Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Finančno opismenjevanje mladih

4350 OGLEDOV 34 KOMENTARJEV

Predsednik države Borut Pahor je postal častni pokrovitelj finančnega opisemenjevanja. Država v projekt, ki ga vodijo Moje finance ni finančno vložila še ničesar. Prav tako finančno ni prispeval nič niti predsednik Borut Pahor. denar tako prispevajo nekatera podjetja, ker se zavedajo, da gre za družbeno koristno delo. Znanje o ravnanju z denarjem je postalo nuja. Ugotavljamo, da je potrebno mlade finančno opisemenjevati. Že pred leti smo razmišljali, da bi bilo dobro uvesti izbirni predmet, ker o osebnih financah res nimamo potrebnega znanja. V prihodnej bi morali osebne finance uvesti v šolske urnike, tako kot so računalništvo. prizadervati si moramo, da bi krožek Mladi in denar postal del rednega učnega programa. Spoznati moramo uporabno vrednost tovrstnih znanj za mlade. Starši imamo otroke v osnovni šoli. Budno spremljamo, kaj vse se učijo, a žal spoznavamo, da znanj iz finančne pismenosti ne dobijo, učijo pa se marsikatere stvari, ki jim v življenju najbrž ne bodo veliko koristile. Šolski program je treba prevetriti in posodobiti s praktičnimi znanji, ki bodo mladim v pomoč v njihovem življenju. Vse skupaj bi bilo precej lažje in tudi bolj učinkovito, če bi se v projekt vključila tudi država in ga tudi podprla. Upam, da boste enkrat vendarle spoznali pomen tega področja. Do takrat pa se moramo vsi znajti po svojih najboljših močeh. Zatorej moj predlog Vladi naredite kaj na področju finančnega opismenjevanja mladih in podprite napore Mojih financ v njihovem projektu.

22 glasov

6 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR F Ferenc 149 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


26. 9. 2017

Odziv Zavoda RS za šolstvo

Na Zavodu Republike Slovenije za šolstvo menimo, da uvajanje izbirnih predmetov za razvoj finančne pismenosti mladih ni ustrezna sistemska rešitev. O tem smo predstavnike Mojih financ že seznanili. Strinjamo se, da so premišljeno ravnanje z denarjem in s tem povezane teme neprecenljive vrednosti za mlade ter velika popotnica za življenje. Teme so konkretne in življenjske, finančna pismenost pa ena izmed temeljnih kompetenc, s katero bi morali opremiti učence za sodobno življenje. Brez pravilnega upravljanja denarja dandanes ne moremo vzgojiti uspešnega človeka, ki bo zmogel usodo vzeti v svoje roke, se lažje osamosvojil ter samozavestno stopil na samostojno pot življenja. Finančno izobraževanje je v slovenskem izobraževalnem sistemu vključeno v mnogo učnih predmetov. S posameznimi finančnimi pojmi se učenci seznanjajo pri posameznih predmetih v osnovni in srednji šoli. Z vidika finančnega izobraževanja ima pomembnejšo vlogo predmet gospodinjstvo (Home economics), ki sistematično, v okviru modula Ekonomika gospodinjstva obravnava različne vsebine (oblike denarja, bankovci in kovanci, knjižni denar, funkcije denarja, gotovinsko in negotovinsko plačevanje, obročno odplačevanje, plačilo z odlogom, gospodinjsko računovodstvo, prihodki, odhodki, družinski proračun, otroci in denar, žepnina, varčevanje depozit, vzgoja potrošnika, oglasi in oglaševanje itd.) Učitelj oz. prof. gospodinjstva je pri nas edini profil, ki ima v okviru dodiplomskega izobraževanja v študijskem programu vsebine ekonomije in ekonomike. Zavod Republike Slovenije za šolstvo v okviru strokovnega izpopolnjevanja strokovnih delavcev zaposlenih v vzgoji in izobraževanju izvaja in bo izvajal programe usposabljanja izobraževalcev glede finančnega izobraževanja v obliki posvetov, simpozijev, delavnic, regionalnih študijskih srečanj učiteljev in podobno. V spletnem okolju (spletna učilnica za gospodinjstvo) so učiteljem dostopna različna didaktična gradiva s področja finančnega izobraževanja ter nabor priročnikov za učitelje.

Komentarji