Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Linearna lestvica namesto razredov

2788 OGLEDOV 5 KOMENTARJEV

Predlagam, da se pri socialnih transferjih zacne uporabljati linearna lestvica namesto razredov (pri subvenciji vrtca mislim da je 9 razredov, pri stipendijah 5...). Namesto razredov se naj torej v zakon/pravilnike vpiše linearna FORMULA za izracun, ki se jo vsi ucimo v osnovni soli (in je bilo obvezno da si jo znal, ce si hotel napredovati v visji razred). Razredi se mi zdijo problematicni - 1. nepravicno se mi zdi, da nekdo placa 10% vec, ce ima dohodkov 0,1% vec. (ravno si prisel v zgornji razred). 2. Nejevolja in kalkuliranje posameznikov, vse mozne mahinacije z denarjem (dvigovanje na bankah, prepis na drugo osebo...) da bi prisli v nizji razred... 3. v danasnih casih, ko vse poteka racunalnisko to ne bi smel bit problem (pravzaprav je lazje sprogramirati izracun, kot pa razrede) 4. po moje bi bili izdatki primerljivi kot do sedaj, veliko manj negodovanja ljudi in manj obremenjujoce za socialne delavke na CSD (prosnje za nizji razred, manj pritozb za minimalne spremembe itd.)

34 glasov

1 glas

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR Y yowie 4 predlogi
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


12. 3. 2024

Odziv Ministrstva za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti

V današnjem času ni več tehničnega razloga, da se ne bi pri odločanju o družinskih in socialnih pravicah uporabljala matematična enačba, ki bi zagotovila pravičnejšo odmero. Ugotavljamo, da gre za kompleksno in dolgoročno zadevo, izvedba katere je odvisna od več dejavnikov. 

Izvedba je odvisna od finančnih zmožnosti, saj bi bilo treba spremembo izpeljati tako, da ne bi bil nihče na slabšem, hkrati pa bi bilo treba zasledovati cilj vzdržnosti javnih financ, saj bi bila potrebna znatna dodatna finančna sredstva. Nadalje je izvedba odvisna tudi od uspešnosti uskladitve socialne oziroma družinske politike z davčno politiko, kar pomeni usklajevanje z Ministrstvom za finance (MF), še toliko bolj v primeru davčne reforme, ki bi potekala pod okriljem MF, ter od uspešnosti uskladitve izpostavljenih področij, ki so v pristojnosti različnih ministrstev. 

Ministrstvo se že dalj časa sooča z očitki, da veljavni sistem dodeljevanja pravic s področja socialne in družinske politike ni ustrezen, predvsem z vidika vrstnega reda uveljavljanja pravic iz javnih sredstev, upoštevanja otroškega dodatka kot dohodka pri pravici do denarne socialne pomoči ali državne štipendije, zakonsko določenega namena otroškega dodatka, nepreglednosti sistema uveljavljanja pravic iz javnih sredstev in podobno. Tudi te očitke bo moralo ministrstvo ob sistemski spremembi določanja družinskih in socialnih pravic proučiti.

Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti (MDDSZ) si vendarle prizadeva za uveljavitev omenjenega predloga, tj. za spremembo računanja višine socialnega transferja z zvezno funkcijo na način, da se bo vsako povečanje osnovnega dohodka odrazilo tudi v povečanju prilagojenega razpoložljivega dohodka, tj. dohodka po subvencijah, transferjih in davčnih olajšavah, ne glede na tip družine. Vendar pa pri omenjenem predlogu ministrstvo opozarja, da zgolj sprememba načina izračunavanja višine socialnih prispevkov na tak način, še ne odpravi vseh težav. Predlog, za katerega si prizadeva MDDSZ, je uveljavitev zvezne funkcije, ki bo upoštevala vpliv socialnih transferjev na prilagojeni razpoložljivi dohodek gospodinjstva, tj. neto dohodke vseh članov gospodinjstva, od katerih se odštejejo transferji drugim gospodinjstvom in davek na premoženje ter prištejejo dohodki, ki jih gospodinjstvo prejema v naravi. Pri tem je pomembno, da na podlagi izračuna z zvezno funkcije ne pride do primerov, ko bi višji neto prihodek gospodinjstva zaradi prestopa v višji razred pomenil nižji prilagojen razpoložljiv dohodek gospodinjstva.

Ministrstvo ves čas spremlja izvajanje socialne in družinske zakonodaje ter sproti odpravlja (vsebinske, informacijske, postopkovne, itd.) težave, ki niso sistemske narave. Konkretna pobuda predstavlja sistemsko spremembo, ki jo bo ministrstvo proučilo ob naslednjih sistemskih spremembah. 

V skladu z navedenim Vlada Republike Slovenije predlog podpira. 

Komentarji