Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Nadhodi čez prometne ceste

1961 OGLEDOV 8 KOMENTARJEV

Nevzdržnost nevarnega vdihanja pešcev ob relativno dolgem čakanju ob prehodih za pešce čez bolj prometne ceste. Zato predlagam izgradnjo cestnih nadhodov kot nadomestilo za cestno signalizacijo.

Plusi:

+ zmanjšana koncentracija vnosa izpušnih delcev na enoto v ozračje,

+ tekoč promet,

(+ manj prometnih nesreč?),

+ ...

Lp!

14 glasov

1 glas

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR P pred123 1 predlog
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • ZADNJA SPREMEMBA
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


27. 12. 2017

Odziv Ministrstva za infrastrukturo

Med pomembnejšimi prometnimi funkcijami cestne infrastrukture v naseljih sta predvsem povezovalna in dostopna funkcija, ki se za potrebe pešca odvija na površinah zgrajenih v okviru cest, ulic, trgov, parkov. Te površine pa zaradi prepletanja z drugimi udeleženci v prometu ter grajenih in naravnih ovir zahtevajo prehode, pasaže, stopnišča, mostove, podhode, nadhode, dvigala, tekoče stopnice in druge naprave. Sklenjeno omrežje za pešce mora omogočati učinkovito, hitro in enostavno dostopnost do objektov družbene infrastrukture, postajališč javnega potniškega prometa, površin za rekreacijo, do drugih javnih prostorov in tudi do delovnih mest. Optimalen potek omrežje za pešca mora zagotavljati petminutno dostopnost vsem skupinam prebivalstva od stanovanj do centralnih območij in postajališč javnega potniškega prometa. Nedvomno je promet pomemben vir emisij toplogrednih plinov in kot tak pospešuje podnebne spremembe, saj emisije iz prometa kljub bistvenim tehnološkim izboljšavam naraščajo. Bistvena omilitev te problematike predstavlja trajnostna mobilnost kamor ob javnem potniškem prometu in kolesarjenju sodi tudi hoja. Infrastruktura za pešce mora biti zato načrtovana tako, da ustreza vsem uporabnikom, pri čemer je treba upoštevati predvsem najbolj ranljive skupine, saj so njihove potrebe večje in toleranca za napake manjša. Če bo udobje in varnost pri hoji dosežena za starejše, otroke, gibalno in senzorno ovirane osebe, bo tudi za vse ostale pešce. Nadhodi in podhodi za pešce so primerna rešitev le izjemoma, v primeru križanja z železniško progo, avtocesto, nadpovprečno prometno obremenjeno cesto ali povezovanja šolskih kompleksov, ki so s cesto ločeni. V vseh ostalih primerih je treba primarno zagotavljati ustrezno varna nivojska križanja. Prednost nadhodov je sicer boljša osebna varnost in predvsem občutek varnosti zaradi preglednosti, njihova izvorna problematika pa višinska razlika, ki jo je treba premagati ter pričetek prečkanja z vzponom, kar je psihološko slabše. Pri načrtovanju nadhodov za pešce je treba paziti predvsem na to, da je višinska razlika čim manjša in premagovanje višine čim bolj udobno, da so prehodi kratki, dovolj široki in prijetni. Tehnična rešitev s klančinami, ki je sprejemljiva rešitev tudi za gibalno ovirane osebe ni povsod sprejemljiva, zato rešitve zahtevajo tudi stopnišča oziroma dvigala, ki pretok pešcev upočasnjujejo. Nadhodi niso rešitev, s katerimi bi odpravili vpliv onesnaženosti zraka na pešca, glede na to da se stopnja onesnaženosti zraka bistveno ne razlikuje na posamezni točki cestišča. Omenjeni objekti predstavljajo višji varnostni standard za pešca, pešec pa največji prispevek k trajnostni mobilnosti. Gradnja površin za pešce kakor tudi njihovo povezovanje je zahteven načrtovalski izziv. Brezhibno delovanje teh površin zahteva skrb za varnost uporabnikov in čim bolj tekoč promet med posameznimi cilji. Pomembno je, da se pešec prosto giblje, brez nepotrebnih ovir, kar lahko dosežemo s primernim nivojem uslug, ki upoštevajo najvišje varnostne normative.

Priloge:

Popravki predloga

Verzija predloga z dne, 1. 2. 2016 | 20:42:33

Nadhodi nad prometnimi cestami

Zaradi neznosnega smradu ob relativno dolgem čakanju na prehodih čez bolj prometne ceste predlagam izgradnjo nadhodov. Kaj s tem pridobimo? Precej zmanjšano koncentracijo izpušnih delcev na enoto v ozračje, tekoč promet (s tem manj prometnih nesreč naletov?) in še kaj. Toliko za v razmislek, Lp!

Verzija predloga z dne, 1. 2. 2016 | 20:45:58

Nadhodi na prometnih cestah

Zaradi neznosnega smradu ob relativno dolgem čakanju na prehodih čez bolj prometne ceste predlagam izgradnjo nadhodov. Kaj s tem pridobimo? Precej zmanjšano koncentracijo izpušnih delcev na enoto v ozračje, tekoč promet (s tem manj prometnih nesreč naletov?) in še kaj. Toliko za v razmislek, Lp!

Verzija predloga z dne, 2. 2. 2016 | 08:00:23

Nadhodi čez prometne ceste

Zaradi neznosnega smradu ob relativno dolgem čakanju na prehodih čez bolj prometne ceste predlagam izgradnjo nadhodov. Kaj s tem pridobimo? Precej zmanjšano koncentracijo izpušnih delcev na enoto v ozračje, tekoč promet (s tem manj prometnih nesreč naletov?) in še kaj. Toliko za v razmislek, Lp!

Verzija predloga z dne, 2. 2. 2016 | 08:01:37

Nadhodi čez prometne ceste

Nevzdržnost nevarnega vdihanja ob relativno dolgem čakanju ob prehodih čez bolj prometne ceste. Zato predlagam izgradnjo cestnih nadhodov.

Plusi:

+ zmanjšana koncentracija vnosa izpušnih delcev na enoto v ozračje,

+ tekoč promet,

(+ manj prometnih nesreč naletov?),

+ ...

Lp!

Verzija predloga z dne, 2. 2. 2016 | 08:06:38

Nadhodi čez prometne ceste

Nevzdržnost nevarnega vdihanja pešcev ob relativno dolgem čakanju ob prehodih čez bolj prometne ceste. Zato predlagam izgradnjo cestnih nadhodov.

Plusi:

+ zmanjšana koncentracija vnosa izpušnih delcev na enoto v ozračje,

+ tekoč promet,

(+ manj prometnih nesreč naletov?),

+ ...

Lp!

Komentarji