Leasing za mikro sončne elektrarne do 100 m2 ali 13kWp
Ta predlog se nanaša na financiranje sončnih celic. Predlagam da dodamo novo vrsto financiranja sončnih celic, leasing. Saj se večina za to zainteresiranih ljudi, ki že ima 10% sredstev za nabavo sončnih celic, ni pripravljena zadolžiti za obdobje 10-15 let. Za to skupino ljudi, ki je po mojem mnenju pri nas največja, glede na te ki so zainteresirani in ki imajo sami dovolj sredstev za nakup sončnih celic, naj Javna agencija Republike Slovenije za energijo ponudi leasing, za mikro sončne elektrarne do velikosti 100 m2 ali 13 kWp.
Ta leasing se lahko tako določi za obdobje 10-15 let. Kar pomeni:
- Imetnik sončnih celic 10-15 let nima finančnih koristi, saj vsi prihodki od energije izplačujejo leasing neposredno, prav tako pa nima stroškov (povprečno 95% garantirani izkoristek sončnih celic);
- Po preteku 10-15 let sedaj pravi lastnik sončnih celic prejema še nadaljnih 10-15 let celoten iztržek prodane električne energije (povprečno 85% garantirani izkoristek sončnih celic);
- S pridobitvijo denarja evropskega sklada naj se čas leasinga ustrezno skrajša, oziroma se obroki leasinga izplačajo iz tega naslova. Denar prodane električne energije pa dobijo lastniki leasinga na svoj račun.
Prednosti
-Lastnnik sončnih celic v obdobju 25 let brez pretiranega truda pridobi denar v vrednosti cca 1,5 kratnika vrednosti mikro sončne elektrarne, v katero je vložil začetnih 10% ali manj;
-Takšna mkro sončna elektrarna omogoča sinergije, kot je izraba v namen strešne kritine, izraba nekakšnih 'hibridov' z možnostjo istočasnega ogrevanja sanitarne vode z odvečno toploto na sistemu;
-Razmah sončnih elektrarn bi potreboval veliko kvalificirane in nekvalificirane delovne sile (prosta delovna mesta);
-Energetski sistem ali električno omrežje je tako ob konicah potrošnje energije bolj stabilno. Saj se veliko električne energije proizvede tam kjer se je tudi porabi, posledično manj obremenjeno električno omrežje.
-Kot prednost se pokaže tudi začetni veliki finančni vložek teh elektrarn, saj je finančni problem na eni strani, na drugi strani pa velik priliv svežega kapitala v obtok. Kar pa se odraža v pospešenem gospodarstvu.
-Večje število sončnih elektrarn poveča odstotek pridobljene energije doma, ali manjša potrebo po uvozu energentov. Posledično denar za energente ostaja doma.
-Denarna sredstva, ki so pridobljena v tujini (potrebna za postavitev elektrarn) so 100% krita, saj se neposredno izplačujejo iz trženja električne energije. To električno energijo pa pridobivamo pasivno, brez dodatnih stroškov.
-Slovenija lahko takšen sistem predstavi kot akcijo zoper izpuste CO2 v ozračje.
Pomanjklivosti:
-Zadolževanje v tujini, je nujno zlo. Rešitev: za to sicer ni prave rešitve. 1. Je pa kritje kreditov iz tega naslova (sončne elektrarne) urejeno že samo po sebi saj je priliv denarja bolj ali manj konstanten, brez večjega tveganja. Je pa vezano na letne čase. 2. Evropska agencija za energijo je v Sloveniji, s čimer je lobiranje za sredstva poenostavljeno;
-Sončne celice ponujajo manjši dobiček glede na vložena sredstva. Rešitev: 1. Naloga vlade je da omogoči v Sloveniji okolje, kjer je možno izdelati vse komponente sončnih elektrarn, ter tako poskrbi za maksimalen možen učinek pridobljenega kapitala. Akcije:
-Ponovna oživitev projekta podjetij TDR in Solarvalue za proizvodnjo čistega silicija v Rušah z dodatno pomočjo države;
-Iskanje partnerja ali ustanovitev podjetja za nadaljno obdelavo silicija;
-Olajšanje dela podjetja Bisol z povezovanjem slednjega z podjetjem, ki predeluje čisti silicij;
2. Vsako leto naj agencija omogoči le toliko sončnih elektrarn, kolikor jih lahko 'pokrijejo' domači sestavljalci modulov. Vendar ne glede na to od kje so moduli nabavljeni.
-Prevelik odziv lahko pomeni preveliko obremenitev za agencijo. Rešitev: agencija naj prednostno obravnava strehe, ki imajo postavitev in naklone najbližje optimalnim (30° naklon J - primer).