Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Uporaba električnih vozil v lasti državnih institucij ter podjetij v 100% državni lasti.

4209 OGLEDOV 5 KOMENTARJEV

Moj predlog je da se zakonsko določi nek procent (20%-70%) vozil z zelektričnim pogonom (dvokolesniki, manjša dostavna vozila, osebni avtomobili) ki imajo krajši doseg za uporabo kot dostavniki v poštah, servisna vozila, itd...

Odstotek električnih vozil, ki jih mora podjetje ali inštitucija postopoma uvesti v svoj vozni park naj bi se izračunal iz letnega dobička oz prometa podjetja, lokacije delovanja in zmožnosti elektrodistribucijske infrastrukture.

Prednosti:

- Podjetje bi imelo manjše stroške nabave goriv;

-Za napajanje baterij bi koristili nočni tok, pomembno saj je odjema ponoči premalo;

-Z uvedenim večjim številom električnih vozil bi spodbudili malo gospodarstvo, ter izkoristili kapacitete ki jih že imamo (proizvodnja vozil ter servisi);

-Denar ki bi ga porabili za energente bi tako ostajal doma;

-Projekt je lahko predstavljen v evropski skupnosti kot odgovor na potrebno zmanjševanje izpustov CO2 v ozračje;

-Manjši hrup ter smrad v jutranjih urah v urbanih naseljih (strnjena naselja, mesta);

-Servisna vozila je možno opremiti z DC-AC razsmerniki.

Slabosti:

-Visoki stroški ob nabavi električnih vozil; Rešitev: 1. Odstotek električnih vozil preračunan glede na finančni promet podjetja, ter postopno uvajanje glede na dobiček. 2. Nabava vozil pri domačih dobaviteljih (ne posrednikih);

-Veliki stroški ob menjavi in servisiranju baterij; Rešitev: Dva ali več domačih dobaviteljev baterij ki predelujejo ali obnavljajo odslužene baterije po nižji ceni kot je nabavna za enake baterije;

-Doma nimamo dovolj napredne tehnologije baterij (domnevno); Rešitev: Z povečano potrebo ali povpraševanjem se poveča tudi ponudba. (Ali drugače če bi bilo doma dovolj povpraševanja bi bila urejena tudi ponudba)

-Električna vozila nimajo dovolj dosega; Rešitev: 1. Uporaba domačih visokoefektivnih rešitev, ki zanesljivo že obstajajo, 2. Kot že uvodoma povedano uporaba na krajših relacijah (urbana naselja)

16 glasov

1 glas

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR N ntomasko 2 predloga
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


23. 9. 2010

Odziv Službe Vlade RS za razvoj in evropske zadeve

Vlada RS to pobudo podpira, zato je trenutno v pripravi kar nekaj ukrepov, s katerimi želimo prispevati k zmanjševanju emisij iz prometa in posredno tudi k večji uporabi električnih vozil v javnem sektorju.

Najprej velja omeniti pripravo Uredbe o zelenem javnem naročanju, ki bo centralno in lokalno raven zavezala k obveznemu vključevanju okoljskih meril v postopke javnega naročanja za določene skupine blaga in storitev. Med njimi bodo tudi vozila. Kriteriji za izbor vozil, ki jih bodo morali upoštevati zavezanci, bodo skladni z metodologijo, ki jo predpisuje Direktiva 2009/33/EC o spodbujanju uporabe čistih in energetsko učinkovitih vozil. Na podlagi upoštevanja te metodologije bodo pri javnem naročanju ovrednoteni tudi t.i. zunanji stroški uporabe različnih vozil. Prav zaradi uporabe te metodologije je pričakovati, da bodo avtomobili, ki imajo manjši negativni vpliv na okolje (med njimi so gotovo tudi električna vozila), bolje ovrednoteni in bodo tako postali konkurenčnejši in sorazmerno tudi bolj zanimivi za nakupe.

Služba Vlade RS za podnebne spremembe je v zvezi s tem v vladno proceduro poslala tudi Informacijo o trendih uveljavljanja baterijskih električnih vozil s predlogom ukrepa zagotavljanja infrastrukture, sistemskega okolja in vzpostavitve demonstracijskega projekta, v kateri so predlagani tudi določeni sklepi, na podlagi katerih bi pripomogli k vzpostavitvi infrastrukture in sistemskega okolja za vstop baterijskih električnih vozil na slovenski trg.

Vlada je na svoji 92. redni seji 22. 7. 2010 sprejela Priporočila za ukrepe okoljsko učinkovite državne uprave in pri tem podprla vse aktivnosti državnih organov, ki z načrtnimi in premišljenimi ukrepi prispevajo k zmanjševanju negativnega vpliva na okolje ter posledično prispevajo k zmanjševanju stroškov za njihovo delovanje. Med priporočili je tudi sklop, ki se nanaša na zmanjševanje emisij iz pometa in med drugim vključuje tudi nakup vozil z manjšimi izpusti CO2, uporabo alternativnih vrst pogona itd.

Odziv Ministrstva za okolje in prostor

Republika Slovenija ima velike težave z izpustom CO2 iz prometa, saj predstavljajo kar 30% vseh izpustov CO2 v državi. Ideja o uvedbi avtomobilov na električni pogon v javnih ustanovah in podjetjih, ki so v 100% lasti države je zato dobra. Strinjamo se, da lahko taka vozila pripomorejo k čistejšemu okolju in pomagajo zmanjšati emisije CO2.

RS postopoma uvaja zelena javna naročila, kjer bo urejeno tudi področje avtomobilov in kriteriji, ki jih bo potrebno upoštevati pri nabavi avtomobilov, avtobusov in tovornjakov v javni upravi.

Odziv Službe Vlade RS za podnebne spremembe

Služba Vlade Republike Slovenije za podnebne spremembe je pripravila za Vlado »Informacija o trendih uveljavljanja baterijskih električnih vozil s predlogom ukrepa zagotavljanja infrastrukture, sistemskega okolja in vzpostavitve demonstracijskega projekta«.

V sklopu tega gradiva bodo predlagane aktivnosti za oblikovanje sistema, ki bo spodbujal razvoj električnih vozil v Sloveniji. Sistem bo vseboval tudi aktivnosti, ki bodo umeščene v podjetja v lasti državnih inštitucij ter v podjetja v 100% državni lasti.

Medresorsko usklajevanje gradiva »»Informacija o trendih uveljavljanja baterijskih električnih vozil s predlogom ukrepa zagotavljanja infrastrukture, sistemskega okolja in vzpostavitve demonstracijskega projekta« za Vlado Republike Slovenije je že končano. Dokument bo posredovan v obravnavo na odbore in Vlado do 20.8.2010.

Priloge:

Komentarji