18. 12. 2017
Odziv Ministrstva za javno upravo
Ministrstvo za javno upravo z vidika splošnih predpisov o ravnanju s stvarnim premoženjem meni, da tak predlog ni primeren za nadaljnjo obravnavo, saj Zakon o stvarnem premoženju države in samoupravnih lokalnih skupnosti (Uradni list RS, št. 86/10, 75/12, 47/13- ZDU-1G, 50/14, 90/14-ZDU-1I, 14/15-ZUUJFO in 76/15; v nadaljnjem besedilu: ZSPDSLS) že sedaj v načelu gospodarnosti (4.člen) določa, da je stvarno premoženje države, ki ga noben upravljavec trajno ne potrebuje za opravljanje svojih nalog, treba prodati ali z oddajo v najem ali na drug ustrezen način zagotoviti njegovo gospodarno rabo. Ob tem upravljavcu v drugem odstavku istega člena nalaga, da je postopke ravnanja s stvarnim premoženjem treba voditi učinkovito, s čim manjšimi stroški in na podlagi metod, ki omogočajo najugodnejše rezultate za državo. Ker je cilj ZSPDSLS, čim bolj gospodarna raba stvarnega premoženja in je eno do temeljnih načel zakona načelo odplačnosti, so na podlagi navedenega zakona izjeme od načela odplačnosti na področju nepremičnin le tiste, kjer je polaga izjemi jasno izkazan javni interes (bodisi z zakonom, odločbo ali s pravnim statusom pridobitelja oz. uporabnika), ki ga zahteva zakon. Navedeno ne pomeni, da brezplačna uporaba z drugim ciljem (npr. spodbujanje podjetništva) ni dopustna, vendar mora biti takšna brezplačnost skupaj z jasnimi s cilji, kriteriji podelitve in sankcijami v primeru nespoštovanja, opredeljena v specialnem zakonu (npr. Zakon o spodbujanju skladnega regionalnega razvoja). Kot specialni zakon, ki bi v primeru zainteresiranosti resornega ministrstva, pristojnega za področje podjetništva, lahko uredil take podlage vidimo, možnost ureditve v Zakonu o podpornem okolju za podjetništvo (Uradni list RS, št. 102/07, 57/12, 82/13, 17/15 in 27/17), ki določa ukrepe za spodbujanje podjetništva in organiziranost na tem področju ter postopke za dodeljevanje sredstev, namenjenih oblikovanju podpornega okolja za podjetništvo.