Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Ukinitev preplačevanja obrtnega dovoljenja

3584 OGLEDOV 1 KOMENTAR

Podjetnik, ki želi upravljati nekatero od obrtnih dejavnosti (elektroinstalacije, gradbeništvo,....) potrebuje ze opravljanje te dejavnosti tudi obrtno dovoljenje. V primeru, da podjetnik (ali delavec) izpolnjuje pogoje za pridobitev obrtnega dovoljenja (izobrazba, npk, ipd.), lahko z dokazili (spričevalo, potrdilo, certifikat) pridobi dovoljenje in vpis v obrtni register.

Trenutno samo dovoljenje (torej, da nekdo pogleda spričevalo/certifikat, izda list papirja, ter vpiše to osebo v register) stane 111eur, kar je absolutno preveč.

Predlagam da se vpisi opravljajo kar na točkah e-vem, ter da bo cena izdaje dovoljenja primerna samim stroškom izdaje (torej nekaj evrov, ali pa kar zastonj).

14 glasov

0 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR D dzejdzej 7 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


28. 11. 2017

Odziv Ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo

Postopek izdaje obrtnega dovoljenja je določen s Pravilnikom o postopku izdaje obrtnega dovoljenja in o obrtnem registru, ki ureja tudi postopek izdaje obrtnega dovoljenja, prav tako ureja tudi postopek vpisa v obrtni register ter določa način vodenja tega registra.

Glede predloga podjetnika, da se vpisi opravljajo na točkah e-VEM pojasnjujemo, da Obrtni zakon (Uradni list RS, št. 40/04 - uradno prečiščeno besedilo, 117/06 - ZDavP-2, 102/07, 30/13 in 36/13 - popr.; v nadaljnjem besedilu: ObrZ) v četrtem odstavku 9. člena določa, da se vloga za izdajo obrtnega dovoljenja vloži pri Obrtno-podjetniški zbornici Slovenije ali na enotni vstopni točki VEM - vse na enem mestu. Nadalje je tudi s Pravilnikom to že določeno, saj se vloga za izdajo obrtnega dovoljenja vloži pri Obrtno-podjetniški zbornici Slovenije ali na enotni točki VEM.

Glede stroškov izdaje obrtnega dovoljenja pa pojasnjujemo, da stroški izdaje, ki jih omenja podjetnik, ter predlaga, da se znižajo ("torej na nekaj evrov") oziroma izničijo ("ali pa kar zastonj") ne predstavljajo zgolj izdaje obrtnega dovoljenja, temveč so v to všteti še drugi, tudi administrativni in ostali stroški.

OZS namreč vodi zbirko listin subjektov vpisa, prav tako je vlogo in dokazila potrebno ustrezno preveriti, upravljavec poslovnega registra tedensko obvešča OZS o vpisih fizičnih in pravnih oseb v skladu z drugim odstavkom 19. člena ObrZ ter o spremembah vpisov fizičnih in pravnih oseb. Prav tako se med drugim, na zahtevo zainteresirane osebe zagotovi tudi vpogled v prej vpisane in kasneje spremenjene podatke, ki se nanašajo na posamezen subjekt vpisa in so shranjeni v centralni informatizirani bazi.

Poleg tega, v primeru prenehanja veljavnosti obrtnega dovoljenja in prepovedi opravljanja dejavnosti, z odjavo iz obrtnega registra ali z odvzemom le tega, izda OZS odločbo. OZS izda odločbo o prenehanju veljavnosti obrtnega dovoljenja in izbrisu iz obrtnega registra, če ugotovi, da fizična ali pravna oseba več ne izpolnjuje pogojev oziroma opravlja dejavnost v nasprotju z obrtnim dovoljenjem itd.

Glede na zgoraj navedeno stroškov vpisa in izdaje obrtnega dovoljenja ne moremo omejiti zgolj na "list papirja", ki ga prejme obrtnik, temveč to vključuje tudi določene postopke, ki od OZS zahtevajo dodatna dela, ter z njimi povezane stroške.

Priloge:

Komentarji