23. 5. 2017
Odziv Ministrstva za infrastrukturo
1. Podaljšanje roka za zamenjavo vozniških dovoljenj, izdanih na starejših obrazcih
Zakon o voznikih (Uradni list RS, št. 109/10, 25/14 in 85/16 – ZVoz-1), ki je veljal od 1. aprila 2011 do 11. januarja 2017, je v prehodni določbi 87. člena določil rok za zamenjavo vozniških dovoljenj, izdanih na obrazcih, predpisanih s Pravilnikom o obrazcih prometnih dovoljenj in vozniškega dovoljenja ter o registrskih tablicah (Uradni list RS, št. 5/92, 70/95 in 73/00), Pravilnikom o vozniških dovoljenjih (Uradni list RS, št. 117/02, 100/03 in 59/04) ali Pravilnikom o vozniških dovoljenjih (Uradni list RS, št. 80/05), z vozniškim dovoljenjem na obrazcu, ki je predpisan v skladu z Direktivo 2006/126/ES, in sicer 30. april 2018.
V postopku priprave novega Zakona o voznikih je Ministrstvo za infrastrukturo, kot predlagatelj zakona, preučilo tudi možnost podaljšanja predpisanega roka za zamenjavo vozniških dovoljenj, izdanih na starejših obrazcih. Ugotovilo je, da je bilo do septembra 2016 zamenjanih že več kot polovico vozniških dovoljenj, izdanih na starejših obrazcih, zato se je odločilo za podaljšanje roka za zamenjavo vozniških dovoljenj do 19. januarja 2023.
Novo določeni rok za zamenjavo vozniških dovoljenj (19. januar 2023), ki je bil uzakonjen z uveljavitvijo novele Zakona o voznikih (Uradni list RS, št. 85/16), je skladen z roki, ki jih je za zamenjavo določila tudi večina držav članic Evropske unije. Prav tako pa novo določeni rok pomeni spoštovanje Direktive 2006/126/ES Evropskega parlamenta in Sveta z dne 20. decembra 2006 o vozniških dovoljenjih z vsemi spremembami in dopolnitvami, ki v 3. členu določa, da države članice zagotovijo, da do 19. januarja 2033 vsa izdana vozniška dovoljenja in vozniška dovoljenja v obtoku izpolnjujejo vse zahteve navedene direktive (pomembno je torej, da posamezna država članica zagotovi, da bodo do 19. januarja 2033 v obtoku le vozniška dovoljenja, ki izpolnjujejo vse predpisane zahteve iz direktive 2006/126/ES).
2. Zamenjava potrdil za upravljanje s čolni po morju
Predlagatelj v predlogu tudi navaja, da naj bi bili v pripravi predpisi, ki bodo v roku 5 let uredili zamenjavo dovoljenj za upravljanje plovil, prav tako pa naj bi dovoljenja veljala zgolj 10 let, pri čemer bi posameznik ob zamenjavi dovoljenja moral plačati upravno takso v višini 15 evrov.
V zvezi s tem Ministrstvo za infrastrukturo pojasnjuje, da se za izdajo potrdila o usposobljenosti za voditelja čolna, potrdila o opravljenem preizkusu znanja za upravljanje čolna in potrdila o usposobljenosti za upravljanje z VHF GMDSS postajo še vedno uporablja veljavni Pravilnik o upravljanju s čolni (Uradni list RS, št. 42/05, 103/05 in 104/09), ki določa pogoje in način opravljanja izpitov za upravljanje s čolni po morju (izpit za voditelja čolna, preizkus znanja za upravljanje čolna in izpit za upravljanje z radijsko postajo z digitalnim selektivnim klicem na zelo visokih frekvencah), izpitne programe, sestavo izpitne komisije, pogoje, ki jih morajo izpolnjevati osebe, ki opravljajo s čolni in način priznavanja tujih dokazil. Kandidatu, ki je opravil katerega od izpitov za upravljanje s čolni po morju, izda Uprava RS za pomorstvo potrdilo. V skladu s pravilnikom se potrdila izda z neomejeno veljavnostjo. Veljavnost potrdila se omeji na določen rok le v primeru, če je ta določen v potrdilu o zdravstveni sposobnosti kandidata.
Vsebine predpisa, na katerega se sklicuje predlagatelj, ne poznamo in na Ministrstvu za infrastrukturo še ni v pripravi,
3. Izdaja vozniškega dovoljenja in potrdila za upravljanje s čolni po morju na enotnem obrazcu
V predlogu predlagatelj tudi predlaga združitev obeh dovoljenj (vozniškega dovoljenja in potrdila za upravljanje s čolni po morju) v enoten dokument – plastično kartico, ki izkazuje pravico do vožnje motornega vozila in pravico do upravljanje s čolni po morju.
Skladno z navedenim predlogom ministrstvo pojasnjuje, da direktiva 2006/126/ES Evropskega parlamenta in Sveta z dne 20. decembra 2006 o vozniških dovoljenjih z vsemi spremembami in dopolnitvami v Prilogi I določa vzorec vozniškega dovoljenja Evropske unije, materiale, ki se uporabljajo za izdelavo vozniških dovoljenj ter taksativno določa podatke, ki se zapisujejo na vozniško dovoljenje. Pri navedbi podatkov, ki so specifični za izdano dovoljenje, enoten vzorec vozniškega dovoljenja Evropske unije ne omogoča zapisa podatka, ki ni vezan na pravico do vožnje motornega vozila. Navedba drugih podatkov na vozniškem dovoljenju kot so predpisani z direktivo 2006/126/ES (npr. navedba podatkov o pravici do upravljanja s čolni po morju na vozniškem dovoljenju Evropske unije) bi pomenila nepravilno izvajanje in nepravilni prenos pravnih aktov Evropske unije, za kar bi Republika Slovenija, v postopkih zaradi kršitve direktive 2006/126/ES, bila lahko kaznovana.
Mislim da je to primerno, saj se človek z leti spreminja in če že imamo sliko za izkazovanje pristnosti osebe, je le to po določenem času potrebno zamenjati. Je pa tudi res da določeni organi želijo s tem tudi obogatiti svoj račun.
Tudi za plovila?
Staro dovoljenje za voditelje čolnov ni imelo roka veljavnosti. Pa tudi to velja kot osebni dokument.
Menjali smo jih v glavnem, ker so težili Hrvati.
Menjali smo enkrat. Ko so težili drugič, smo nehali pluti po Hrvaškem. Cel ostali svet ne teži nič. Menjava teh nima nekega logičnega smisla.
Saj če nadaljujemo v tem stilu...
Na koliko časa bo treba menjati univerzitetne diplome?
Načeloma se strinjem, vendar pod pogojem, da se hkrati določi, da staro vozniško dovoljenje ne velja kot osebni dokuemnt s sliko.
Ta del se mi je vseskozi zdel izredno nesmiseln, saj se je po stari ureditvi nek 65-letnik lahko načeloma izkazoval s svojo 50 let staro sliko....