7. 6. 2016
Odziv Ministrstva za infrastrukturo
Na področju razvoja cestninskega sistema se je Republika Slovenija že pred časom zavezala, da se bo nadaljevalo z razvojem sistema, ki bo na sodoben način omogočal elektronsko pobiranje cestnine glede na dejansko prevoženo razdaljo po načelih uporabnik in onesnaževalec plača.
S sodobnim elektronskim sistemom cestninjenja v prostem prometnem toku za vozila, katerih največja dovoljena masa presega 3.500 kg, se bo dejansko lahko zaračunavalo cestnino na celotnem omrežju glede na prevoženo razdaljo. Aktivnosti v zvezi z navedenim vodi družba DARS d.d., kot upravljavec omrežja avtocest in hitrih cest.
Elektronski cestninski sistem v prostem prometnem toku za osebna vozila bi sicer res omogočal plačilo cestnine glede na dejansko prevoženo razdaljo, je pa vzpostavitev tovrstnega sistema veliko bolj zahtevna in kompleksna kot cestninjenje vozil, katerih največja dovoljena masa presega 3.500 kg. Prav tako še ni na voljo enotna naprava za cestninjenje (t.i. naprava OBU), ki bi bila po možnosti že serijsko vgrajena v osebna vozila, kar bi v veliki meri odpravilo logistične težave z opremljanjem lahkih vozil z napravami OBU, do katerih bi glede na tranzitno lego naše države prihajalo pri občasnih uporabnikih cestninjenega omrežja (predvsem tujcih). V skladu z zakonodajo je za vožnjo motornih vozil, katerih največja dovoljena masa ne presega 3.500 kg, po avtocestah in hitrih cestah v upravljanju družbe DARS d.d. predpisana obvezna uporaba vinjet. Vinjetni sistem cestninjenja je bil uveden s ciljem izboljšanja pretočnosti prometa osebnih vozil in zmanjševanja emisij v okolje. Vinjetni sistem cestninjenja do nadaljnjega torej ostaja v veljavi, saj podatki kažejo, da je vzpostavljeni sistem ustrezen in dobro sprejet s strani uporabnikov. Zaradi uvedbe vinjet se je promet osebnih vozil na omrežju avtocest in hitrih cest precej povečal, kar posredno pozitivno vpliva tudi na večjo prometno varnost. Kot že navedeno, za osebna vozila na evropskem nivoju še niso definirane ustrezne tehnične, pravne in komercialne rešitve, ki bi omogočale racionalno izvajanje enotne storitve cestninjenja na področju celotne EU.
Ocenjujemo, da je v okviru predhodne obrazložitve ustrezno pojasnjen obstoječi sistem cestninjenja v Republiki Sloveniji. Ne glede na navedeno si Ministrstvo za infrastrukturo kot pristojni resor stalno prizadeva, da se iščejo čim bolj prijazne rešitve, ki uporabnikom omogočajo, da lahko učinkovito ter s čim manjšimi stroški realizirajo svoje potrebe po mobilnosti.