Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Sprememba 8. člena Zakona o sodniški službi

3157 OGLEDOV 16 KOMENTARJEV

Vladi predlagam, glede na to, da je pravosodje te države evropski prvak v kršenju človekovih pravic, da spremeni 8. člen Zakona o sodniški službi v delu, ki se glasi:

"Ne glede na določbo prejšnjega odstavka sodniki, ki so sodili ali odločali v preiskovalnih in sodnih postopkih, v katerih so bile s sodbo kršene temeljne človekove pravice in svoboščine, po izteku svojega mandata ne izpolnjujejo pogojev za izvolitev v sodniško funkcijo."

in sicer tako, da bi se po novem glasil:

Ne glede na določbo prejšnjega odstavka, sodniki, ki so sodili ali odločali v preiskovalnih in sodnih postopkih, v katerih so bile s sodbo kršene temeljne človekove pravice in svoboščine, po pravnomočnosti sodbe, s katero ESČP ugotovi kršitve ČP in svoboščin, takoj ne izpolnjujejo pogojev za sodniško funkcijo.

Pomembno je, da TAKOJ po sodbi ESČP, kjer je ugotovljena kršitev ČP in svoboščin, ne izpolnjujejo pogojev za delo sodnika! Sedanja klavzula "PO IZTEKU MANDATA" je največji nateg ljudi, saj je vsakemu vsaj malo pravno pismenemu jasno, da na ta način noben sodnik za kršenje nikoli ne odgovarja, kaj šele da bi izgubil službo v pravosodju, saj imajo vsi dosmrtni mandat! Tako je sedanja določba, v tej obliki, popolnoma brezpredmetna!

Ob tem predlogu mi je sicer jasno, da bi čez noč ostali brez ustavnega sodišča, vrhovnega sodišča in vsaj tričetrtine ostalih sodnikov, ampak ostala bi elita, ki bi se res imenovala Sodniki z veliko začetnico. Poleg tega, da bi se na pravni fakulteti v prvi vrsti zares začeli učiti Pravo in ne Manipulacij s pravom, kakor je sedaj.

12 glasov

2 glasova

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR M Mirko Burkeljca 16 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


4. 4. 2017

Odziv Ministrstva za pravosodje

V zvezi z navedenim predlogom je treba primarno izhajati iz Ustave Republike Slovenije (Ustava), ki v 129. členu določa, da je funkcija sodnika trajna. Sodniki so pri opravljanju sodniške funkcije neodvisni, vezani na Ustavo in zakon. V skladu z Ustavo je sodnik vezan tudi na splošna načela mednarodnega prava in na ratificirane in objavljene mednarodne pogodbe (8. člen Ustave). ZSS podrobneje določa, da mora sodnik pri uresničevanju svojih pravic in svoboščin vselej ravnati tako, da varuje nepristranskost in neodvisnost sojenja ter ugled sodniške službe (2. člen), ne sme opravljati funkcije ali dejavnosti, ki so po določbi Ustave ali po določbah ZSS nezdružljive s sodniško funkcijo (81. člen), sodniško funkcijo pa mora opravljati strokovno pošteno in vestno (2.a člen).

Določba 132. člena Ustave določa tri izhodišča za prenehanje sodniške funkcije. Prvo izhodišče je prenehanje sodniške funkcije po samem zakonu, kar določa 74. člen ZSS (npr. upokojitev, izguba državljanstva, izguba poslovne sposobnosti ali zdravstvene zmožnosti, izrečena disciplinska sankcija prenehanja sodniške funkcije, iz ocene sodniške službe izhaja, da ne ustreza sodniški službi, drugi razlogi). Kot drugo izhodišče je treba upoštevati drugi odstavek 132. člena Ustave, ki pride v poštev, če sodnik pri opravljanju sodniške funkcije krši Ustavo ali huje krši zakon ter ga državni zbor na predlog sodnega sveta lahko razreši. Tretje izhodišče pa določa tretji odstavek 132. člena Ustave, ki določa, da sodnika razreši državni zbor, kadar sodnik stori naklepno kaznivo dejanje z zlorabo sodne funkcije in je to ugotovljeno s pravnomočno sodno odločbo.

Če so v konkretnih primerih sodnega odločanja meje ustavnopravno in sistemskopravno zapovedanega neodvisnega sodniškega odločanja prekoračene ali gre celo za izkazljive malomarnosti, ki jih nikakor ni možno umestiti v okvir neodvisnega sodniškega odločanja, pa so za sankcioniranje tovrstnih prekoračitev že določeni ustrezni mehanizmi, ki jih ZSS določa preko institutov ocene sodniške službe, ugotavljanja disciplinske odgovornosti in službenega nadzora sodnikovega dela. Uporaba posameznih institutov je primarno v pristojnosti predsednikov sodišč, sodnikov samih in sodnega sveta, določene vzvode pa ima v omejeni obliki tudi minister za pravosodje.

Poleg navedenega imajo v sistemu zavor in ravnovesij ključno vlogo tudi določbe procesnih predpisov, po katerih so nadzoru odločanja v konkretnih sodnih postopkih namenjena pravna sredstva. Pravna sredstva v sodnih postopkih namreč strankam omogočajo, da sodišče višje stopnje preveri nepristranskost, pravilnost in zakonitost odločitev sodišč nižje stopnje. Poleg možnosti, da stranke uveljavljajo pravna sredstva (redna in izredna), pa je že po Ustavi določena pristojnost Ustavnega sodišča za presojo skladnosti predpisov z Ustavo, varstvo človekovih pravic in svoboščin pa se zagotavlja preko sistema ustavne pritožbe pred Ustavnim sodiščem Republike Slovenije.

Nenazadnje je pod posebnimi pogoji kot korektiv pri varstvu človekovih pravic in svoboščin pomembna tudi vloga Evropskega sodišča za človekove pravice (ESČP) in Sodišča Evropske unije. Vsekakor je temeljna obveznost države, da spoštuje mednarodno obveznost, ki jo nalagajo sodbe ESČP ter zagotovi prenehanje kršitev Evropske konvencije za človekove pravice (EKČP) in izvršitev sodbe ESČP v svojem pravnem redu. Glede na navedeno menimo, da se s predlogom ne zasleduje cilja, to je uresničevanje sodb ESČP v pravnem redu Republike Slovenije.

Kot zaključno še enkrat poudarjamo, da vsebuje veljavna zakonodaja širok nabor mehanizmov za preverjanje dela sodnikov tudi v primeru kršitev, ki jih omenja predlagatelj, zato menimo, da je navedena pobuda že ustrezno zajeta na normativni ravni in zato predlog ni primeren za nadaljnjo obravnavo.

Priloge:

Komentarji




  • M Mirko Burkeljca

    Komantar na odgovor pristojnega organa. Kot smo državljani že navajeni, nekateri smo tega še veliko bolj, organ v odgovoru niti z besedico ne omenja bistva, ki je zapisan v mojem predlogu. Popolnoma jasno je, da vrana vrani ne izkljuje oči, zato je takšen odgovor popolnoma pričakovan. Sodni klan ne dovoli sankcij zoper sebe, saj se zaveda, da bi v tej državi nastal masaker med sodniki, če bi ti odgovarjali za svoje slabo delo. Prosim za pojasnilo, zakaj niste odgovorili na moj predlog, ampak brez veze nekaj natolcujete. Predlog je jasen: Sodnik, ki krši ČP, katere kršitev je ESČP tudi obsodilo, ni vreden sodniške službe.

    Me ne zanima kaj je določeno in s čim se varuje in sankcionira sodniško (ne)delo. Dejstvo je 8. člen Zakona o sodniški službi v delu, ki se glasi:

    "Ne glede na določbo prejšnjega odstavka sodniki, ki so sodili ali odločali v preiskovalnih in sodnih postopkih, v katerih so bile s sodbo kršene temeljne človekove pravice in svoboščine, po izteku svojega mandata ne izpolnjujejo pogojev za izvolitev v sodniško funkcijo." Dajte prosim preberite točno to, kar je napisana, ne bluzite nakj v tri dni, s čimer moj predlog nima nikakrše povezave.

  • M Mirko Burkeljca

    Sony, ne vem ravno, na kakšen način je bil sprejet ta Pučnikov amandma, ampak dejstvo je, da je bil sprejet in je zapisan v zakonu. Kakor je tudi dejstvo, da so ga na pokvarjen način zaobšli, ko so uzakonili dosmrtni mandat sodnikom. In za dobro vseh slovencev, je potrebno to spremeniti, ker se vidi, kam pelje takšno sodstvo, ki je evropski prvak v kršenju ČP.

    Kar se tiče politikov ("otroci svoje dobe z velikimi apetiti), poznam osebno dva politika in enega, ki je hotel biti politik. Prva dva sta bila že kot mulčka nezainteresirana za druženje, šport ipd,, držala sta se zase in pa v šoli vse po vrsti tožarila. Ju nismo marali. Danes sta uspečna politika (sicer občinska, pa vseeno), ki skačeta levo desno (ena stranka, druga stranka,..), glede na situacijo. Tretji je bil pravičniški utopist, ki je mislil, da bo v politik naredil kaj dobrega in pametnega za vse. Samo eno leto je bil v politiki, pa so ga popolnoma zradirali. In še danes vidim, da so v politiki večino takšni, ki so delomrzneži in se na pokvarjen in ritolizniški način "švercajo" skozi življenje. In kar jim v tej družbi tudi dobro uspeva.

    Glede zgodovine ne bi razglabljal, ker je že ogromno spisanega o vsem in če pogledam samo malo nazaj v Bosno, poznam ljudi, ki so pobegnili in sovražijo sosede druge nacionalnosti, tako da mi je dogajanje po II. sv. vojni popolnoma razumljivo.

    "Jugoslavija je funkcionirala na tujih kreditih (zahod je bil radodaren do oporečnikov)."

    VSA Jugoslavija je bila ob razpadu zadolžena za veliko manj, kot je danes samo npr. slovenija. Da ne govorim o ostalih državah nekdanje juge.

    "Nedeljski dnevnik pred časom zapiše, da Tito ni vedel za povojne poboje." Sem bral in to razumem, saj je tudi smiselno obrazloženo, zakaj ni vedel. Obstaja tudi njegov pisni ukaz, da se ujetnikov ne sme pobijati (tudi to je pisalo v ND, Ciril Brajer). Je pa tudi to pisalo, da so bili "likvadatorji" iz drugih republik.

     

    "Glede orožarske afere ob osamosvojitvi (matere vseh afer) me zanima samo to, kam je šel denar. Zakaj ga država ni hotela oz. znati pobrati od tistih kateri so se okoristili."

    No, tole pa je že naša zgodovina in se strinjam, zakaj se to ne razišče. Meni je popolnoma jasno, da je zadaj ustrahovanje, korupcija itd. Obstajajo pričevanja, zapiski enega od akterjev MItje Kunstlja, ki javno objavlja podatke o malverzacijah in kako so orožje ter gotovino prevažali in kdo so bili prejemniki denarja. Zakaj se to ne preveri in razišče?

     

    "Zato vam povem, da so tudi tisti z mandatom (takšnim in drugačnim) ujetniki le tega. Danes se ljudje tresejo za službe, denarja pa ni. Kaj bo jutri ne ve nihče, najmanj še razni analitiki."

    Ravno to je tisto, zakaj je v tej državi treba začeti delati red. Da ne bo prepozno, čeprav je že zelo pozno, saj se mladi pametni intelektualci na veliko izseljujejo. K nam pa namesto njih prihajajo z juga trume nepismenih. In se bojim, da to državo čaka huda prihodnost.

    Ravno zato je treba začeti spreminjati družbeni red. Če je sedaj milo rečeno popolnoma skorumpiran in pokvarjen, je zadnji čas, da se nekaj naredi. In riba smrdi pri glavi, zato je treba začeti rezati glave pri vrhu.

    • S Sony Globokar

      Izvensodne povojne poboje je ukazalo takratno jugoslovansko partijsko vodstvo (slednje je bilo do l.1948 na liniji tov. Stalina). Vse ostalo pa je brez veze - MOLK ORGANA.

  • j jur

    Sodni sistemi so hierarhični, tj. večstopenjski prav zaradi predpostavke, da se sodniki lahko motijo (in pri tem kršijo človekove pravice). Tj. predpostavka kršenja ČP je inherentna sodni praksi; če bi odpuščali sodnike v sled njihovih razsodb, ki jih razveljavijo višje sodne inštance, bi slovensko sodstvo kmalu ostalo brez sodnikov.

    • M Mirko Burkeljca

      Jur, ne bi ostalo brez sodnikov. Začeti je treba rezati glave na najvišjih položajih. Pri ustavnih sodnikih. In nato navzdol, vrhovni, višji... Ampak garantirano, ko bi odletel prvi ustavni sodnik zaradi kršenja ČP s sodbo, bi se popolnoma vsi ostali usrali in hudičevo dobro naprej premislili, kdaj bodo kršili ČP.

  • M Mirko Burkeljca

    DODATEK IN POJASNILO VLADI: GLEDE NA TO, DA SEM ŠELE SEDAJ IZVEDEL, DA JE V BISTVU JOŽE PUČNIK DOSEGEL SPREMEMBO 8. ČLENA ZAKONA O SODNIŠKI SLUŽBI V TEM DELU ZA KATEREGA PREDLAGAM SPREMEMBO, DODAJAM SPREMEMBO IN DODATNO POJASNILO PREDLOGA. AMANDMA (PUČNIKOV) JE BIL SPREJET V ČASU, KO JE BIL MANDAT SODNIKOV ŠE OMEJEN IN JE BIL S TEM SMISEL AMANDMAJA UPRAVIČEN! Z DODELITVIJO DOSMRTNEGA MANDATA SODNIKOM, JE BIL SMISEL IN POMEN AMANDMAJA POPOLNOMA IZNIČEN. ZARADI TEGA PREDLAGAM VLADI, DA TAKOJ IN BREZKOMPROMISNO SVOJO ZABLODO Z DOSMRTNO DODELITVIJO MANDA SODNIKOM NEMUDOMA ODPRAVI IN TA AMANDMA SPREMENI V OBLIKO PRED NJEGOVO DODELITVIJO, TAKO KOT SEM PREDLAGAL, TER, DA S TEM, DOBI PUČNIKOV AMANDMA ZOPET SVOJ NAMEN, KAKOR JE BILO ŽE UVELJAVLJENO!

    • S Sony Globokar

      Spoštovani Mirko Burkeljca!

       

      Demos ni predlagal lustracije, ker bi povzročil še več novih krivic in popolno delitev družbe ali pa se niti ni upal. Včeraj me po telefonu pokliče gospod in mi predlaga naj si pogledam spisek domnevnih sodelavcev SDV in naj se vprašam kdo bi lustriral samega sebe (vsakdo, ki je bil l. 1991 starejši od 18 let je teoretično sumljiv).

       

      Včeraj poslušam dr. Rizmana in dr. Ribičiča. V davčnih oazah je 20 milijard € skritega denarja. Celoten slovenski zunanji dolg. Minimalna plača je 600 €, pokojnina 450 € za polno delovno dobo. Je treba še kaj dodati. Zgodba o uspehu (vendar le za nekatere, 200 družin novega slovenskega plemstva).

       

  • M Mirko Burkeljca

    Verso verso, sony ima prav, saj v tej državi ni človeka, ki bi imel v glavi, da bo sam odstopil z doživljenjsko dobro plačane funkcije. To edino lahko narediin zahteva raja. Krasen primer je npr. pokazala Romunija. Žal pri nas kaj podobnega ni možno. Mi je pa žal, da sony živi v nekih drugih časih in ni na tekočem s sedanjim stanjem, oziroma meša daljno preteklost in sedanjost. Vsi sedaj veljavni zakoni so bili sprejeti po letu 1991, torej v času kapitalizma. Žal Pučnikovega amandmaja k 8. členu zakona o sodniški službi ne poznam, niti ga ne najdem na internetu. Ali iščem narobe ali pa sploh ni bil sprejet, torej ne obstaja. Sicer pa, kaj ta amandma pravi? In zakaj se ne upošteva, če je v veljavi.

    • M Mirko Burkeljca

      Sony, se opravičujem, sem našel Pučnikov amandma k 8. členu Zakona o sodniški službi! Očitno nisi prebral, ali pa si prebral površno, kakšen predlog sem dal. Predlagal sem ravno to. da se ta Pučnikov amandma spremeni, saj je takrat Pučnik predlagal, da se sodniku ne podaljša mandata, če krši ČP. Ko je bil sprejet ta Pučnikov amandma, takrat sodniki še niso imeli dosmrtnega mandata. Zato je bil ta njegov amandma takrat aktualen! Očitno pa so kasneje zaobšli in izigrali ta njegov amandma s tem, da so sodnikom podelili dosmrtni mandat.

      ("Tako ni bil sprejet amandma, ki bi nekdanjim sodelavcem UDBE preprečil izvolitev v parlament. Ni bil sprejet t.i. »zavrnjen Pučnikov amandma«, da osebe, ki so sodile ali odločale v preiskovalnih ali sodnih postopkih, v katerih so bile kršene človekove pravice, ne morejo biti imenovane na položaj državnega tožilca.

       

      Sprejet je bil le Pučnikov amandma k 8. členu Zakona o sodniški službi, po katerem sodniki, ki so s sodbo kršili človekove pravice in temeljne svoboščine, po izteku mandata ne izpolnjujejo pogojev za izvolitev v sodniško funkcijo. Takrat namreč še ni bilo trajnega mandata. A celo ta, edini sprejeti lustracijski predpis ni bil nikoli spoštovan. Če bi bil, bi danes imeli drugačno vodstvo sodne veje oblasti in drugačno pravno državo. Sodni svet, ki ima največ besede pri imenovanju sodnikov na vodstvene funkcije, ni tega predpisa nikoli spoštoval, celo takrat ne, ko so ga vodili ljudje, ki imajo še danes polna usta etike in morale." www.casnik.si/index.php/2015/01/20/govoriti& )"!!

      TOREJ JAZ V BISTVU PREDLAGAM RAVNO TO, KAR JE OČITNO ŽE BILO V VELJAVI, PA JE SKORUMPIRANO DRŽAVNO IN SEVEDA PRAVOSODNO KOLESJE TO IZNIČILO Z IZGLASOVANJEM DOSMRTNEGA MANDATA SODNIKOM!

  • v verso verso

    Sodnik, ki krši človekove pravice in je to ugotovilo Ustavno sodišče RS ali Evropsko sodišče za človekove pravice ni več vreden zaupanja za opravljanje sodniškega poklica. Sodnik, ki sodi mora vseskozi paziti, da spoštuje človekove pravice in naj mu bo EKČP vodilo pri odločanju. Sodnik lahko naradi procesne napake in mu inštanca razveljavi ali odpravi odločitev, v primeru pa da krši človekove pravice pa je to moment, da se sproči postopek za prenehanje sodniške funkcije. Če bi imel sodnik ali sodnica pokončno držo bi že sam ali sama dala izjavo, da ne želi opravljati sodniške službe, potem ko izve, da ji je ECHR ali naše ustavno sodišče z odločbo ugotovilo, da je kršila človekove pravice ali kršil človekove pravice.

    • S Sony Globokar

      Pokončno držo?! Spoštovani verso verso a bi se vi skregal z belim kruhom. Z dosmrtnim mandatom, z ugledno službo, visoko plačo... Če bi se skregali vam v svinčenih časih niti službe občinskega kurirja nebi dali. Vam je zdaj malo bolj jasno?

       

      Mama je bila sodnica, druga tožilka; hčerka je sodnica, druga prav tako tožilka. Osebno poznam (sošolki)!

       

    • v verso verso

      Sodnik bi moral in mogel imeti pokončno držo in sam odstopiti v kolikor US ali ECHR ugotovi kršitve človekovih pravic in ne da sodi omadeževan z kršitvijo človekovih pravic.

       

      Želim da mi sodi sodnik, ki ne krši in ni kršil človekove pravice, tako preprosto je to.

    • M Mirko Burkeljca

      Verso verso, v tej državi ga ni državnega uslužbenca, ki bi odstopil zaradi kakršnihkoli nepravilnosti, ki jih med službo dela-naredi!!!

  • S Sony Globokar

    Ne bom glasoval! Kakorkoli bi glasoval bi se name usul plaz ZA in PROTI. in potem čez leta ugotoviš, da si bil v zmoti, ker nisi poznal vseh dejstev in "trenutka" časa.

     

    Imamo tkim. "Pučnikov amandma". Nekoč, mislim, da je bilo v poletnem času in je bil večji del LDS-ovih poslancev odsoten, je eden od poslancev predlagal, da se izglasuje zakon po katerem noben sodnik, ki je kdajkoli kršil temeljne človekove pravice danes in še v bivši YU, ne more biti več sodnik oz. biti izvoljen v sodniški naziv.

     

    Zakon imamo, ni pa se nikoli uporabljal v praksi. In to je vse.

    • M Mirko Burkeljca

      Sony, ali si lahko bolj natančen, kateri je ta zakon?

    • S Sony Globokar

      Sprejet je bil tkim. Pučnikov amandma k 8. čl. Zakona o sodniški službi.

       

      Če koga zanima dejansko stanje človekovih pravic v tistih časih pa naj si prebere spremno besedo dr. Boštjana M. Zupančiča k učbeniku za kazensko procesno pravo R Slovenije iz l. 2003. Človekove pravice so obstajale, seveda le na papirju.