Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Trošarine na dieselsko gorivo

3185 OGLEDOV 3 KOMENTARJI

Predlagam izenačitev trošarin na plinsko olje in bencin. Z bistveno nižjimi trošarinami na dieselsko gorivo spodbujate k nakupu avtomobilov na dieselski pogon, čeprav je javno znano in dokazano, da dieselski motorji bistveno bolj onesnažujejo okolje (s prašnimi delci, Nox in nenazadnje tudi CO2) in predvsem v mestnih središčih povzročajo med drugim tudi rakasta obolenja prebivalstva. Prav iz tega razloga so dieselski avtomobili v marsikaterem mestu v svetu že prepovedani, pri nas pa z ugodnejšimi trošarinami vzpodbujate njihovo uporabo. S tem postavljate v slabši konkurenčni položaj tudi hibridna vozila, pa tudi plugin hibridna vozila, ki dokazano prispevajo k čistejšemu zraku in so skoraj v vseh primerih kombinacija električnega in bencinskega in ne dieselskega motorja. Če že, razen ekosklada, ne dajete vzpodbud za elektrifikacijo voznega parka, prosim vsaj ne vzpodbujajte prebivalstva k nakupu nevarnih, glasnih in okolju neprijaznih dieselskih vozil. Plugin hibridna vozila so samo korak med klasičnimi vozili z notranjim izgorevanjem in popolno elektrifikacijo, zato bi bilo super, da vzpodbujate njihov nakup ali pa ga vsaj ne destimulirate z drastično cenejšim a škodljivim dieslom. Hvala.

PS: Če je kdo izmed vas bil že kdaj npr. v Dubaju, je lahko ugotovil, da je zrak ob cestah bistveno boljši, čeprav je gostota prometa neprimerno večja. Pri čemer tam niti nimajo hibridov, ki to še izboljšajo. Boljši zrak in tudi za uho prijaznejše okolje je zato, ker tam ne poznajo avtomobilov na dieselski pogon. Pri nas pa je zaradi velike količine dieselskih avtomobilov ob prometni cesti že na prvi pogled (vdih) bistveno slabša kvaliteta zraka in dokazana zdravju izjemno škodljiva.

14 glasov

7 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR A Adolf Špenko 1 predlog
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


7. 11. 2017

Odziv Ministrstva za finance

Trošarine na pogonska goriva so določene v Zakonu o trošarinah (Uradni list RS št. 47/16) in na njegovi podlagi sprejetih uredbah. Pri oblikovanju trošarinske politike in pri določanju višine trošarine na dizelsko gorivo Vlada Republike Slovenije upošteva tako cilje ekonomske politike kot tudi gospodarsko situacijo, ob upoštevanju omejitev, določenih v zakonodaji, sprejeti na ravni Evropske unije. Prav tako se pri oblikovanju trošarinske politike upošteva tudi proračunski vidik, saj so prihodkovno trošarine na dizelsko gorivo pomemben in stabilen proračunski vir. Višina trošarine je rezultat premisleka o ustreznem uravnoteženju med navedenimi dejavniki.

Po podatkih iz Matičnega registra vozil in listin je bilo konec leta 2016 v Sloveniji registriranih skoraj 1.470.000 cestnih vozil. Konec leta 2016 je 53 % registriranih osebnih avtomobilov vozilo na bencin, 46 % na dizelsko gorivo in 1 % na utekočinjeni naftni plin (LPG). Vozila na alternativne energente, tj. električna in hibridna vozila predstavljajo trenutno zelo majhen delež.

Glede na veljavno strukturo voznega parka v Sloveniji višina trošarine na dizelsko gorivo in bencin in trenutno razmerje med obema trošarinama omogoča stabilen obseg povpraševanja po pogonskih gorivih in stabilne prihodke iz naslova dajatev na obe pogonski gorivi. V zvezi z navedenim zato menimo, da ukrep spremembe zvišanja trošarine na dizelsko gorivo trenutno ni primeren, saj bi takšen ukrep neposredno negativno vplival na prihodke državnega proračuna. Previdnost pri spremembah višine trošarine je potrebna predvsem, ker so trošarine na pogonsko gorivo pomemben in stabilen proračunski vir v času, ko konsolidacija javnih financ še ni zaključena.

V Sloveniji na področju trošarin trenutno omogočamo nižjo obdavčitev električne energije, utekočinjenega naftnega plina in zemeljskega plina za pogon, glede na obdavčitev dizelskega goriva in bencina, za namen spodbujanja rabe navedenih alternativnih goriv za pogon. Cena alternativnega goriva je tako bistveno nižja, kot je ta za dizelsko gorivo in bencin.

Dodatno izpostavljamo, da se v Sloveniji z veljavnimi ukrepi že spodbuja rabo alternativnih goriv in vozil. V letošnjem letu je Vlada Republike Slovenije na 152. redni seji sprejela "Strategijo na področju razvoja trga za vzpostavitev ustrezne infrastrukture v zvezi z alternativnimi gorivi v prometnem sektorju v Republiki Sloveniji". V Strategiji, ki postavlja v ospredje vozila na električni pogon in hibridna vozila ter omogoča uporabo vozil na fosilna goriva, ki dosegajo visoke standarde in imajo bistveno manjši negativni vpliv na okolje kot vozila, ki so danes v uporabi, so za doseganje okoljskih ciljev v prometu določeni okviri za spodbujanje uporabe vozil na alternativne vire energije in za postavitev polnilne infrastrukture. Predlogi so usmerjeni na področja spodbujanja gospodarskega razvoja, inovativnosti in raziskav na področju alternativnih goriv in njihove uporabe, informiranosti in medijskih strategij, finančnih spodbud in davčnih ukrepov, odprave administrativnih ovir, sprememb zakonodaje, poklicnega usposabljanja in izobraževanja, demonstracijskih projektov in priporočil lokalnim skupnostim. V strategiji je oblikovano preko 50 predlogov, ki lahko kot celovit sistem zagotovijo, da bodo cilji spodbujanja rabe alternativnih goriv in zavez na področju prometa doseženi.

Komentarji