23. 8. 2016
Odziv Ministrstva za finance
Najprej je treba poudariti, da je Pošta Slovenije d.o.o. pravna oseba, ki skladno s 3. členom Zakona o gospodarskih družbah (Uradni list RS, št. 65/09 - uradno prečiščeno besedilo, 33/11, 91/11, 32/12, 57/12, 44/13 - odl. US, 82/13 in 55/15) na trgu samostojno opravlja pridobitno dejavnost kot svojo izključno dejavnost. Pridobitna dejavnost po tem zakonu je vsaka dejavnost, ki se opravlja na trgu zaradi pridobivanja dobička. Slednjega je mogoče pridobivati na različne načine, med drugim preko pridobivanja kupcev oz. uporabnikov svojih storitev, kar se običajno doseže s pomočjo oglaševanja.
Kot drugo pa je treba ločiti med pojmom financiranja, ki pomeni denarno omogočati kako delo oz. dejavnost in pojmom oglaševanja, ki je opredeljeno z Zakonom o medijih (Uradni list RS, št. 110/06 uradno prečiščeno besedilo, 36/08 - ZPOmK-1, 77/10 - ZSFCJA, 90/10 - odl. US, 87/11 - ZAvMS, 47/12, 47/15 - ZZSDT, 22/16 in 39/16). Oglaševalske vsebine po tem zakonu so oglasi in druge vrste plačanih obvestil (v nadaljevanjem besedilu: oglasi), katerih objavo naroči pravna ali fizična oseba z namenom, da bi s tem pospeševala pravni promet proizvodov, storitev, nepremičnin, pravic ali obveznosti, pridobivala poslovne partnerje, ali si v javnosti ustvarjala ugled in dobro ime. Oglasi se objavljajo za plačilo ali drugo podobno nadomestilo ali z namenom samooglaševanja. Dejstvo, da se oglasi praviloma objavljajo za plačilo, še ne pomeni, da je objavo posameznega oglasa v določenem mediju mogoče enačiti s financiranjem tega medija. Posamezna objava oglasa namreč še ne omogoča delovanja nekega medija.
Odločitev, v katerih medijih bo posamezen oglas objavljen, je ne glede na državno ali zasebno lastništvo družbe v pristojnosti poslovodstva oz. ustrezno pooblaščene osebe te družbe. V zvezi z domnevno povezavo med družbo in navedenimi mediji na podlagi domnevne strankarske pripadnosti pa je treba poudariti, da je še mnogo drugih spletnih medijev oz. portalov objavilo oglasno sporočilo Pošte Slovenije d.o.o.. Navajamo nekaj primerov, ki smo jih zasledili:
http://www.delo.si/oglasnosporocilo/posta-slovenije-sodobna-tudi-z-inf...
http://www.finance.si/8846105
http://akademija.finance.si/8845516
http://www.politikis.si/?p=168195
http://siol.net/novice/sloveniia/dobrodelna-akcija-goste-sloveniie-in-...
http://www.racunovodja.com/clanki.asp?clanek=9187
http://www.vecer.com/clanek/201304155906089
http://www.vecer.com/dostava-posiljk-prilagojena-vasim-zeljam-in-potre...
http://data.si/blog/2016/04/04/digitalni-postar-posljite-posto-hitreje...
http://www.maribor24.si/na-sceni/s-posto-na-nepozabne-pocitnice/17538
Pritisneš ZA --> dobiš odgovor na to, kako je z oglasi in državnimi podjetji (kar ni tako pomembno), če pa pritisneš NE, pa daš ljudem na ministrstvu več časa za "pomembnejše zadeve".
Zanimiva tema, vendar ne vem za kaj glasujem če pritisnem ZA in za kaj če PROTI?
Objava oglasa ni financiranje.
To je podobno, kot da bi rekli, da financirajo Mercator, ker pri njih kupujejo kavo in mleko.
Jasno je, da gre za prijateljsko pomoč.
Mene pa moti, da financiram RTVSLO in s tem pomagam neprijateljem
Glasujem ZA, da avtor predloga dobi odgovore na vprašanja.
In z njim tudi mi ;)
Z zanimanjem pričakujem odgovor!