28. 2. 2017
Odziv Ministrstva za javno upravo
Opredelitev pojma »javni sektor« vsebujeta Zakon o javnih uslužbencih (Uradni list RS, št. 63/07 – uradno prečiščeno besedilo, 65/08, 69/08 – ZTFI-A, 69/08 – ZZavar-E in 40/12 – ZUJF) v 1. členu in Zakon o sistemu plač v javnem sektorju (Uradni list RS, št. 108/09 – uradno prečiščeno besedilo, 13/10, 59/10, 85/10, 107/10, 35/11 – ORZSPJS49a, 27/12 – odl. US, 40/12 – ZUJF, 46/13, 25/14 – ZFU, 50/14, 95/14 – ZUPPJS15 in 82/15) v 2. členu. V skladu z omenjenima zakonoma javni sektor sestavljajo državni organi in uprave samoupravnih lokalnih skupnosti, javne agencije, javni skladi, javni zavodi in javni gospodarski zavodi ter druge osebe javnega prava, če so posredni uporabniki državnega proračuna ali proračuna lokalne skupnosti.
Iz opredelitve pojma v zgoraj navedenih zakonih izhaja, da pojem »javni sektor« zajema zelo široko področje. Vključuje tako državne organe, ki opravljajo naloge, povezane s pripravo politik in predpisov, upravne naloge oziroma naloge izvršilne veje oblasti na državni in teritorialni ravni ter tudi občine, kot temeljne samoupravne lokalne skupnosti. Poleg tega v javni sektor sodijo tudi številne druge osebe javnega prava, kot na primer javne agencije in javni zavodi, ki zadovoljujejo potrebe državljank in državljanov Republike Slovenije na področju vzgoje in izobraževanja, znanosti, kulture, športa, zdravstva, socialnega varstva, otroškega varstva, invalidskega varstva, socialnega zavarovanja in drugih področjih, če cilj opravljanja dejavnosti ni pridobivanje dobička.
Predlog, v katerem predlagatelj popolnoma pavšalno in brez navajanja kakršnegakoli argumenta zahteva zmanjševanje javnega sektorja na splošno, je po mnenju Ministrstva za javno upravo neprimeren za nadaljnjo obravnavo.