Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Semaforji

2431 OGLEDOV 11 KOMENTARJEV

Predlagam vladi RS, da namesti ponovno odštevanje časa, ko se bo prižgala po zeleni oranžna luč na semaforju. Nekateri semaforji v Ljubljani to imajo. Ker točno vidiš, kdaj se bo po zeleni prižgala oranžna luč in je za voznika boljše, ker pričakuje spremembo in se pripravi.

25 glasov

2 glasova

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR G gepard tiger 11 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


28. 2. 2017

Odziv Ministrstva za infrastrukturo

Odštevalni prikazovalniki časa so del prometne signalizacije in kot svetlobni prometni znaki opredeljeni s predpisom o prometni signalizaciji in prometni opremi na cestah. Prikazovalniki časa do konca intervala zelene oziroma rdeče luči na semaforju se lahko nameščajo tako na semaforje za urejanje prometa vozil, kakor tudi na semaforje za urejanje prometa pešcev. Izvedeni morajo biti v obliki dodatnega svetlobnega dajalnika, med trajanjem zelene luči mora biti številčni prikaz v zeleni, med trajanjem rdeče luči pa v rdeči barvi. Prikaz časa na semaforjih za vodenje pešcev je v beli barvi.

Odštevalni prikazovalniki časa so veljavni prometni znaki. Odločitev o njihovem postavljanju je v pristojnosti upravljavcev cest, ki odločajo o prometnih ureditvah in je odvisno od prometne obremenitve in pomembnosti posameznega križišča oziroma prehoda.

Priloge:

Komentarji




  • z znalček

    Proti. Odštevalnik za vozila, ki vozijo v zeleno ni koristen, saj so številke premajhne, da bi jih vozniki videli preden so praktično v samem križišču. Za vozila, ki čakajo na zeleno pa imajo odštevalniki deljeno korist. Mnogo voznikov, ki že prej ni gledalo semaforjev, tudi odštevalnikov sploh ne opazi, še več pa je takih, ki ob odštevalnikih speljujejo že v rumeno luč, kar je prepovedano in nevarno. Naj opozorim, da mnoge države sploh ne poznajo rumene pri prehodu iz rdeče v zeleno, tako da imajo naši vozniki že sedaj čas za pripravo celo rumeno luč. Posebej je uporabnost vidna pri pešcih. Če odštevalnik kaže visoko številko, se mnogi spravijo čez cesto ob rdeči, kar je uporabno a nezaželeno. Zelo pogosto pa pešci prečkajo cesto preden se prižge zelena luč ob stanju odštevalnika 1 ali 2.

     

    Se mi zdi, da so taki odštevalniki bolj samim sebi namen in brezvezno trošenje denarja. Veliko bolj bi bili uporabni semaforčki, ki bi kazali, kakšna je priporočljiva hitrost, da pripelješ na naslednji semafor na zeleno.

  • I Ivan Peter Benko

    Umiritev prometa je bistvena za varnost. Semafor ni signalna naprava za dirkanje v prometu.

  • Š Študent1008

    ZA, kjer je večja obremenjenost križišč. Vplivalo bi na boljšo pretočnost prometa.

     

    Žal pa bi nekateri to izkoriščali in včasih celo postanejo razlog, da se taka stvar ne obnese. Primer: določeni pešci ponavadi prečkajo cesto, ko vidijo, da na semaforju za motorna vozila (svojega niti ne gledajo/čakajo) posveti rdeča luč. Prečkajo, pa čeprav imajo lahko vozila iz drugih smeri še zmeraj zeleno luč.

  • I IvanaR

    Glasovala sem za, saj menim da je tisti predlog res nujen. Predlog je še posebej pomemben za veliih mestih kadar velikokrat se zgodi da je gužvi.

  • A Anon)

    S predlogom se popolnoma strinjam kot udeležence v prometu, ne glede na to ali vozim avto sem na kolesu ali kot pešci pogosto pogrešam, odštevalnike. Posebno v krajih, ki ne poznam cestnega režima dovolj dobro. Za pešce v Ljubljani je že skoraj na vseh semaforjih odštevalnik, ki dobro služi, saj omogoča tudi lažje pretočnost avtomobilov in ostalih motornih vozil, saj lahko pričakujejo pešca ali kolesarja. Pripomnil bi le, da se dipolne ZPrCP, 99. člen o svetlobnih prometnih znakih. Odštevalniki tudi zelo dobro pripomorejo k zbranosti voznikov in ne izkoriščanje zadnjih sekund zelene ali rdeče.

  • j janbat

    Glasovala sem za, saj menim, da bi odštevalniki pri semaforjih pomagali voznikom, da se bolje pripravijo na odprtje križišča in naredijo promet skoznje malo bolj tekoč in 'hitrejši'. Povečala bi se tudi previdnost in strpnost voznikov.

  • t tg

    S predlogom se strinjam. Menim pa, da je skoraj pomembnejše od odštevanja do izteka zelene luči, odštevanje do izteka rdeče luči. Večina voznikov namreč kljub zeleni luči "zaspi" na semaforju, kar nemalokrat privede do nepotrebnih zastojev. Prav tako bi se z odštevalniki časa morebiti izboljšala tudi sama varnost.

     

    Članek, ki raziskuje omenjeno temo lahko najdemo na: tinyurl.com/hm9ejvn.

     

    Vsekakor bi bila potrebna velika investicija, vendar se stvari lahko lotimo postopoma.

  • s slicky

    Glasoval sem za, ampak sem mnenja, da taka rešitev ni primerna za vsa semaforizirana križišča, saj bi bila to potrata denarja brez velikega efekta. Je pa dobro, da ti križišča dajejo čim več koristnih informacij, ki ti bodo pomagale pri sprejemanju odločitev. Tako pa bodo križišča postala bolj varna in preglednejša.

  • N Nina Grašič

    Strinjam se s predlogom, saj bi bili z odštevanjem časa na semaforju vozniki bolj pripravljeni. Če bi se odšteval čas, ko se bo po zeleni luči prižgala oranžna luč, bi bili vozniki bolj pripravljeni na speljevanje, kar bi pomenilo tudi manj nesreč na cesti. Dostikrat se zgodi, da nekateri niso pripravljeni na oranžno luč in nato hitro stopijo na bremzo, kar zmede vozilo, ki je za njim, ki ni nujno, da je v dovolj dobri pripravljenosti, da bi zabremzal tudi sam. To pa vse skupaj lahko povzroči tudi verižno trčenje.

  • G Gasper Papler

    Se strinjam, vozniki bi bili bolje pripravljenji na speljevanje, prav gotovo pa je to težko doseči na prav vsakem semaforju, kajti taka naložba bi zahtevala precej velik finančni vložek.

    • J JumbaKK

      Se strinjam da bi namestitev števcev za odštevanje na vseh semaforjih predstavljala visok finančni strošek, zato bi bilo že dovolj, če bi semaforje nastavili tako, da bi preden se prižge rumena luč, zelena luč začela utripati.