Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Varčevalni ukrepi v zdravstvu

3002 OGLEDOV 7 KOMENTARJEV

V zvezi s trenutno problematiko in pripravo zdravstvene reforme predlagam sledeče predloge, ki bi jih bilo gotovo možno upoštevati in uvesti:

- zgornjo omejitvijo plače (z vsemi dodatki) na 5000 EUR, prisilno upokojitvijo vseh, ki dosežejo normo,

- transparentnim vodenjem javnih naročil za vse bolnišnice,

- znižanjem (celo prepolovitvijo) cen vsaj nekaterih zdravstvenih storitev (za številne slikovne preiskave in posege ZZZS namreč plačuje dvakrat ali celo trikrat toliko, kot znaša njihova cena v sosednih državah),

- razpustitvijo nepotrebnih komisij, ki delujejo znotraj UKC in drugih bolnišnic (njihovega števila nihče natančno ne pozna),

- uvedbo specializacije klinične farmakologije za optimizacijo medikamentozne terapije in odvzemom (vsaj večine) dobička zdravstvenim zavarovalnicam.

- aktivnim iskanjem krivcev in odkrite kršitve ostro kaznovati - z globami in nezmožnostjo ponovne zaposlitve na trenutni in vseh višjih pozicijah v zdravstvu,

reformami na področju Zdravniške zbornice in ZZZS.

18 glasov

5 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR T TB 31 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


8. 12. 2021

Odziv Ministrstva za zdravje

Transparentno vodenje javnih naročil za vse bolnišnice

Predlagatelj se ni opredelil, kaj naj bi pomenilo transparentno vodenje javnih naročil oz. kako bi to dosegli. Zakon o javnem naročanju (Uradni list RS, št. 91/15 in 14/18) jasno opredeljuje način izvajanja javnih naročil ter obvezo naročnikov po tem zakonu o objavljanju naročil, odločitev o oddaji naročil in pogodb na javnem portalu. Kakršno koli odstopanje od tega zakona pomeni kršitve, za katere so opredeljene sankcije.


Znižanje (celo prepolovitvijo) cen vsaj nekaterih zdravstvenih storitev (za številne slikovne preiskave in posege ZZZS namreč plačuje dvakrat ali celo trikrat toliko, kot znaša njihova cena v sosednih državah)

ZZZS modele plačevanja stalno nadgrajuje in razvija, saj se zaradi razvoja medicinske stroke v zdravstvu uveljavljajo nove storitve, materiali in postopki. Cilj razvoja so predvsem posodobitve v smislu hitrega uvajanja novih storitev med pravice iz obveznega zdravstvenega zavarovanja, čim bolj pravilnega (finančnega) vrednotenja storitev in tudi čim bolj transparentnega plačevanja storitev. V zadnjih letih so bile nadgrajene številne dejavnosti oziroma sklopi zdravstvenih storitev. Prav tako npr. trenutno poteka projekt posodobitev obračunskih modelov v specialistični ambulantni dejavnosti. Zavedamo se, da so nekatere storitve trenutno precenjene, je pa obenem potrebno povedati, da so številne storitve na drugi strani podcenjene in je potrebno sočasno odpravljati obe anomaliji.


Razpustitev nepotrebnih komisij, ki delujejo znotraj UKC in drugih bolnišnic (njihovega števila nihče natančno ne pozna)

Izvajalci so samostojni pravni subjekt in kot taki pri imenovanju komisij znotraj lastnih ustanov samostojni oz. je poslovodstvo odgovorno, da so imenovane komisije smiselne in potrebne. Ob tem dodajamo, da se delo komisij, v kolikor so imenovani člani zaposleni v ustanovi, praviloma brezplačno oz. se opravljanje dela v komisiji šteje kot redno delo.


Uvedba specializacije klinične farmakologije za optimizacijo medikamentozne terapije in odvzemom (vsaj večine) dobička zdravstvenim zavarovalnicam

Obstaja že specializacija klinične farmacije. Klinični farmacevti so prepoznani kot strokovnjaki na področju farmakoterapije.

Pri farmakoterapijskem pregledu farmacevt pregleda, ali predpisana zdravila pri pacientu učinkujejo, ali so primerna za starostnika (če je bolnik starostnik), ali so predpisani odmerki pravilni, ali so zdravila med seboj združljiva, ali medsebojno učinkujejo, ali so kombinirana optimalno ter opravijo pregled stroškovne učinkovitosti zdravljenja. Klinični farmacevt nato pripravi pisni izvid in ga pošlje bolnikovemu osebnemu zdravniku. Ta potem, če je treba, po svoji presoji in v dogovoru z bolnikom prilagodi odmerke in čas jemanja zdravil, zamenja ali ukine zdravila.

Umestitev kliničnega farmacevta na primarni nivo se je aktivno začela konec leta 2012. Po uspešno izvedeni razvojni nalogi iz strani ZZZS »Kakovostno predpisovanje zdravil«, ki je vključevala tudi kliničnega farmacevta svetovalca, se je v letu 2016 delo farmacevta svetovalca sistemsko umestilo v splošni dogovor programov zdravstvenih domov. S tem imajo družinski zdravniki v celotni Sloveniji možnost, da bolnike napotijo na Farmakoterapijski pregled k farmacevtu svetovalcu v ambulanto v njihovem Zdravstvenem domu.

Glede odvzema (vsaj večine) dobička zdravstvenim zavarovalnicam bi bilo potrebno spremeniti Zakon o zdravstvenem varstvu in zdravstvenem zavarovanju (ZZVZZ). Že iz Analize zdravstvenega sistema iz leta 2015 izhaja, da dopolnilno zdravstveno zavarovanje ni pravično in da zbrana sredstva ne porabijo za zdravstvene storitve prebivalcev temveč se ga del nameni za obratovalne stroške zavarovalnic, presežke ipd. Zato je bilo predlagano bodisi preoblikovanje dopolnilnega zdravstvenega zavarovanja bodisi večja regulacija zavarovalnic, ki to zavarovanje ponujajo. Sprememba ZZVZZ in ureditev tega področja je zahtevno, zato ob izteku mandata te vlade ni pričakovati odpiranja te problematike.

Komentarji




  • T TB

    Odziv pristojnega organa naj bi bil objavljen že pred skoraj enim letom ...

  • b bird48

    v decembru 2016 sem podal predlog katerega objavljam in tudi odziv vlade pa še do danes nič .

    dobički na račn dodatnega zavarovanja pa so ogromni.

    Predlog

    Predlagam da se dodatno zdravstveno zavarovanje izključno plačuje samo v zdravstveno blagajno ,lahko se tudi uredi direktno plačilo iz pokojnin ali OD in ne bo potrebno pošijat položnic.

     

    Vse zavarovalnice si na račun dodatnega zavarovanja kujejo dobičke ( mislim da največ Vzajemna ), in če plačujemo v zdravstveno blagajno , pa bo ta denar ostal za zdravstvo za kar je tudi namenjen.

     

    Odziv objavljen: 24.01.2017

     

    Odziv Ministrstva za zdravje

     

    Ministrstvo za zdravje je v zaključni fazi priprave novega Zakona o zdravstvenem varstvu in zdravstvenem zavarovanju (ZZVZZ). V ta zakon sodi tudi financiranje zdravstvenega varstva ter dopolnilno zdravstveno zavarovanje (DZZ). Kot je že pokazala Analiza zdravstvenega sistema iz leta 2015, dopolnilno zdravstveno zavarovanje ni pravično, saj je premija enaka za vse, ne glede na dohodek posameznika. Prav tako se vsa zbrana sredstva ne porabijo za zdravstvene storitve prebivalcev temveč se ga del nameni za obratovalne stroške zavarovalnic, presežke ipd. Z novim ZZVZZ želimo ta del preurediti, ohraniti ta finančni vir, vendar s pomočjo uvedbe pravičnejše, to je solidarne oblike financiranja tudi v delu, kjer tega sedaj ni.

  • b bird48

    v decembru 2016 sem podal predlog katerega objavljam in tudi odziv vlade pa še do danes nič .

    dobički na račn dodatnega zavarovanja pa so ogromni.

    Predlog

    Predlagam da se dodatno zdravstveno zavarovanje izključno plačuje samo v zdravstveno blagajno ,lahko se tudi uredi direktno plačilo iz pokojnin ali OD in ne bo potrebno pošijat položnic.

     

    Vse zavarovalnice si na račun dodatnega zavarovanja kujejo dobičke ( mislim da največ Vzajemna ), in če plačujemo v zdravstveno blagajno , pa bo ta denar ostal za zdravstvo za kar je tudi namenjen.

     

    Odziv objavljen: 24.01.2017

     

    Odziv Ministrstva za zdravje

     

    Ministrstvo za zdravje je v zaključni fazi priprave novega Zakona o zdravstvenem varstvu in zdravstvenem zavarovanju (ZZVZZ). V ta zakon sodi tudi financiranje zdravstvenega varstva ter dopolnilno zdravstveno zavarovanje (DZZ). Kot je že pokazala Analiza zdravstvenega sistema iz leta 2015, dopolnilno zdravstveno zavarovanje ni pravično, saj je premija enaka za vse, ne glede na dohodek posameznika. Prav tako se vsa zbrana sredstva ne porabijo za zdravstvene storitve prebivalcev temveč se ga del nameni za obratovalne stroške zavarovalnic, presežke ipd. Z novim ZZVZZ želimo ta del preurediti, ohraniti ta finančni vir, vendar s pomočjo uvedbe pravičnejše, to je solidarne oblike financiranja tudi v delu, kjer tega sedaj ni.

  • h hhelena

    Po ZUJFu so prisilno upokojili vse stare zdravnike (z mnogo izkušnjami), niso zaposlovali novih, sedaj pa vsi "jamrate" nad čakalnimi vrstami. Zgube so, hvala bogu, tudi zato, ker bolnišnice še vedno sprejemajo bolnike, tudi ko so izpolnile "normo", ki jo predpiše in plača SPIZ, sicer bi zadnje mesece v letu zavračali VSE, ki niso samoplačniki. Sedaj ugotovljena Izguba 70 mio EUR bi bila z lahkoto pokrita, če si ne bi ravno tolikšnega zneska iz prostovoljnih zdravstvenih prispevkov za svoje stroške vzele zavarovalnice.

  • Ikona uporabnika anekdota anekdota

    Četudi predlog uspe (z dovolj podpre), se v tej smeri ne bo spremenilo nič, ker je večina sprememb že določena; odgovor vlade bo in je pričakovan.

  • d dusan61

    V zdravstvu je dovolj denarja za vse zdravstvene dejavnosti,le tiste,ki nimajo nobene zveze z zdravstvom in tu pobirajo denar,je treba odstraniti

  • T T..K...

    Zakaj omejevati to na zdravstvo?

    kaj pa politika in javna uprava in družbe v državni lasti in...