10. 5. 2016
Odziv Ministrstva za finance
V obdobju 2013 in 2014 so bile banke NLB, NKBM, Abanka Vipa, Factor banka, Probanka in Banka Celje predmet ukrepov skladno z Zakonom o ukrepih Republike Slovenije za krepitev stabilnosti bank (Uradni list RS, št. 105/12, 63/13 - ZS-K, 23/14 ZDIJZ-C; v nadaljevanju: ZUKSB).
ZUKSB predvideva več ukrepov, ki imajo različne finančne posledice za proračun Republike Slovenije, vsem pa je skupno to, da se morajo izvajati na način, s katerim se bo med drugim zagotoviia gospodarna uporaba javnih sredstev in povrnitev proračunskih sredstev.
Banke so bile deležne dokapitalizacij, državnih poroštev in prenosa terjatev na Družbo za upravljanje terjatev bank. Ob tem dodajamo, da sta se Abanka Vipa in Banka Celje v začetku oktobra 2015 združili, Factor banka in Probanka pa sta se v okviru nadzorovanega prenehanja v februarju 2016 pripojili k Družbi za upravljanje terjatev bank, ko jima je prenehalo dovoljenje za opravljanje bančnih storitev.
V zvezi s predlogom pojasnjujemo, da so bile navedene banke na podlagi ZUKSB deležne obenem tudi državne pomoči, ki jo je morala predhodno odobriti Evropska komisija skladno s pravom EU. Republika Slovenija je v zvezi s tem morala sprejeti določene zaveze, kar je eden od pogojev, da Evropska komisija odobri državno pomoč banki. Tako se je Republika Slovenija med drugim zavezala, da bo v celoti implementirala program prestrukturiranja bank, deležnih državnih pomoči, in izvedla privatizacijo teh bank, med zaveze pa so vključene tudi stroge omejitve glede dividende politike. Slednje so tudi razlog, da večina dobička navedenih bank ostaja pri njih.
Glede na vse navedeno ocenjujemo, da predlog ni sprejemljiv.