povsod tam, kjer bi to znak dovoljeval, vendar še po enem letu takega znaka jaz na naših cestah še nisem videl. V utemeljitvi te spremembe, se je pripravljavec opredelil, da podobna ureditev velja v ZDA, vendar tudi tam velja obratno. Dovoljeno je povsod, kjer ni prepovedano. Ne vidim nobenega razloga, zakaj voznikom ne bi mogli zaupati, da bodo znali presoditi, kdaj je smer prosta, saj to presojajo tudi pri vseh nesemaforiziranih križiščih. S tako ureditvijo bi se precej zvečala prepustnost križišč in zastoji in nepotrebno stanje pred semaforji, kar bi vplivalo tudi na manjše onesnaženje zraka. Bi pa najbrž morali namestiti nekaj tablic s prepovedjo zavijanja desno ob rdeči, recimo pri zavijanju na mestne aleje, kjer bi moral voznik prečkati prehod in kolesarsko stezo, vozila pa po alejah vozijo z višjimi hitrostmi (70km/h).

36 glasov

5 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR Z znalček 64 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


29. 12. 2017

Odziv Ministrstva za infrastrukturo

Zakon o pravilih cestnega prometa (Uradni list RS, št. 82/13 – uradno prečiščeno besedilo, 69/17 – popr., 68/16 in 54/17) v tretjem odstavku 27. člena določa, da se na cesti lahko za določeno obdobje, ki ne sme biti krajše od treh mesecev in daljše od enega leta, določi prometna ureditev, ki dovoli, omeji ali obveže udeležence cestnega prometa k ravnanju, ki je lahko v nasprotju s prometnimi pravili, določenimi z Zakonom o pravilih cestnega prometa (eksperiment). Eksperimentalna prometna ureditev mora biti označena s predpisano prometno signalizacijo na način, ki omogoča vsem udeležencem cestnega prometa nedvoumno in varno udeležbo v cestnem prometu. Med eksperimentalne prometne ureditve sodi tudi možnost uvedbe varnega zavijanja v desno pri prižgani rdeči luči na semaforju.

V času od uveljavitve Zakona o pravilih cestnega prometa vse do danes je bilo Ministrstvu za infrastrukturo podano le ustno poslansko vprašanje o preučitvi možnosti za uvedbo varnega zavijanja v desno pri rdeči luči, medtem ko s strani upravljavca državnih cest oziroma upravljavca občinskih cest ni bila posredovana nobena pobuda za vzpostavitev eksperimentalne prometne ureditve zavijanja v desno pri prižgani rdeči luči.

Prav tako v okviru delovnih skupin za pripravo podzakonskih predpisov s področja prometne signalizacije in opreme na cesti ter pogojev za izvedbo in vsebino elaborata eksperimentalne prometne ureditve, zaradi negativnega vpliva na varnost cestnega prometa, ni bilo doseženo soglasje o predlagani novi prometni signalizaciji, ki bi označevala eksperimentalno prometno ureditev.

Priloge:

Komentarji




  • F Ferenc

    Naslov pobude: UVELJAVITEV ZAVIJANJA V DESNO PRI RDEČI LUČI NA SEMAFORJU

    Odgovor na vašo pobudo: 59107

    Spoštovani,

    prejeti predlog bomo preučili in ukrepali bomo skladno s pristojnostmi. Pojasnjujemo še, da smo na občinskih cestah uveljavili novo pravilo v pet križiščih. S strani občanov smo glede tega prejeli številne odzive, tako pozitivne kot negativne. Zato smo sprejeli odločitev, da bomo pozorno spremljali odvijanje prometa v predmetnih pet križiščih v obdobju približno pol leta, nato pa bomo sprejeli odločitev za naprej. Trenutno menimo, da ima uveljavitev novega pravila več pozitivnih kot negativnih učinkov. Negativni učinki so predvsem z vidika prometne varnosti, predvsem gre za občutek varnosti z vidika pešcev in kolesarjev.

    Prijazen pozdrav.

    U.L.

    Mestna uprava

    Oddelek za gospodarske dejavnosti in promet

    Trg mladinskih delovnih brigad

  • z znalček

    Dvomim, da bodo birokrati iz Ministrstva za infrastrukturo tole sploh prebrali, zagotovo pa predloga ali ne razumejo, ali pa se jim ne da ukrepati, saj odgovarjajo čisto nekaj drugega, kot je vsebina predloga.

    1. V predlogu ne govorim o nikakršnem testnem obdobju ampak o pripravi predloga za spremembo zakonodaje, kar je ena od nalog ministrstev.

    2. Možnost vožnje skozi rdečo luč je že predvidena v obstoječi zakonodaji (ZVCP-1, 119. člen, 6. točka, 4. podtočka, 2. alineja), vendar v obrnjeni veljavi, v praksi pa nikjer izvedeni.

    3. To, da noben deležnik (razen enega poslanskega vprašanja) ni predlagal take oziroma podobne spremembe seveda ni noben argument, saj ravno zato obstaja ta portal. Državljani predlagamo rešitve, za katere sodimo, da predstavljajo izboljšanje ali bi jih morali organi sami.

    4. Da bi nova signalizacija zmanjšala prometno varnost je navaden blef tistih, ki iz različnih razlogov zavračajo spremembe. Kako lahko to trdijo, če niso izvedli testnega režima. Še več, če bi dobro prebrali predlog in komentarje, bi videli, da je takšna študija v Quebecu dala pozitivne rezultate.

     

    Ga. Miklavc, s svojim odgovorom si tokrat niste zaslužili plače, kar je sicer dokaj običajno na tem portalu.

    • B Burek Man

      Seveda bi zmanjšala prometno varnost.

       

      Če pa že čisto nič drugega, bi ponovem avti stali na prehodu za pešce, ker bi zapeljali naprej v križiče, in tam čakali, na prosto pot za zavit desno.

  • J Jozzi

    Absolutno se strinam s predlogom. Ko stojim na semaforju, se vsakokrat sprasujem, zakaj zavijanje v desno pri rdeci ni dovoljeno, ko pa vendarle nikomur ne sekas poti - jasno, na pesce in kolesarje pa pazis pri vsakem zavijanju. To bi povecalo pretocnost in zmanjsalo nepotrebno cakanje. Velik za!!!

  • I Ivan Peter Benko

    V zahodnih državah Evrope - ne vseh, imajo ponekod to uveljavljeno. Ampak desno pravilo v takšnem križišču ne velja.

    • D DavidS

      V katerem semaforiziranem križišču pa velja desno pravilo?

    • a andrejček

      Kratek odgovor je - v nobenem, ker do takšne situacije sedaj v SLO ne more pridet (razen če se eden odloči vozit v rdečo. V primeru dovoljenega prečkanja ob rdeči luči, pa bi do takšne situacije prišlo, oziroma bi se pogosto dogajalo. David, predlagam da si na list papirja narišete eno križišče in kmalu boste ugotovili, zakaj je Ivan to napisal.

    • D DavidS

      Saj pa je popolnoma samoumevno, da tisti ki pelje skozi rdečo (če je to dovoljeno) nima prednosti.

      Tako kot lahko v nekaterih državah pešec prečka cesto pri rdeči luči, in si je pač sam kriv če se mu kaj zgodi - prednost ima avtomobil.

  • m markus

    Mislim, da je to koristen predlog, ki bi pripomogel k zmanjšanju gneče in onesnaženja zraka.

  • z znalček

    Še tole sem našel:

     

    In the province of Quebec, turning right on a red was illegal until a pilot study carried out in 2003 showed that the right turn on red manoeuvre did not result in significantly more accidents.

  • I Ivan Peter Benko

    V zgodovini Ljubljane se lahko najde podobna prometna ureditev. Pod semaforskimi lučmi je bila postavljena tablica z vrisano zeleno puščico desno.

    • z znalček

      Točno in ne samo desno. Na Karlovški je bila takšna zelena puščica tudi za naravnost za smer proti novemu mestu v T križišču pri tunelu. Mislim, da so jih ukinili kakih 40 let nazaj.

  • D DavidS

    Popravek glede ZDA....ureditev je tam odvisna od posamezne zvezne države.

     

    V nekaterih se lahko zavija pri rdeči povsod kjer ni prepovedano, v drugih pa le tam kjer je izrecno dovoljeno.

     

    Sam imam sicer do tega precej mešane občutke. Ideja sama mi je sicer všeč, se pa bojim, kako bo to v praksi pri nas, kjer smo vozniki pač navajeni, da to ni dovoljeno.

     

    Vem da sem imel z navajanjem na to kar težave, ko sem bil v ZDA, pa sem takrat imel le 3 leta vozniških izkušenj.....kako težko bi bilo navajanje šele za nekoga, ki je že dve ali tri desetletja navajen, da je rdeča pač vedno stop.

     

    V praksi so že krožišča težava, pa so bistveno manjša novost kot dovoljena vožnja skozi rdečo.

    • z znalček

      Tale tvoj popravek ne drži. Od leta 1980 je zavijanje v desno dovoljeno v vseh državah ZDA, ker je to zahteval zakon iz leta 1975. Pred tem je bilo to dovoljeno na zahodu, na vzhodu ZDA pa večinoma ne.Massachusetts kot zadnji je prepoved ukinil 1.1.1980. Lahko se pa prepoved nanaša na določeno območje npr. New York City.

       

      Večina držav v ZDA dovoljuje tudi zavijanje v levo iz enosmerne v enosmerno pri rdeči luči, manjšina pa tudi zavijanje v levo iz dvosmerne v enosmerno pri rdeči.

       

      Zavijaje v desno pri rdeči je dovoljeno tudi v Kanadi, ter v nekaterih karibskih in južnoameriških državah, na Kitajskem, Tajskem (v levo, ker vozijo po levi)...

       

      Veliko več držav ima posebne znake, ki dovoljujejo vožnjo skozi rdečo luč, tudi Slovenja, problem je v tem, da pri nas te ostajajo samo na papirju.

    • D DavidS

      Imate prav, takšno (napačno) razlago sem dobil med obiskom NYC ki je očitno edina izjema.

  • B Burek Man

    Tukaj je potreben preračun višje pretočnosti glede na povišano nevarnost nesreč. Tudi če je dovoljeno desno, če hoče prvi v koloni peljati naravnost, ne more nihče zaviti desno.

    • z znalček

      Jasno, da če ne more peljati, pač ne bo peljal. V Ljubljani imaš recimo tudi semaforizirano križišče Grablovčeve in Zaloške, kjer tudi pri zeleni luči ne moreš peljati niti naravnost niti desno, če je pred tabo nekdo, ki zavija levo, ker je za vse tri smeri samo en pas.

       

      Za preračun je pa tako, da bi ga težko naredil, pa niti ni potrebno. Saj tudi nihče ne dela preračuna recimo kakšna je nevarnost, če je na nesamaforiziranih križiščih dovoljeno zavijanje.

    • B Burek Man

      Seveda se ti preračuni delajo. Če je križišče nevarno, postavijo tam semaforje ali pa ga preuredijo v rondo, kjer je to mogoče.

       

      Zavijanje desno pri rdeči pomeni sekanje prehoda za pešce in kolesarske steze (oz. večinoma kar čakanje z avtom na teh površinah, ker bodo vsi zapeljali čim globje v križišče, tako kot zdaj počnejo pri zeleni luči), pa še sekanje z avtomobili, ki vozijo po cesti z zeleno lučjo. Pa marsikateremu vozniku že zdaj, s semaforju, ne grejo ravno dobro barve.