7. 3. 2017
Odziv Ministrstva za infrastrukturo
V preučitev smo prejeli vašo pobudo za določbo, ki bi uvedel obvezno vgradnjo naprave, ki bi opozarjala na prisotnost živali v vozilu in na povišano temperaturo v notranjosti vozila. V vašem dopisu navajate, da bi ta naprava, v kolikor bi v vozilu zaznala gibanje živali in bi temperatura v notranjosti vozila presegla 32 stopinj Celzija, sprožila alarm in odprla okna in vrata vozila. V zvezi s tem predlagate dopolnitev 5. člena Zakona o motornih vozilih (Uradni list RS, št. 106/10, 23/15 in 68/16).
Ministrstvo za infrastrukturo se sicer zaveda resnosti situacije, ko lastnik vozila pusti domačo žival v vozilu, vendar meni, da taka dopolnitev zakonodaje s področja vozil ni primerna.
S pravnega oziroma vsebinskega vidika ta vsebina ne sodi v 5. člen Zakona o motornih vozilih niti v katerikoli drug člen tega zakona, saj ta zakon ureja vsebino s področja vozil na splošni ravni, podrobnejša ureditev pa se določa s podzakonskimi akti omenjenega zakona. Taka vsebina bi bila kvečjemu primerna za Pravilnik o delih in opremi vozil (Uradni list RS, št. 44/13, 36/14 in 69/15), ki podrobneje ureja dele vozil, njihovo opremo ter mere in mase vozil v cestnem prometu.
Nadalje ne vidimo smiselnosti vgradnje take naprave v vsa vozila, saj vsi lastniki vozil nimajo domačih živali oziroma tudi če jih imajo, jih morda vsi ne prevažajo v svojih vozilih. Taka trditev je razvidna tudi iz vaše ankete, kjer je približno 40% odgovorov, da nimajo domače živali, skoraj polovica lastnikov domačih živali pa jih ne pušča v vozilu. Na ta način bi bil ta ukrep nesorazmeren glede na delež morebitnih potencialnih kršiteljev.
V kolikor bi prišlo kdaj do odločitve, da bi se predpisalo tako napravo kot obvezno opremo v vozilih v naši državi, bi glede na opisane funkcije le ta morala biti homologirana, saj bi bila vključena v električni tokokrog vozil in bi vplivala na določene sestavne dele (sirena, pomik stekel, odklepanje vrat vozila …). To pa pomeni, da bi bilo potrebno to napravo preskusiti, da bo zanesljivo delovala in da ne bo imela drugih škodljivih vplivov na varnost vseh udeležencev v cestnem prometu.
Na podlagi navedenega predlagamo, da se s predlogom obrnete na proizvajalce vozil in njihove opreme, ki bi lahko tako napravo izdelali, zanjo na podlagi uspešnih homologacijskih preskusov pridobili homologacijo in jo nato lahko ponudili na trgu vozil kot na primer dodatno opremo vozil v cestnem prometu.