18. 4. 2017
Odziv Ministrstva za finance
Davčna obravnava pošiljk iz spletnih nakupov, pri katerih pride do uvoza pošiljk neznatne vrednosti v Skupnost, je urejena s predpisi na ravni EU in na nacionalni ravni. Obdavčitev blaga v pošiljkah dobaviteljev iz tretjih držav z davkom na dodano vrednost (DDV) urejajo naslednji predpisi:
- Direktiva Sveta 2006/112/ES z dne 28. novembra 2006 o skupnem sistemu davka na dodano vrednost (UL L št. 347 z dne 11. 12. 2006, str. 6; v nadaljevanju: DDV direktiva);
- Direktiva Sveta 2009I132/EC z dne 19. oktobra 2009 o določitvi področja uporabe člena 143(b) in (c) Direktive 2006/112/EC glede oprostitve davka na dodano vrednost na končni uvoz določenega blaga (UL L št. 292 z dne 10. 11. 2009, str. 5; v nadaljevanju: direktiva 2009I132/EC), s katero je bila razveljavljena Direktiva Sveta 831181/EGS z dne 28. marca 1983 o določitvi področja uporabe člena 14(1)(d) Direktive 77/388/EGS glede oprostitve davka na dodano vrednost na končni uvoz določenega blaga (UL l št. 105 z dne 23. 4. 1983, str. 38; v nadaljevanju: direktiva 83/181/EGS);
- Zakon o davku na dodano vrednost (Ur. I. RS, št. 13/11-UPB, 18/11, 78/11, 38/12, 83/12, 86/14 in 90/15; v nadaljevanju: ZDDV-1);
- Pravilnik o pogojih in načinu uveljavljanja oprostitev po 51. členu Zakona o davku na dodano vrednost (Ur. l. RS, št. 141/06; v nadaljevanju: Pravilnik).
DDV direktiva v točki (b) prvega odstavka 143. člena določa, da države članice Evropske unije davčne zavezance oprostijo plačila DDV na dokončen uvoz blaga, ki je, poleg dveh drugih direktiv, urejen z direktivo 83/181/EGS oz. kasneje z direktivo 2009/132/EC. Sedaj veljavna direktiva 2009/132/EC v členih 23 in 24 ureja izjemo od obveznosti plačila DDV ob uvozu na območje Skupnosti za blago zanemarljive vrednosti, to je za blago, katerega vrednost ne presega 10 evrov, države članice pa lahko to izjemo od obveznosti plačevanja DDV razširijo tudi na uvoz blaga, ki preseže vrednost 10 evrov in hkrati ne preseže skupne vrednosti 22 evrov.
V skladu z 2. točko prvega odstavka 50. člena, 1. točko prvega odstavka 51. člena ZDDV-1 in 4. točko Pravilnika, s katerimi so bile v pravni red Slovenije prenesene prej opisane določbe direktiv Sveta Evropske unije (EU) na področju DDV, je v Republiki Sloveniji od 1. januarja 2007 določena oprostitev plačila DDV za blago oziroma pošiljke, ki so prejemnikom v Sloveniji poslane kot pismo ali paket iz tretje države ali teritorija oziroma iz države, ki ni država članica EU, kadar skupna vrednost tega blaga ne presega 22 evrov.
Evropska komisija in davčne uprave držav članic EU ugotavljajo številne zlorabe izjeme od plačevanja DDV za pošiljke oziroma blago zanemarljive vrednosti in posledično utajene davčne obveznosti pri uvozu blaga v Skupnost. Prav tako predpisana oprostitev plačila DDV za uvožene pošiljke v vrednosti do 22 eur predstavlja konkurenčno prednost dobaviteljem iz tretjih držav, ker lahko v določenih pogojih dobavljajo blago brez obračunanega DDV, medtem ko je za dobave znotraj EU potrebno obračunati DDV.
Z namenom, da bi preprečila izogibanje plačevanju DDV iz naslova potrošnje blaga iz uvoza iz spletnih nakupov, je Evropska komisija v obravnavo Svetu in Evropskemu parlamentu decembra 2016 predložila predlog za spremembo DDV direktive in direktive 2009/132/EC, s katerim se s 1. januarjem 2021 izjema od obveznosti plačevanja DDV za blago zanemarljive vrednosti, ki se uvozi v Skupnost, razveljavi. To pomeni, da bo obveznost plačila DDV na uvoz blaga veljala za vse dobave iz tretjih držav in teritorijev potrošnikom v Skupnosti ne glede na vrednost.
Iz navedenih razlogov predlagano povišanje praga za oprostitev plačila DDV na uvoz blaga zanemarljive vrednosti 2 22 evrov na vsaj 30 do 50 evrov oziroma vsaj za inflacijo v zadnjih desetih letih, ni mogoče.
Se strinjam delno s predlogom, še bolj pa s tistim, da se vsaka pridobitev iz tretjih držav obdavči z našim DDV po splošni stopnji pa pika. Bi pa še povedala, kakšen absurd se tudi dogaja (po čisto lastnih izkušnjah), za dvakrat naročen in poslan popolnoma istoveten izdelek iz tretje države v vrednosti 22,10 eur sem ga prvič prejela brez problema, čez približno 14 dni (ampak res popolnoma ista stvar od istega dobavitelja) v vrednosti 21,79 eur pa sem prejela obvestilo Carinske pošte in zadeva je šla v carinski postopek, to pa me je na koncu stalo 32,00 eur. Torej potegnem zaključek: očitno je nekaj hudo narobe z osebjem, ki pošiljke pregleduje, saj neka oseba pošiljko "spusti" skozi, druga pa obravnava čisto drugače. No to dejstvo me pa najbolj moti in hkrati jezi, da zaposleni na pošti delajo neenotno, nekateri izven pravil, tako kot se jim pač trenutno zazdi.
Jaz sem pred leti na isti dan dobil dva paketa, oba v vrednosti cca 35 EUR, za enega sem moral plačati dajatve, za drugega ne.
Ker predvsem Kitajci praviloma pišejo na pakete nerealno nizke vrednosti je veliko odvisno tudi od presoje posameznega carinika, če je neka stvar vredna več ali manj od meje. Pri stvareh, kjer je vrednost nekje na meji, se mi ne zdi čudno, da se morda enemu cariniku zdi vredna 20 EUR, drugemu pa 25.
Carine so v pristojnost Evropske unije in tu se neposredno ne da narediti nič. Pač pa je tu spet en primer, ko država namesto, da bi postopek izvedla sam (brezplačno) to vali na podjetja, ki vam to zaračunavajo. Pravilno bi bilo, da vam pošta omogoči, da sami stopite na pošto in vam carina obračuna carino in s tem je stvar končana, razen če je imela pošta še kakšne svoje stroške. V praksi pa je verjetno tako, da vam vse to naredi pošta in vam ne ostane drugega kakor da to plačate. Dokler bo v tej državi tako malo zavedanja pravic strank bo to tako. Ni edini primer.
Predlog se ne nanaša na carino ampak na DDV.
Ja lahko tudi samo na DDV, ker se ta plačuje po carinskem postopku. DDV se ob uvozu iz tretjih držav (države, ki niso članice EU) plačuje kot bi bila uvozna dajatev.
Ja lahko tudi samo na DDV, ker se ta plačuje po carinskem postopku. DDV se ob uvozu iz tretjih držav (države, ki niso članice EU) plačuje kot bi bila uvozna dajatev.
DavidS, res je. O tem niti nisem pisal. Dejansko sem nazadnje plačal 2x toliko za posredovanje, kot je bilo samega DDV.. Vrednost DDV je bila nekje 4 EUR in nekaj čez, posredovanje in vse ostalo pa mislim da še 7 EUR.. Čisti nesmisel.. Stvar vredna 24 EUR me je na koncu stala skoraj 40 EUR..
Meni osebno bi bilo bolj smiselno, da se omogoči plačilo le in zgolj DDV, ne pa tudi stroškov posredovanja pošte, stroškov plačilnega prometa in kaj vem kaj še vse obesijo gor.
Ne moti me, da moram za 30 EUR vredno blago plačati 6,60EUR DDV. Konec koncev moram ta DDV plačati tudi v trgovini, in gre dejansko za nelojalno konkurenco tujih (neobdavčenih) ponudnikov.
Moti me, da moram poleg 6,60EUR DDV plačali še več kot 5 EUR dodatnih stroškov.