Film o Edwardu Snovdnu - obvezno v osnovno šolo
Predlagam, da se ogled filma o Edwardu Snowdenu (Snowden, Oliver Stone) vključi kot sestavni del učnega načrta - obvezen ogled - v zadnji triadi osnovne šole.
Razlog: ozaveščanje mladih o pomenu varovanja zasebnosti v virtualnem in tudi realnem, fizičnem svetu ter krhkosti pojma človekovih pravic.
Filma ne, obstaja pa dokumentarec o Snowdnu, ki pa je za malo bolj zrele.
Mi smo imeli v osnovni šoli predmet FILMSKA VZGOJA.
Povabili so gospo, ki je imela izobrazbo na tem področju.
V učnem programu je bilo samo nekaj ur letno, vendar so mi še zdaj ostale te vsebine v spominu. Ker je bila vsebina zares zanimiva.
Ogledali smo si nekaj zanimivih in poučnih filmov in tako kot predlaga g., nam je filme pedagoginja razložila. V razgovoru smo sodelovali učenci, komentirali, skušali poiskati uporabno vrednost...
Nekaj filmov smo si ogledali tudi pri predmetu 'literatura'. Imeli smo referate o le-teh. Ti filmi so bili povezani s književnostjo.
V Franciji n.pr. gledajo otroci v šolah poučne animirane filme z ekološko vsebino. Primer je film 'Teta Hilda' studia Folimage, režiserja Jacquesa-Remyja Girerda. Film so predvajali letos v Kinodvoru.
Čemu?
Zakaj ne bi sporočila filma podali kako drugače?
Zakaj ne bi gledali raje kakšnega drugega filma?
Najprej hvala za komentar, sem dopolnil predlog z "čemu".
Glede vprašanj pa sledeče:
Ad1) Zagotovo se da sporočilo filma podati tudi kako drugače. Lahko seveda vrnem vprašanje: Zakaj bi pa sporočilo podajali drugače, če imamo tukaj že narejen film?
Ad2) Menim, da je E.Snowden "šolski primer" v svoji kategoriji in že zato vreden ogleda
Vsak rad vidi, ko se njegov komentar resno jemlje. Ko bi le bili vsi predlagatelji na vašem nivoju.
"Zagotovo se da sporočilo filma podati tudi kako drugače. Lahko seveda vrnem vprašanje: Zakaj bi pa sporočilo podajali drugače, če imamo tukaj že narejen film?"
Film je dolg 3 šolske ure. V treh šolskih urah se lahko obravnava veliko. Morda bi lahko potekala debata (moralna vprašanja, lastne izkušnje, praktični primeri, ipd., da bi se ta problematika resnično zasidrala v možganih mladih). Učenci bi bili bolj aktivni, ker bi morali sodelovati pri debati, recimo da bi tudi več odnesli (gledanje filma je lahko super dopust za možgane).
To vse so seveda samo predpostavke. Omenjenega filma si še nisem ogledal. Film lahko pusti tudi trajnejši vtis, kot pa neka debata, s katero se dijaku ne da ukvarjati.
Ena uresničitev predloga bi bila uvedba predmeta "Poučni filmi", kjer bi učenci gledali filme, ki imajo poučno vsebino. Tako, kot se pri pouku slovenščine obravnava le najpomembnejše knjige, bi se morali pri poučnih filmih odločiti, kateri filmi so dovolj pomembni (letno je na voljo le omejeno število ur nekega predmeta).
"Menim, da je E.Snowden "šolski primer" v svoji kategoriji in že zato vreden ogleda."
Morda imate prav.
Zagotovo ima prav.