5. 4. 2016
Odziv Ministrstva za notranje zadeve
Delovanje policije je ena pomembnejših dejavnosti javnega pomena, ki je ključna tudi pri zagotavljanju nemotenega delovanja sodobne družbe. Zaradi pomembnosti te dejavnosti in želje države po izboljšanju uporabe javnih sredstev je vprašanje učinkovitosti njenega dela postalo eno pomembnejših vprašanj, s katerim se je slovenska policija srečala. Temu primerno je Ministrstvo za notranje zadeve v letu 2012 naročilo projekt V5-1037: »Vzpostavitev sistema merjenja učinkovitosti, uspešnosti in kakovosti v slovenski policiji«, ki sta ga izvedli Fakulteta za upravo in Ekonomska Fakulteta v Ljubljani. Namen predlaganega projekta je bil izboljšanje metodoloških orodij in analitičnih podlag, ki jih ima vodstvo policije na voljo za optimiziranje omejenih resursov, s katerimi bi izboljšali učinkovitost, uspešnost in kakovost njenega delovanja na regionalni ravni.
Razvoj virov in delovnih zmogljivosti policije je kompleksen proces, ki ob potrebnem času in finančnih sredstvih zahteva predvsem natančno razvojno načrtovanje, oprto na kakovostna empirična in teoretska spoznanja sodobnih ved. Ta in druga razvojno usmerjevalna izhodišča so določena tudi v Resoluciji o dolgoročnem razvojnem programu policije do leta 2025 - »Kakovostna policija za varno Slovenijo« (Uradni list RS, št. 75/15), ki smo jo začeli pripravljati leta 2010 in jo je Državni zbor RS sprejel 29. 9. 2015. Resolucija je plod analiz, poročil, izkušenj, priporočil in potreb strokovnih služb znotraj policije z namenom uresničevanja temeljnih dolžnosti policije, ki obsegajo zagotavljanje varnosti, spoštovanje človekovih pravic in temeljnih svoboščin ter krepitev pravne države. Za pripravo pričujočega dokumenta je policija najprej identificirala ključne razvojne probleme, s katerimi se sooča. Identificirala je razloge za problemska stanja ter njihove notranje in zunanje posledice. Na tej podlagi je za vsak problemski sklop določila temeljne in posamezne razvojne cilje, pojasnila potrebo po doseganju teh ciljev, metode za njihovo uresničevanje, čas za izvedbo razvojnih projektov, vire in kazalnike uspešnosti doseganja postavljenih ciljev.
Ministrstvo za notranje zadeve se je lotilo sistemskega reševanja problemov v Policiji in zagotavljanja boljših pogojev za delo ter že v letu 2014 zagotovilo 8 milijonov evrov ob rebalansu proračuna ter nato še 12 milijonov evrov v letu 2015. Izjemen premik pa je bil narejen v proračunu za leti 2016 in 2017, saj je bilo Policiji zagotovljenih kar 67 milijonov evrov dodatnih sredstev, ki bodo namenjeni opremljanju policije, obnovi voznega parka, izvedbi investicij itd.
Tako se bo samo v letu 2016 več kot 7,6 milijonov evrov namenilo za nabavo zaščitne, oborožitvene in osebne opreme ter v letu 2017 6,1 milijona evrov ter še dodatnih 12,3 milijona za nabavo informacijske in telekomunikacijske opreme, več kot 4 milijone pa bo vloženih za posodobitev opreme za kriminalistično dejavnost. Več kot 7,3 milijona evrov bo namenjenih za večje investicije kot so izvedba kanalizacije, čistilne naprave, sanacije sanitarij, dvigal, energetskih izboljšav, zamenjave stavbnega pohištva, kritin, fasad,
V teku so tudi projekti reševanja prostorskih kapacitet PU Ljubljana, GPU UIT in GPU OKC v višini 37,2 milijona evrov ter za reševanja prostorske stiske PU Koper 10,9 milijona evrov. Obnavljal se bo tudi vozni park. Samo v letih 2016 in 2017 za blizu 700 vozil, izveden pa bo tudi nakup novega vodnega topa.
Zaradi varčevanja v Policiji je bila v preteklih letih zaznana negativna fluktuacija v zaposlovanju, ki je vrh dosegla leta 2012, ko je delovno razmerje zaradi upokojitev po ZUJF prenehalo kar 447 policistom. Zato je bilo že lani več kot 300 novih zaposlitev, v letošnjem letu pa se jih pričakuje še 250. Prav tako bo MNZ podal Vladi predlog, da se zaradi zahtevnih varnostnih razmer poveča kadrovski načrt in s tem postopoma zagotovi normalna kadrovska zasedenost v policiji. V mandatu sedanje Vlade bo policiji do konca letošnjega leta zagotovljeno okoli 600 novih zaposlitev.
Na podlagi vsega navedenega v Policiji menimo, da podani predlog ni primeren za nadaljnjo obravnavo.