Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Poostren nadzor nad kolesi s pomožnim motorjem in njih registracija

4983 OGLEDOV 14 KOMENTARJEV

Vse več je voznikov motornih koles, predvsem tistih, ki vozijo tako imenovane "25-ice". Za slednje se odločajo predvsem mladi, ki večinoma nimajo toliko izkušenj s CPP in praktičnimi pravili v prometu (saj za njihovo vožnjo ni treba imeti opravljenega vozniškega izpita, ker se jih enači z navadnimi, nesamopogonskimi kolesi), hkrati pa zelo velikokrat ne nosijo zaščitne čelade. Naj omenim tudi, da je veliko takih, ki si 25-ice predelajo tako, da lahko dosegajo hitrosti tudi do 110 km/h – hitrost, pri kateri je vožnja brez čelade skrajno nevarna in neodgovorna. Da je nepotrebnih žrtev v prometnih nesrečah vse več, ni nobena novost. Motoristi pa so tem še dodatno bolj podvrženi zaradi same narave vožnje in slabših mehanizmov zaščite vozila. Zato vljudno predlagam, da se čim prej, kolikor je mogoče, poostri nadzor nad vožnjo z motornimi kolesi, zlasti 25-icami, ter se ustrezno spodbuja k varnejši vožnji in po potrebi kaznuje nenošnjo zaščitne čelade, ki bi morala biti obvezna, ter predelanost koles (odstranjene blokade ipd.). Naj se preuči tudi smiselnost tega, da bi se tovrstna kolesa s pomožnim motorjem moralo registrirati.

Prilagam še zelo dober prispevek na to temo.

21 glasov

10 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR Alissa White-Gluz 20 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


12. 8. 2016

Odziv Ministrstva za infrastrukturo

Državnemu zboru Republike Slovenije je konec junija skupina poslank in poslancev s prvopodpisanim Igorjem Zorčičem predložila v obravnavo in sprejem po skrajšanem postopku predlog Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o motornih vozilih (ZMV-B). Ta predlog spreminja in dopolnjuje vsebine zakona s ciljem zagotoviti višje standarde varnosti uporabe mopedov, pri katerih trajna nazivna moč pogonskega motorja ne presega 4 kW in konstrukcijsko določena hitrost ne presega 25 km/h. S predlogom zakona se uvaja obveznost registracije vseh mopedov (tudi tistih, pri katerih trajna nazivna moč pogonskega motorja ne presega 4 kW in konstrukcijsko določena hitrost ne presega 25 km/h) in s tem evidentiranje mopeda, njegovega lastnika in registrske tablice v obstoječo evidenci registriranih vozil (MRVL). Ta predlog dodaja mopede med izjeme pri pogoju dokazovanja izvora vozila, kot to velja za starodobnike, traktorje in traktorske priklopnike. Na ta način se bo omogočila lažja registracija vseh mopedov, seveda na podlagi nespornega lastništva vozila. Predlog dopolnjuje besedilo 50. člena glede rokov za opravljanje tehničnih pregledov vozil za vozila, ki še niso bila registrirana, njihova starost pa je večja od roka, ko bi enako registrirano vozilo moralo opraviti tehnični pregled vozila. V predlogu zakona je postavljeno tudi ustrezno prehodno obdobje, potrebno za realizacijo vseh sprememb in dopolnitev zakona.

Istočasno je Državnemu zboru Republike Slovenije skupina poslank in poslancev s prvopodpisanim Igorjem Zorčičem predložila v obravnavo in sprejem po skrajšanem postopku tudi predlog Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o pravilih cestnega prometa (ZPrCP-D). Ta predlog med ostalimi določbami s ciljem zagotovitve višjih standardov varnosti voznikov in potnikov na kolesih in mopedih določa tudi obvezno uporabo zaščitne čelade za voznike in potnike na mopedu, katerih konstrukcijsko določena hitrost ne presega 25 km/h (ne glede na starost voznika oziroma potnika) ter na novo določa pogoje za udeležbo mopedov, katerih konstrukcijsko določena hitrost ne presega 25 km/h, v cestnem prometu. Kot ustrezna zaščitna čelada se na mopedih, katerih konstrukcijsko določena hitrost ne presega 25 km/h, šteje tako uporaba kolesarske zaščitne čelade kot tudi homologirane zaščitne motoristične čelade.

Pri pogojih za udeležbo mopedov, katerih konstrukcijsko določena hitrost ne presega 25 km/h, se kot površina določa kolesarski pas, kolesarska steza ali kolesarska pot. Kjer navedenih površin ni oziroma niso prevozne, pa se smejo voziti tudi ob desnem robu smernega vozišča v smeri vožnje.

Ministrstvo za infrastrukturo je pripravilo mnenje Vlade Republike Slovenije in sicer, da podpira oba predloga sprememb zakonov, zato sta oba predloga zakonov že v obravnavi v Državnem zboru.

Priloge:

Komentarji