7. 3. 2017
Odziv Ministrstva za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti
Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o starševskem varstvu in družinskih prejemkih (Uradni list rs, št, 90/15, ZSDP-1A), je podaljšal ukrepe, ki jih je določil Zakon za uravnoteženje javnih financ (Uradni list RS, št. 40/12, 96/12 – ZPIZ-2, 104/12 – ZIPRS1314, 105/12, 25/13 – odl. US, 46/13 – ZIPRS1314-A, 56/13 – ZŠtip-1, 63/13 – ZOsn-I, 63/13 – ZJAKRS-A, 99/13 – ZUPJS-C, 99/13 – ZSVarPre-C, 101/13 – ZIPRS1415, 101/13 – ZDavNepr, 107/13 – odl. US, 85/14, 95/14, 24/15 – odl. US, 90/15, 102/15 in 63/16 – ZDoh-2R) in določil naslednje:
Ne glede na določbo prvega odstavka 46. člena tega zakona izplačilo nadomestila za polno odsotnost z dela ne more biti višje od dvakratnika vrednosti povprečne mesečne plače v Republiki Sloveniji z uskladitvami iz 2. člena Zakona o usklajevanju transferjev posameznikom in gospodinjstvom v Republiki Sloveniji (Uradni list RS, št. 114/06, 59/07 – ZŠtip, 10/08 – ZVarDod, 71/08, 98/09 – ZIUZGK, 62/10 – ZUPJS, 85/10, 94/10 – ZIU, 110/11 – ZDIU12, 40/12 – ZUJF in 96/12 – ZPIZ-2). Ne glede na določbo prvega odstavka 47. člena tega zakona znaša nadomestilo, razen materinskega nadomestila, za polno odsotnost z dela 90 odstotkov osnove. Nadomestilo znaša 100 odstotkov osnove, kadar osnova ne presega minimalne plače. Določba velja do vključno leta, ki sledi letu, v katerem gospodarska rast preseže 2,5 odstotka bruto domačega proizvoda in hkrati rast stopnje delovne aktivnosti v starostni skupini od 20 do 64 let preseže 1,3 odstotne točke.
Gospodarsko rast in rast stopnje delovne aktivnosti ugotovi Statistični urad Republike Slovenije. Sklep o ugotovitvi, da je gospodarska rast presegla 2,5 odstotka bruto domačega proizvoda in da je rast stopnje delovne aktivnosti v starostni skupini od 20 do 64 let presegla 1,3 odstotne točke, Vlada Republike Slovenije objavi v Uradnem listu Republike Slovenije do 30. septembra leta, ki sledi letu, v katerem gospodarska rast preseže 2,5 odstotka bruto domačega proizvoda in rast stopnje delovne aktivnosti v starostni skupini od 20 do 64 let preseže 1,3 odstotne točke.
V naslednjem letu določba predvidoma ne bo veljala več.
Imeti otroka je vaša osebna odločitev. Ne zdi se mi smiselno in tudi pravično ne, obešati posledice vaše odločitve na pleča vseh državljanov slovenije, ki so davkoplačevalci.
Namreč potemtakem ste tudi zato, da bodo vse nove družine, ki se k nam priselijo neglede na zaposlitveni in ekonomski status imele po 6 ali več otrok, in bomo še naprej gledali generacije v generacije nove in nove socialne probleme revnih in preštevičnih družin, kjer preventivno niso razmišljali o posledicah imeti otroka v ekonomsko nestabilni družini in družbi. Seveda jim nočemo in ne moremo braniti, toda lahko pa zmanjšamo podporo neodgovornemu početju.
Kdor slabovidno trdi, da so ekonomski kazalci spodbudni očitno pozablja, da smo državljani slovenije na prebivalca dolžni več tisoč EUR zaradi zadolženosti države. O dejanskih spodbudnih ekonomskih kazalcih bomo morda lahko govorili šele takrat, ko dolga ne bomo imeli več, hkrati pa bomo vedeli, da smo preventivno storili veliko, da bomo lahko preprečevali posledice večjih okoljsko-ekonomskih težav, ki se bodo pojavljale v prihodnosti.
lp
S predlogom se strinjam, saj novopečenim staršem vsak euro pride prav. Vlada pa dela neumnosti, zdaj očetom podaljšujejo plačan očetovski dopust, kar je popolni absurd, že 15 dosedanjih dni je več kot dovolj, osebno poznam tri primere, ko očetje niso mogli izkoristiti niti teh 15 dni, ker jim delodajalec ni dovolil (sem prepričana, da je primerov še več), raje bi ta denar namenili porodniškemu nadomestilu in ga ponovno dvignili na 100%, nadomestilo tako ali tako izhaja iz povprečne plače, ki je pri nekaterih že itak nizka, potem pa se po treh mesecih še zniža. Nabiranje političnih točk pred volitvami s podaljšanjem očetovskega dopusta na 25 dni...lepo vas prosim!