Ukinitev CSD
Ne poznam enega z malenkost več kot enoznačno zadevo, ki bi mu CSD v svoji svetovalno-urejevalni vlogi dejansko pomagal. Odločbe o transferjih lahko delajo tudi na ministrstvu.
Ne poznam enega z malenkost več kot enoznačno zadevo, ki bi mu CSD v svoji svetovalno-urejevalni vlogi dejansko pomagal. Odločbe o transferjih lahko delajo tudi na ministrstvu.
Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.
Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti
Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti trenutno intenzivno dela na projektu reorganizacije centrov za socialno delo in je v javno obravnavo že poslalo predlog sprememb Zakona o socialnem varstvu, ki predstavlja podlago za pričetek reorganizacije centrov za socialno delo.
Glavni namen reorganizacije je izboljšanje storitev za uporabnike. V Sloveniji deluje 62 centrov za socialno delo (CSD), ki so del javne mreže socialnovarstvenih storitev, njihovo delovanje pa ureja Zakon o socialnem varstvu. CSD-ji so povezovalci celotnega sistema socialnega varstva, njihova vloga pa se skozi čas vedno bolj krepi. K sami reorganizaciji je ministrstvo pristopilo, ker se zavedamo obstoječih šibkosti: vsi CSD-ji delajo vse, pomanjkanje specializacije, dvojna vloga strokovnega delavca, kadrovska podhranjenost, pomanjkanje časa za terensko delo, neprimerljiva kadrovska struktura, direktorji so poslovni in strokovni vodje, neenotna praksa. Glavni cilj reorganizacije je poenotenje delovanje CSD-jev, poenotiti upravne postopke Zakona o uveljavljanju pravic iz javnih sredstev (ZUPJS), omogočiti več časa za strokovne naloge, vzpostaviti skupne službe, povečati učinkovitost in kakovost dela, izboljšati dostopnost storitev in razviti nove oblike strokovnega dela. Koristi od reorganizacije naj bi imeli tako uporabniki kot tudi zaposleni. Zaposleni na enotah CSD bodo na eni strani razbremenjeni administracije in upravnih postopkov ZUPJS; zaradi več terenskega dela pa bodo bolj vpeti v lokalno okolje.
Reorganizacija centrov za socialno delo predvideva tri pozitivne spremembe:
Reorganizacija predvideva združitev več centrov za socialno delo v območni center za socialno delo, ki pokriva večje teritorialno območje. Predvidenih je 16 območnih centrov za socialno delo. Območni centri za socialno delo bodo poleg delovanja na sedežu poslovali tudi zunaj sedeža, in sicer na enotah. Enote bodo poslovale v krajih, kjer imajo sedež zdajšnji centri za socialno delo, tako da bo vzpostavljenih 62 enot centrov za socialno delo. Enote bodo enako kot do sedaj opravljale strokovne naloge. Pomembna razlika je v tem, da se bo na enotah ohranilo sprejemanje vlog za uveljavljanje pravic iz javnih sredstev, ki pa bodo v pristojnosti reševanja območnega centra za socialno delo. Taka organizacija in razbremenitev vodenja in odločanja v upravnih postopkih dodeljevanja pravic iz javnih sredstev bo omogočila razvoj strokovnega dela. Oblikovano je strokovno soglasje, da se večina strokovnih nalog izvaja na enotah. Strokovno delo posameznih (predvsem manjših) se bo krepilo s pomočjo strokovnih delavcev iz celotnega območja.
Namen informativne odločbe je razbremeniti stranke vlaganja vlog za »podaljševanje« pravic z izdajanjem odločb po uradni dolžnosti in razbremenitev centrov za socialno delo izdajanja navedenih odločb z avtomatiziranim izdajanjem »informativnih odločb«. Določene pravice, predvsem letne, bodo tako obravnavane avtomatsko in strankam ne bo potrebno vsako leto vlagati vloge. Testna oblika avtomatizirane informativne odločbe je načrtovana za konec leta 2017. Informativne odločbe bodo izdajali centri za socialno delo na podlagi avtomatiziranega sistema tiskanja in pošiljanja (podobno sistemu Finančne uprave RS).
Tretja sklop sprememb pa predstavlja razvoj in vzpostavitev celovitega modela socialne aktivacije, ki bo zagotovil transparentno, usklajeno in celostno obravnavo oseb, ki tvegajo revščino in so socialno izključene. Model socialne aktivacije bo ustrezno povezal vse relevantne institucije v procesu. Cilji celostnega procesa aktivnega vključevanja, vključno s spodbujanjem enakih možnosti in dejavnega medresorskega sodelovanja, so:
Razvili se bodo interdisciplinarni programi socialne aktivacije, katerih aktivnosti bodo namenjene tistim osebam, ki se pri vstopu na trg dela srečujejo z več ovirami in so zato socialno izključene in živijo pod pragom revščine.
Več informacij o reorganizaciji centrov za socialno delo si lahko preberete tudi na spletnih straneh Ministrstva za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti.