Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Predlog za boljšo rešitev regulacije cen naftnih derivatov

5039 OGLEDOV 18 KOMENTARJEV

Predlagam, da se najvišja dovoljena marža z uredbo omeji na povprečno maržo distributerjev v EU. Na ta način zagotovimo precej visoko transparentnost pri določanju cen.

Najvišja dovoljena marža naj bo torej povprečje vseh marž distributerjev EU v času veljave uredbe.

Distributerji ne bodo deležni nadpovprečnih marž in ne bodo mogli povsem prosto dvigovati cen energentov. Istočasno bomo ob morebitni nadpovprečni ceni energenta v primerjavi s povprečjem v EU točno vedeli, od kod prihaja razlika.

14 glasov

3 glasovi

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR T tilenrexi 1 predlog
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • ZADNJA SPREMEMBA
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


12. 4. 2016

Odziv Ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo

Najvišje maloprodajne cene naftnih derivatov so v Republiki Sloveniji določene s strani države na podlagi Uredbe o oblikovanju cen naftnih derivatov (Ur.l. RS, st. 8/16, v nadaljevanju uredba), ki določa mehanizem oblikovanja cen naftnih derivatov, sestavine, ki jih morajo upoštevati podjetja, ki se ukvarjajo z dejavnostjo prodaje naftnih derivatov (v nadaljnjem besedilu: distributerji), in merila, po katerih se morajo oblikovati cene ali njihove sestavine. Za naftne derivate se štejejo 95-oktanski neosvinčeni motorni bencin (v nadaljnjem besedilu: NMB-95), 98 ali več oktanski neosvinčeni motorni bencin, ki se uporablja v cestnem ali pomorskem prometu (v nadaljnjem besedilu: NMB-98), dizelsko gorivo (v nadaljnjem besedilu: dizel) in ekstra lahko kurilno olje (v nadaljnjem besedilu: KOEL). Uredba tako določa modelsko ceno goriv, kateri se v skladu z veljavnimi predpisi dodajo vse davčne obremenitve.

Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo je pristojno le za določitev modelske cene opredeljene v uredbi, drobnoprodajne cena pa se oblikuje na podlagi določitve višine trošarine in ostalih davčnih obremenitev. Značilnost obstoječega modela oblikovanja cen tekočih goriv je, da vključuje elemente cen borznih kotacij, ki se dnevno spreminjajo, kar predstavlja variabilni del modela. Vključuje tudi relativno fiksne elemente, med katere sodita članarina Zavodu za obvezne rezerve nafte in njenih derivatov, ki jo določa Vlada, in marže distributerjev. Trenutna višina marže po veljavni uredbi znaša za motorna bencina 0,08701 EUR/liter, za dizel 0,08158 EUR/liter in 0,05370 za KOEL.

Vaš predlog, da se najvišja dovoljena marža z uredbo omeji na povprečno maržo distributerjev v EU je teoretično sicer možen, vendar je potrebno povedati, da so marže distributerjev v večini držav EU poslovna skrivnost, in torej niso poznane. Zaradi tega je praktično nemogoče določiti povprečno maržo v EU, možna je le njihova približna ocena, ki pa je lahko zelo zavajajoča, zaradi česar menimo, da taka rešitev ni najboljša.

Poleg dejstva, da marže distributerjev niso znane in jih je težko oceniti, naj povemo, da se Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo zavzema za popolno deregulacijo cen naftnih derivatov, kar pomeni, bi bile cene naftnih derivatov prosto oblikovane na trgu in bi distributerji posledično sami odločali tudi o višini marže.

Priloge:

Popravki predloga

Verzija predloga z dne, 3. 2. 2016 | 18:48:09

Predlog za boljšo rešitev regulacije cen naftnih derivatov

Predlagam, da se najvišja dovoljena marža z uredbo omeji na povprečno maržo distributerjev v EU. Na ta način zagotovimo precej visoko transparentnost pri določanju cen.

Najvišja dovoljena marža naj bo torej povprečje vseh marž distributerjev EU v času veljave uredbe.

Distributerji ne bodo deležni nadpovprečnih marž in ne bodo mogli povsem prosto dvigovati cen. Istočasno bomo ob morebitni nadpovprečni ceni energenta točno vedeli, kdo je kriv za razliko v ceni.

Komentarji