Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z nezadostno podporo

Obvezna uporaba luči pri kolesarjih

2793 OGLEDOV 12 KOMENTARJEV

Glede na to, da morajo vozniki motornih vozil imeti skozi celoten dan prižgane luči bi lahko obvezna uporaba luči veljala tudi za kolesaarje.

Strošek nabave sprednjih in zadnjih luči znaša nekje med 10 in 20 EUR, tako da izgovor, da je to prevelik strošek ne zdrži.

Kolesarji (tudi sam sem kolesar) poleg tega, da vozijo po napačni strani ceste, ne upoštevajo cestno prometnih predpisov in ostalih norosti, ki jih počnejo na cesti (več kolesarjev vozi vzporedno...).

Torej predlog: Obvezna uporaba svetil pri kolesarjih čez cel dan, saj bo vidnost kolesarjev precej boljša, saj jih večina ne uporablja svetil celo ponoči, s tem pa ogroža sebe in tudi druge. Ob neuporabi svetil pa visoka kazen. Poleg tega pa večji nadzor kolesarjev, ki ne upoštevajo cestno prometnih predpisov. Kultura kolesarjev se mora bistveno izboljšati, saj je trenutno porazna. Kolesarji se v prometu vedejo tako, kot da bi bili bogovi, in da so vedno na prednostni cesti. Ko jim paše so kolesarji, drugič pešči, skratka kot jim paše.

8 glasov

15 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR J jack99 8 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE

Komentarji




  • e eva skufca

    S predlogom se ne strinjam. Kolesar se mi zdi že dovolj viden čez dan tudi brez luči, če pelje v zmerni hitrosti. Torej mislim, da če že, bi se moralo zakonsko urediti najvišjo dovoljeno hitrost kolesarjev, sploh tistih, ki vozijo v mestih z veliko prometa.

  • V VN335

    Glasovala sem proti predlogu. Zakon, ki bi zahteval luči čez dan pri kolesarjih, se mi zdi popolnoma nesmisen. Večinoma so po večjih mestih, kjer je več prometa tudi označene poti namenjene kolesarjem in tam so ljudje tudi pozorni na njih. Čez dan se mi zdi, da je kolesar dovolj viden, če je voznik avta pozoren tudi na njih. Kazen bi morala biti za tiste kolesarje, ki ne upoštevajo cestno prometnih pravil in mogoče tudi za tiste, ki prehitro vozijo, saj s tem ogrožajo tudi pešce. Lahko pa bi se zakonsko določile ure, ki bi določale kolesarjem prižgane luči in pa obvezna tudi osvetlitev samega koledarja, ne samo kolesa. Torej odsevni jopiči ipd.

  • N Nina Grašič

    S predlogom se večinoma strinjam, saj bi bila uporaba luči pri kolesarjih še posebej ponoči zelo koristna. Kolesarji so v temi velikokrat nevidni voznikom, zato pride do prometnih nesreč. Podnevi se mi zdi uporaba luči nesmiselna, saj so kolesarji vidni. Mislim pa, da kolesarjem tudi primanjkuje znanja o prometnih znakih, predpisih itd., kar se velikokrat opazi, ko kolesar kar zapelje na cesto pred voznika avtomobila in skoraj povzroči nesrečo. Zato menim, da bi tudi kolesarji morali opraviti teste CPP, ker bi potem lažje spremljali kaj se dogaja v prometu in kako mora potekati promet, da bi zagotovili čim več varnosti na cestah. Zato glasujem ZA.

  • t tg

    Glasoval sem proti predlogu, ker se v bistvenem delu ne strinjam z njim. Obvezna uporaba luči čez cel dan se mi ne zdi smiselna. Zdi pa se mi smiselno, da se uvede obvezna uporaba luči in odsevnikov v nočnem času. Prav tako se strinjam, da bi bilo potrebnega več nadzora nad samimi kolesarji v prometu. Predvsem vzporedne vožnje kolesarjev po glavni cesti, vožnja po sredini voznega pasu, vožnja po glavni cesti, pa čeprav je ob cesti urejena kolesarska steza,...

  • J JumbaKK

    Za kolesarje veljajo isti cestno-prometni predpisi kot za ostale udeležence v prometu, vendar uporaba luči podnevi nebi pripomogla k boljši vidnosti kolesarja. Uporaba luči ponoči oz. že v mraku pa bi seveda morala biti obvezna, prav tako bi pa morale biti obvezne tudi kresničke ali odsevni trakovi, tako bi vozniki v temi kolesarje opazili prej. Za večjo varnost v prometu pa lahko kolesarji poskrbijo sami tudi s tem da nosijo čelado.

  • j jk3458

    strinjam se s predlogom. glede na izkušnje imajo kolesarje večje pravice pri vožnji kot vozač avtomobila. vedno več je kolesarjev ki so slabo označeni in težko vidiljivi, še posebej v zimskih mesecih kjer se srečujeta javna razsvetljava, žarometi avtomobilov. predvse bi morali kolesarji bolje paziti na svojo vožnjo. ne glede na vse smo vsi vozniki v avtomobilih, avtobusih in kolesarji enakopravni in bi morali imeti strpnosti.

  • S SaraJ

    Menim da so kolesarji in pa vozniki avtomobilov premalo pozorni drug na drugega. Ne gre samo za to, kaj se dogaja ko pade mrak vendar tudi sredi belega dneva. Vozniki premalo opazujejo kolesarje in obratno. Sem bila že priča, ko je voznik avtomobila "ruknil" kolesarja, ki je vozil na cesti na označenem za kolesarje in se pač samo peljal dalje. Če že podnevi ne opazijo kolesarjev kaj šele potem ko pade mrak? Sama kadar se vozim s kolesom vedno vozim tam kjer je treba nikoli v napačno smer ali podobne kolobocije, je pa res da gledam kot zmešana kadar prečkam cesto na kakšni bolj prometni cesti ali pa pri rondoju ker vozniki so res brezbrižni včasih in jim je zelo težko ustavit kolesarju. Kar se tiče uporabe luči sredi belega dneva - brezveze. Podnevi ne bi imelo posebnega učinka lučka na kolesu se mi pa zdi ravno obratno ponoči. V temi bi morala biti luč na kolesu obvezna. Komu pa ne bi pritegnila pozornost luč na cesti ponoči? Sicer bo pa vedno problem pri nas, da nekateri vozniki premalo gledajo in med vožnjo počnejo vse drugo kakor pa se koncentrirajo na vožnjo....Torej za obvezno uporabo luči na kolesu (ko se zmrači) sem ZA.

  • p pončo

    Za obvezno uporabo v temi. Do padca mraka je uporaba nesmiselna.

  • k krepki

    da bi imeli podnevi tudi prižgane luči nima pomena ker so vidni. v temi pa bi morali imeti tako da dajo vedet drugim da so tam nekje.

    večja problematika je ob brezobzirnosti nekaterih kolesarjev ki švigajo med avtomobili in tvegajo poškodbe na tujem premoženju ter lastno zdravje ter življenje. pa tudi o vožnji po nasprotni strani, da norci pridrvijo na polno proti tebi vprašanje kako bi se taka zgodba odvila. vsekakor ta ki krši ne bi bil nič kriv, lagal bi in zvračal krivdo na drugega.

  • B Burek Man

    Luči podnevi pri kolesarjih so precej neuporabne, ker se majhne led sijalke tslabo vidijo pri dnevni svetlobi.

     

    Sem pa za povečan nadzor nad kolesarji (smer vožnje, pravila, rdeče luči, vožnja tam, kjer to ni dovoljeno, ipd.), in morda obvezne "tehnične preglede" (seveda ne na način kot pri avtu, ampak da lahko policist na terenu preveri in kaznuje kolesarja, ki nima tehnično izpravnega kolesa (delujoče zavore spredaj in zadaj, luči spredaj in zadaj, bočni odsevniki ipd.)).

  • o opazovalka

    Menim, da bi morali uzakoniti tudi obvezno opravljen tečaj CPP, ker se večina kolesarjev ne zna vesti v prometu. Oproščeni bi bili le tisti, ki imajo veljavno vozniško dovoljenje Prepovedati pa bi morali uporabo slušalk in mobitelov med vožnjo . Sedaj buljijo v ekran in se vozijo in moramo vozniki skrbeti za njihovo varnost.

    • p pilly

      To je že prepovedano.