Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Boljši standardi za dimenzije ovir na cesti (grbin)

4676 OGLEDOV 18 KOMENTARJEV

Trenutno imamo kar nekaj različnih vrst in oblik raznih ovir za nižanje hitrosti na cestah (t.i. grbin, oz. podobnih zadev - razni dvignjeni otoki s prehodi za pešce, ipd).

Kar je pri teh ovirah problematično je, da so vse postavljene "od oka", in da nekdo, ki prvič tam pelje, včasih ne more na daleč predvideti primerne hitrosti s katero jo lahko prevozi, sploh ponoči. Nekje je omejitev 50km/h, pa je treba pred grbino skoraj ustaviti, nekje je cona 30, pa se grbine sploh ne čuti, itd.

Predlagam da strokovnjaki najprej zanalizirajo grbine ter določijo vse potrebne dimenzije grbin za vsako možno omejitev hitrosti, kjer se grbine pojavljajo, tako, da se jih z nekim povprečnim avtom da prevoziti brez večjega neudobja. (večina avtomobilov je že tako precej podobna si med sabo, večji terenci pa imajo že zdaj prednost pred ostalimi. Alternativa je, da test izvedejo na najbolj pogostih avtih v sloveniji, za vsak velikostni razred posebej.).

Potem naj se v nekem časovnem obdobju (recimo 10 let) vse grbine nadomesti z takimi, ki so primerne omejitvi hitrosti, oz. v izjemnih primerih doda tablo z nižjo omejitvijo hitrosti pred grbine, kjer je potrebna še nižja hitrost od omejitve.

27 glasov

4 glasovi

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR B Burek Man 33 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


27. 12. 2017

Odziv Ministrstva za infrastrukturo

Umirjanje prometa je sklop gradbeno tehničnih in regulativnih ukrepov s katerimi se v naseljih in drugih občutljivih okoljih zagotavljajo prometne razmere tako da je hitrost vožnje prilagojena administrativnim omejitvam oziroma dejansko dopustnim razmeram. S temi ukrepi se minimalizira možnost nastanka prometnih nesreč in istočasno zmanjša morebitne posledice le teh na minimalno raven. Naprave za umirjanje prometa so različnih izvedb in sicer kot prometni znaki, zvočne zavore, sinusoidne, trapezne in montažne grbine, ploščadi, sredinski in stranski prometni otoki ter krožna križišča. V zadnjem času pa se uveljavljajo tudi aktivne izvedbe, ki s svojim aktivnim delovanjem selekcionirajo kršitelje in s tem pripomorejo k ohranjanju okolja. Fizične naprave/ovire za umirjanje prometa je potrebno ustrezno upravičiti in jih ni možno postaviti zgolj na podlagi želje posameznikov, ampak je njihova namestitev dopustna le na podlagi predhodnih analiz (podatkov o večjem deležu stalnega neupoštevanja prekoračitev omejitve hitrosti v daljšem časovnem obdobju oz. podatkov o številu prometnih nesreč, itd…). Odločitev za izvedbo ukrepa mora biti strokovno utemeljena, z izbiro vrste ukrepa je potrebno zagotoviti da bo dosežen zahtevan učinek. Osnovni kriteriji za določitev naprav in ukrepov za umirjanje prometa so funkcija ceste, hitrost vožnje ter prometni pogoji. Naprave in ukrepi za umirjanje prometa se načrtujejo v skladu s tehnično specifikacijo TSC 03.800:2009 Naprave in ukrepi za umirjanje prometa, ki je izdana kot predpis na podlagi Odredbe o obvezni uporabi tehnične specifikacije (Uradni list RS, št. 21/00), ter Pravilnikom o prometni signalizaciji in prometni opremi na cestah (Uradni list RS, št. 99/15 in 46/17), ki predpisuje uporabo montažnih fizičnih ovir in naprav, ki s svojim aktivnim delovanjem selektivno umirjajo promet.

Pri izvajanju ukrepov za umirjanje prometa se izhaja iz želene hitrosti, ki se jo želi doseči z izvedbo ukrepa na nevarnem odseku ceste. Želeno hitrost definira prevozna hitrost naprave ter medsebojni razmik naprav, prevozna hitrost naprave pa je odvisna od geometrije naprave.

Z omenjenimi predpisi so natančno predpisani geometrijski elementi (horizontalni, vertikalni, zaokrožitve) za dimenzioniranje posamezne naprave za določeno prevozno hitrost (30, 40, 50 km/h) in izhajajo iz mednarodnih strokovnih ugotovitev. Aktualna formalna regulativa tega področja je ustrezna in primerljiva evropskemu prostoru, saj so, posebej pa montažne naprave (CE) certificirane, kar zagotavlja njeno ustreznost na območju celotnega Evropskega gospodarskega prostora. Glede na to, da naprave spadajo med prometno opremo mora biti večja pozornost posvečena inšpekcijskemu nadzorstvu z ugotavljanjem ali so te naprave izvedene skladno s predpisi.

Priloge:

Komentarji