Benificirana delovna doba
Predlagam vladi RS, da sprejme zakon, da se ponovno uvede za poklicne voznike avtobusov delovna doba s povečanjem. Saj si ne predstavljam voznika pri 65 letih, da še vedno vozi šolski avtobus. Ta poklic zahteva, popolnega človeka in po mojem mnenju po 60 letu starosti nisi več za to delo. Pred leti, so se vozniki upokojevali z nekaj več kot 50 let starosti, pa je bilo dosti manj prometa kot sedaj.
Spoštujem voznike avtobusov, a brez zamere, navajam sledeče:
- Benificirana delovna doba je ukinjena l. 2000 za vse poklice in nadomeščena z dodano dobo (pridobiš pravico do tkim. poklicne pokojnine). Tudi šoferji avtobusov imajo pravico do 2 mesecev dodane dobe letno (mislim, da do toliko, če ni res naj me kdo popravi). Se pravi, da se prvo poklicno upokojijo nato čez nekaj let pa še starostno.
Problem pa je, da nekateri delodajalci enostavno ne vplačujejo v sklad za poklicno pokojnino. Če sindikati in država kaj ukrepajo pa ne vem. Ponavadi se šoferji bojijo prijaviti delodajalca čeprav je zakon na njihovi strani.
Potrjujem zgoraj napisano. Država ne naredi ničesar, da bi prispevke pobrala od neplačnikov.
Obstoječi zakon pa je napisan tako slabo, da očitno niti delavci ne vedo, da imajo še vedno to pravico vendar v drugačni obliki.
Res pa je, da tisti delavci, ki vedo, da jim delodajalec ne plačuje, si ga ne upajo prijaviti, da ne ostanejo brez službe.
Tisti pa, ki plačujemo za svoje delavce mesečno 9,25% dodatnih prispevkov, pa naj konkuriramo s tistimi, ki tega ne plačujejo.
Žalostno, da naša država,z vsemi inšpekcijami na kupu, ne zna ali noče pobrati zakonsko obveznih prispevkov. Po drugi strani pa govori vedno o tem, da zmanjkuje denarja za pokojnine.
Spoštovani DavidS ! Po moje ni primerjave zaradi odgovornosti na delovnem mestu. Cestni delavec, delavec v kovačnici ali pa voznik avtobusa. Ko imaš določeno starost, ti vse počasi odpoveduje. Vid, refleksi Itd. Po domače povedano, nisi več siguren v vožnji in zaradi varnosti v cestnem prometu, sem napisal ta predlog. So določeni poklici, kjer bi benificirano delovno dobo morali ponovno uzakoniti.
Torej bi tem ljudem morali tudi odvzeti vozniško dovoljenje, če jim vid in refleksi ne omogočajo več varne udeležbe v cestnem prometu?
Medtem ko si cestnega delavca ali delavca v kovačnici pri tej starosti z lahkoto predstavljate?
Veliko je poklicev, ki jih v starejših letih težje opravljamo....če bomo vsem dali beneficirano delovno dobo, se to ne bo ravno dobro obneslo - predvsem s finančnega vidika.