Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Poostren nadzor nad kolesi s pomožnim motorjem in njih registracija

5023 OGLEDOV 14 KOMENTARJEV

Vse več je voznikov motornih koles, predvsem tistih, ki vozijo tako imenovane "25-ice". Za slednje se odločajo predvsem mladi, ki večinoma nimajo toliko izkušenj s CPP in praktičnimi pravili v prometu (saj za njihovo vožnjo ni treba imeti opravljenega vozniškega izpita, ker se jih enači z navadnimi, nesamopogonskimi kolesi), hkrati pa zelo velikokrat ne nosijo zaščitne čelade. Naj omenim tudi, da je veliko takih, ki si 25-ice predelajo tako, da lahko dosegajo hitrosti tudi do 110 km/h – hitrost, pri kateri je vožnja brez čelade skrajno nevarna in neodgovorna. Da je nepotrebnih žrtev v prometnih nesrečah vse več, ni nobena novost. Motoristi pa so tem še dodatno bolj podvrženi zaradi same narave vožnje in slabših mehanizmov zaščite vozila. Zato vljudno predlagam, da se čim prej, kolikor je mogoče, poostri nadzor nad vožnjo z motornimi kolesi, zlasti 25-icami, ter se ustrezno spodbuja k varnejši vožnji in po potrebi kaznuje nenošnjo zaščitne čelade, ki bi morala biti obvezna, ter predelanost koles (odstranjene blokade ipd.). Naj se preuči tudi smiselnost tega, da bi se tovrstna kolesa s pomožnim motorjem moralo registrirati.

Prilagam še zelo dober prispevek na to temo.

21 glasov

10 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR Alissa White-Gluz 20 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


12. 8. 2016

Odziv Ministrstva za infrastrukturo

Državnemu zboru Republike Slovenije je konec junija skupina poslank in poslancev s prvopodpisanim Igorjem Zorčičem predložila v obravnavo in sprejem po skrajšanem postopku predlog Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o motornih vozilih (ZMV-B). Ta predlog spreminja in dopolnjuje vsebine zakona s ciljem zagotoviti višje standarde varnosti uporabe mopedov, pri katerih trajna nazivna moč pogonskega motorja ne presega 4 kW in konstrukcijsko določena hitrost ne presega 25 km/h. S predlogom zakona se uvaja obveznost registracije vseh mopedov (tudi tistih, pri katerih trajna nazivna moč pogonskega motorja ne presega 4 kW in konstrukcijsko določena hitrost ne presega 25 km/h) in s tem evidentiranje mopeda, njegovega lastnika in registrske tablice v obstoječo evidenci registriranih vozil (MRVL). Ta predlog dodaja mopede med izjeme pri pogoju dokazovanja izvora vozila, kot to velja za starodobnike, traktorje in traktorske priklopnike. Na ta način se bo omogočila lažja registracija vseh mopedov, seveda na podlagi nespornega lastništva vozila. Predlog dopolnjuje besedilo 50. člena glede rokov za opravljanje tehničnih pregledov vozil za vozila, ki še niso bila registrirana, njihova starost pa je večja od roka, ko bi enako registrirano vozilo moralo opraviti tehnični pregled vozila. V predlogu zakona je postavljeno tudi ustrezno prehodno obdobje, potrebno za realizacijo vseh sprememb in dopolnitev zakona.

Istočasno je Državnemu zboru Republike Slovenije skupina poslank in poslancev s prvopodpisanim Igorjem Zorčičem predložila v obravnavo in sprejem po skrajšanem postopku tudi predlog Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o pravilih cestnega prometa (ZPrCP-D). Ta predlog med ostalimi določbami s ciljem zagotovitve višjih standardov varnosti voznikov in potnikov na kolesih in mopedih določa tudi obvezno uporabo zaščitne čelade za voznike in potnike na mopedu, katerih konstrukcijsko določena hitrost ne presega 25 km/h (ne glede na starost voznika oziroma potnika) ter na novo določa pogoje za udeležbo mopedov, katerih konstrukcijsko določena hitrost ne presega 25 km/h, v cestnem prometu. Kot ustrezna zaščitna čelada se na mopedih, katerih konstrukcijsko določena hitrost ne presega 25 km/h, šteje tako uporaba kolesarske zaščitne čelade kot tudi homologirane zaščitne motoristične čelade.

Pri pogojih za udeležbo mopedov, katerih konstrukcijsko določena hitrost ne presega 25 km/h, se kot površina določa kolesarski pas, kolesarska steza ali kolesarska pot. Kjer navedenih površin ni oziroma niso prevozne, pa se smejo voziti tudi ob desnem robu smernega vozišča v smeri vožnje.

Ministrstvo za infrastrukturo je pripravilo mnenje Vlade Republike Slovenije in sicer, da podpira oba predloga sprememb zakonov, zato sta oba predloga zakonov že v obravnavi v Državnem zboru.

Priloge:

Komentarji




  • u uporabnik

    Kot vedno, problem ni v kolesih s pomožnim motorjem ampak v ljudeh. Uvesti strožje kazni za predelave (npr. uničenje vozila + visoka denarna kazen) pa bo bolje.

  • p predlagamvladiro

    Absolutno podpiram ta predlog in da policija bolj kontrolira vso to mladino, ki se pozno v noč vozi po cestah in pločnikih s kolesarsko stezo s takimi in drugačnimi motorji, saj s tem ogrožajo vsakega, ki se slučajno znajde na pločniku. Mladež vijuga po teh pločnikih s kolesarsko stezo, potem naenkrat zavijejo na cesto, vozijo brez čelad itd. V Logatcu se to dogaja vsak večer, beri noč, po glavni Tržaški cesti, ne pomaga nobena prijava na policijo, mladci še naprej dirkajo po tej cesti in ob tem povzročajo še neznosen hrup.

  • Y Yonc

    Glasujem proti, ker se kar naprej spravljate nad kolesa s pomožnim motorjem, čeprav še najmanj od vseh ogrožajo druge udeležence in so še najmanjkrat krivi za nesreče - ponavadi so krivi vozniki avtomobilov s svojo nestrpno vožnjo, občutkom superiornosti itd. (naj kdo že enkrat da ven statistiko nesreč z navedbo povzročiteljev).

    Mnogo starejših ljudi si je nabavilo 25-ice, ravno zato, da ni cirkusa z registracijo in ni potrebno nositi čelade. Zakaj je problem registracija? Ne živimo vsi v mestih! Lastnik iz Trente mora peljati moped na registracijo v Tolmin! Za to je treba najeti kombi.

    Mnogo mladih uporablja 25-ico po sili razmer, ker so premladi za narediti izpit za moped in nimajo drugega prevoza (ne govorim na pamet, tak primer so mladi v mojem kraju, kjer ni nobenega javnega prevoza do 10 km oddaljenega mesta razen šolskega avtobusa, ki pa ob vikendih in počitnicah seveda ne vozi).

    Mnogo mladih uporablja 25-ice preprosto zato, ker je izpit za moped dražji kot izpit za avto (obveznih 20 ur, ure pa so dražje kot za avto) in se ga ne splača dela, saj raje počakajo na izpit za avto.

  • S Simon

    Sem glasoval ZA poostren nadzor, ter za spodbujanje varne vožnje.

    Sicer pa sem proti dodatnim stroškom registracije (če že, sem za 1-kratno registracijo koles in podobnih vozil, z namenom identifikacije lastnika vozila; npr. za zmanjševanja kraje in preprodaje koles).

     

    ... hkrati pa zelo velikokrat ne nosijo zaščitne čelade ...

    Predvsem je to njihov problem. Jaz imam čelado na kolesu zaradi sebe, ne zaradi drugih.

    Nekaj drugega je seveda vožnja z višjo hitrostjo, kar pa bi moral reševati poostren nadzor.

     

    Po mojih izkušnjah tehnični pregled 1-krat letno ne odpravi odstranjevanje blokade. Če imate v mislih res registracijo (se pravi tablica na zadek vozila, ki nakazuje lastnika vozila), pa je dovolj 1-kratna registracija.

  • I Izbrisan Uporabnik 10352

    Žal. četudi bo dovolj glasov za boste dobili od sekretarja podpisano izjavo, zaka to ni možno. Ti birokrati delajo vse, da< se nič ne spremeni, zato so pravi experti. Te rubrike so samo ventil, da mislimo, da je komu mar, spremeni se pa nič. VSe bodo naredili, da ne bo treba nič naredit.

  • M Mr.G.

    He,he...kakšni hecni predlogi. Dejmo pustit že enkrat tujino pri miru. "A veste v tujini imajo pa to, tako in drugače zrihtano, pa ono imajo tako,pa bla,bla,bla".

    Zakoni....ja,fajn. Pa razmišljajmo malo drugače. Menim, da se za vsemi NELEGALNIMI predelavami skriva zelo veliko truda in znanja. Še vedno govorimo o NELEGALNIH predelavah!! Odlično!!!

    Osebno predlagam, da se take vrste kriminalcev: mehanike(ki predelujejo take in drugačne agregate) in računalniške manijake(takoimenovane hekerje)............ne boste verjeli svojim očem,kaj sledi.........TAKOJ ZAPOSLIL!!!! Seveda z obveznim učenjem ob delu iz točno take stroke,kjer je prej zagrešil gnusen zločin.

    Pa še z zakonom bi določil njihovo plačo,ki pa seveda ne sme biti manjša od 2000€ neto na mesec.

    • z znalček

      Tole si malo kiksnil. Če so se pred 40 leti inženirji Tomosa včasih čudili, kako so lahko njihove motocikle tako navili, danes za osnovne predelave koles z motorji ni potrebno nobeno posebno tehnično znanje, saj gre v največ primerih dejansko za identične motocikle, ki imajo vgrajeno omejitev hitrosti. Kako se ta omejitev odstrani je zelo lahko najti na internetu. Očitno si tudi drugače kiksnil čas. V kapitalizmu ti nihče ne bo šenkal službe, nihče ti ne bo zagotovil (solidne) plače še najmanj pa zato, ker so te ujeli na motorju, ki ti ga je v 5 minutah preprogramiral sosedov mulc.

    • M Mr.G.

      Z komunizmom in "preprogramiranjem" si ti malce falil čas. Tomosovi inženirji se niso nič čudili. To so oni delali. Tomosov 50ccm je dosegel 205km/h. Bolj so se japonci takrat čudili. 2x si falil čas in dejstva. Ampak tisto znanje se je pozabilo.

      Z odstranitvijo blokade se doseže samo to,da vozilo doseže 48 ali 49 km/h. Do 110 km/h je treba pa se mal možgančke napet.

  • h hales

    v tujini imajo zakon, da v primeru, ko pravi organi odkrijejo kakšen del motorja, ki je spremenjen, da ima lastnik možnost mesec dni, da priloži homologacijo. V nasprotnem gre vozilo v uničenje.

  • P Peter Battelino
    Komentar je izbrisal moderator.
    Razlog: žaljiva vsebina
  • D Digifotko

    Tudi z navadnim kolesom gre lahko 100 na uro, na rolkah gre 50, ali bomo registrirali kar vse? Obstoja veljavna zakonodaja, ki pa je nihče ne izvaja in tu je problem.

    • Ikona uporabnika Alissa White-Gluz Alissa White-Gluz

      Govorimo o povprečni hitrosti v daljšem času. Težko si predstavljam kolesarja, ki po ravnici ali klancu navzgor vozi dlje časa, vsaj nekaj minut, 100 km/h (niste izrazili dolžinske komponente enote hitrosti, vendar sklepam, da ste mislili na kilometre), prav tako rolkarja. Imate morda kak vir, ki potrjuje vaše navedbe? Naj poudarim, da tudi če bi hipotetično bilo možno z navadnim kolesom ali rolko doseči navedene hitrosti (seveda izključujoč vožnjo po klancu navzdol, kjer je hitrost odvisna od naklona), so primeri statistično signifikantno redkejši od predelanih 25-ic, ki dosegajo nedovoljene hitrosti.

  • d ds1

    Predlagam, naj se uvede opravljanje izpita za kolo s pomožnim motorjem. Največja nevarnost je neizkušen voznik na cesti.

  • D DavidS

    Lahko bi uvedli tudi dodaten ukrep, da se za najdeno predelano kolo s pomožnim motorjem določi, da mora lastnik poleg globe plačati tudi stroške registracije za takšno motorno kolo od datuma nakupa do dneva, ko je bila nedovoljena predelava odkrita, voznika pa kaznuje poleg ostalega tudi za vožnjo brez vozniškega dovoljenja (če nima takšnega, ki bi ustrezalo karakteristikam predelanega vozila).