Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Sprememba pogojev za registracijo mopedov

5418 OGLEDOV 4 KOMENTARJI

Predlagam, da se lastnikom teh vozil dovoli registracijo teh vozil ki jih imajo v lasti, nimajo pa zanje ustreznih dokumentov po sledečem skrajšanem postopku.

To pomeni, da pripeljejo moped na tehnični pregled, kjer se opravi identifikacija vozila pregled tehnične izpravnosti. Ob registraciji vozila, pa naj za identifikacijo zadostuje pisna izjava lastnika ter izjava ene polnoletne priče, ki lahko potrdi lastništvo mopeda vsaj za zadnji dve leti. Odgovornost za nakup vozila brez dokumentov, se na ta način prenese izključno na zadnjega lastnika. Če se kasneje izkaže, da je bilo vozilo pred tem nakupom odtujeno, se vozilo odvzame. Rizika tatvine država itak ne prevzame, zato je trenutni postopek narazumljivo zapleten.

Ugotavljam, da je teh mopedov na cesti zelo malo, ter da trenutna varianta zakona ni dosegla svojega namena. Prav tako bi predlagal, da se uvede obveznost tehničnega pregleda mopedov katerih hitrost ne presega 25/kmh na vsake štiri leta. Prehitre mopedi pa naj lovijo policisti in po novem tudi mestni redarji.

Smiselnost te ureditve je bila v evidentiranju teh vozil in zavarovanju odgovornosti teh vozil. Tega pa trenutna ureditev ni dosegla, ne glede na kratek čas, ki je bil na voljo za implementacijo tega zakona. Sezona se je začela mopedistov na cestah pa ni, oziroma jih je zelo malo.

11 glasov

2 glasova

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR A aktiven občan 12 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • ZADNJA SPREMEMBA
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


15. 2. 2018

Odziv Ministrstva za infrastrukturo

V letu 2017 je bil sprejet nov Zakon o motornih vozilih (ZMV-1) (Uradni list RS, št. 75/17), ki je začel veljati 6. 1. 2018. Ta omogoča registracijo vozila brez dokazila o izvoru in lastništvu, vendar pod pogojem, da lastništvo vozila ni sporno, za moped, če je bil na ozemlju Republike Slovenije pred 1. majem 2004 (drugi odstavek 30. člena ZMV-1), ter za moped, katerega konstrukcijska hitrost ne presega 25 km/h, če je bil na ozemlju Republike Slovenije pred 1. majem 2017 (tretji odstavek 30. člena ZMV-1). Nespornost lastništva vozila se pri tem ugotavlja v posebnem ugotovitvenem postopku po zakonu, ki ureja splošni upravni postopek (tretji odstavek 14. člena Pravilnika o registraciji motornih in priklopnih vozil; Uradni list RS, št. 48/11, 4/13, 20/14, 31/14, 64/14, 53/16, 9/17 in 75/17 – ZMV-1).

Rok za izvedbo prvega tehničnega pregleda mopeda, pri katerih konstrukcijska hitrost ne presega 25 km/h, je pet let po prvi registraciji (3. točka prvega odstavka 49. člena ZMV-1), nato pa se tehnični pregled opravlja na pet let (tretji odstavek 49. člena ZMV-1). V vsakem primeru pa je potrebno tehnični pregled vozila opraviti pred registracijo tega vozila v Republiki Sloveniji, če je vozilo starejše od roka, ko bi moralo enako vozilo opraviti prvi tehnični pregled (šesti odstavek 49. člena ZMV-1).

Cilj ureditve registracije mopedov, katerih konstrukcijska hitrost ne presega 25 km/h, je zagotoviti višje standarde varnosti uporabe le-teh in evidentiranje mopeda, njegovega lastnika in registrske tablice v obstoječo evidenci registriranih vozil (MRVL). Na ta način je mogoče zagotoviti večji nadzor nad lastništvom teh vozil, kar vodi v zmanjšanje števila kršiteljev cestno prometnih predpisov, lažjo identifikacijo in izsledljivost prekrškarjev ter zmanjšanje števila kraj mopedov. Število registriranih mopedov, katerih konstrukcijska hitrost ne presega 25 km/h, je bilo na dan 1. septembra 2018 11.268, zato je smiselnost take ureditve vsekakor dosežena.

Priloge:

Popravki predloga

Verzija predloga z dne, 6. 6. 2017 | 15:30:22

Sprememba pogojev za registracijo mopedov

Predlagam, da se lastnikom teh vozil dovoli registracijo teh vozil ki jih imajo v lasti, nimajo pa zanje ustreznih dokumentov po skrajšanem postopku. To pomeni, da pripeljejo moped na tehnični pregled, kjer se opravi identifikacija vozila pregled tehnične izpravnosti. Ob registraciji vozila, pa naj za identifikacijo zadostuje pisna izjava lastnika ter izjava ene polnoletne priče, ki lahko potrdi lastništvo mopeda vsaj za zadnji dve leti. Odgovornost za nakup vozila se na ta način. Prenese izključno na zadnjega lastnika. Če se kasneje izkaže, da je bilo vozilo odtujeno, se vozilo odvzame. Rizika tatvine država itak ne prevzame, zato je trenutni postopek narazumljovo zapleten. Ugotavljam, da je teh mopedov na cesti zelo malo, ter da trenutna varianta zakona ni dosegla svojega namena. Prav tako bi predlagal, da se uvede obveznost tehničnega pregleda mopedov katerih hitrost ne presega 25/kmh na vsake štiri leta. Prehitre mopedi pa naj lovijo policisti in po novem tudi mestni redarji. Smiselnost te ureditve je bila v evidentiranju teh vozil in zavarovanju odgovornosti teh vozil. To pa se zaenkrat ni izkazalo za uspešno.

Komentarji