5. 9. 2017
Odziv Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport
Učenje tujih jezikov ima v okviru slovenskega izobraževalnega sistema že dolgo tradicijo. Znanje tujih jezikov je bilo v Sloveniji od nekdaj vrednota. V okviru slovenskega izobraževalnega sistema ne skrbimo le za kakovost učenja in poučevanja tujih jezikov, temveč tudi za pestro ponudbo.
V osnovni šoli je na razpolago kar 12 tujih jezikov (angleščina, nemščina, francoščina, italijanščina, španščina, ruščina, madžarščina, hrvaščina, srbščina, makedonščina, kitajščina, latinščina). Angleščina je prvi tuji jezik za 97% učencev in nemščina za preostale 3%. Kot drugi tuji jezik si večina učencev izbere nemščino, nekaj je tudi francoščine, italijanščine in španščine, ostali jeziki pa se poučujejo samo na zelo majhnem številu šol.
Oktobra lani je bila objavljena tudi javna razprava o ureditvi položaja drugega tujega jezika, kjer je veliko število razpravljavcev ugotavljalo, kako zelo pomembno je znanje tujih jezikov, nihče pa ni izpostavil potrebe po dodatnem naboru jezikov. Uvedba vsakega novega jezika zahteva skrben razmislek, potrebni so močni argumenti. Zato je tudi nemogoče razpravljati o skupinski uvedbi novih tujih jezikov.
Podrobneje se lahko o načrtovanju jezikovne politike v okviru sistema vzgoje in izobraževanja seznanite na spletni strani ministrstva.