Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Nekoristnost zavodov za zaposlovanje

2235 OGLEDOV 14 KOMENTARJEV

Moj predlog se nanaša na Zavod za zaposlovanje, in sicer resnično mislim na podlagi primerov iz prve roke, da so Zavodi za zaposlovanje NEKORISTNI! Vso delo, ki ga tam "opravijo", bi bilo lahko preneseno na specializirane agencije, ki bi ljudem po njihovem profilu dejansko našle zaposlitev. Ne poznam niti enegaq posameznika, da bi s pomočjo Zavoda za zaposlovanje prišel do službe. Ukinite jih!

32 glasov

2 glasova

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR D danijela zoran 1 predlog
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


19. 1. 2016

Odziv Ministrstva za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti

Na Ministrstvu za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti smo s spletnega portala Predlagam.vladi.si do sedaj prejeli že precejšnje število predlogov, povezanih bodisi z ukinitvijo ali reorganizacijo Zavoda RS za zaposlovanje (v nadaljnjem besedilu: zavod), bodisi z zmanjševanjem števila v njem zaposlenih javnih uslužbencev, o čemer smo vam posredovali tako podatke o ureditvi v veljavni zakonodaji kot naša stališča ter informacije o načrtovanih ukrepih za izboljšanje delovanja tako zavoda kot kakovosti dela svetovalcev zaposlitve in ostalih uslužbencev zavoda. Popolnoma se sicer zavedamo negativnih odzivov družbe na še vedno trajajoče težke razmere na trgu dela ter jeze in razočaranja ljudi, ki so izgubili delo ali se jim izguba službe obeta v bližnji prihodnosti, vendar pa je jasno, da delovna mesta ustvarjajo izključno delodajalci v zasebnem sektorju, država pa je po eni strani dolžna zagotoviti čim ugodnejše poslovno okolje ter pogoje zaposlovanja, po drugi strani pa lahko k odpiranju novih ali ohranjanju obstoječih delovnih mest pripomore zgolj s finančnimi spodbudami delodajalcem, bodisi v obliki pomoči pri zagonu dejavnosti (resor gospodarstva), bodisi v obliki subvencioniranja zaposlovanja in drugih ukrepov aktivne politike zaposlovanja (resor tukajšnjega ministrstva), s čimer pa novih trajnih delovnih mest seveda (praviloma) ni mogoče ustvarjati.

Zavod, katerega položaj in pristojnosti določa Zakon o urejanju trga dela (Uradni list RS, št. 80/10, 40/12-ZUJF, 21/13, 63/13-ZIUPTDSV, 63/13, 100/13, 32/14-ZPDZC-1 in 47/15-ZZSDT; v nadaljevanju: ZUTD) v členih od 73 do 84, je osrednja javna institucija na trgu dela in je kot javni zavod organiziran enotno za območje Republike Slovenije. Njegova temeljna naloga je delo z brezposelnimi osebami in drugimi iskalci zaposlitve, in sicer v obliki posredovanja zaposlitev in zaposlitvenega svetovanja, izvajanja vseživljenjske karierne orientacije, izvajanja sistema zavarovanja za primer brezposelnosti, izvajanja ukrepov aktivne politike zaposlovanja, poleg tega pa tudi izdelave analitičnih, razvojnih in drugih strokovnih gradiv s področja njegove dejavnosti. Kot osrednja javna ustanova na trgu dela z uresničevanjem svojega poslanstva in nalog pomembno prispeva k povečanju zaposlenosti in zaposljivosti prebivalstva Slovenije in je ključni organ za izvrševanje politike Vlade Republike Slovenije v zvezi s posledicami, ki jih je na slovenskem trgu dela povzročila svetovna recesija. Zaradi opisane funkcije zavod predstavlja ključen vzvod države pri reševanju problema brezposelnosti in pri celostni obravnavi brezposelnih oseb ter drugih iskalcev zaposlitve TER nikakor ne predstavlja samo (neučinkovitega) servisa za posredovanje zaposlitev.

Zavedamo se, da bi zavod v očeh državljanov vsekakor lahko pridobil na ugledu tudi z (vedno mogočimi) dodatnimi izboljšavami pri organizacijski strukturi in z racionaliziranjem poslovanja (kar se v praksi sicer ves čas izvaja, učinki pa niso vedno vidni navzven oziroma njihov vpliv ni takojšen), vsekakor pa zavodu ni mogoče naprtiti »krivde« za visok porast števila brezposelnih v letih gospodarskega (in tudi siceršnjega družbenega) padca ter pomanjkanje prostih delovnih mest. Kot je razvidno iz prejetega predloga, njegov avtor očitno ni (vsaj osnovno) seznanjen niti z naravo funkcije zavoda, niti s celotnim obsegom dela in vrsto nalog, katerih izvajanje ta zagotavlja in ki pripomorejo, čeprav ne v tistem trenutku in neposredno, k večjim zaposlitvenim možnostim brezposelnih oseb; prav tako je neresnična tudi trditev, da se nobena brezposelna oseba ne zaposli ob posredovanju zavoda. Res je sicer, da zavod s trenutnim potencialom in poudarjeno vlogo pri amortizaciji učinka visoke stopnje brezposelnosti ne zmore zagotoviti vsesplošnega zadovoljstva z njegovim delom in storitvami, ki jih izvaja, vendar pa država na ustvarjanje novih zaposlitvenih priložnosti ter zaposlovanje brezposelnih oseb pri zasebnih delodajalcih preko zavoda neposredno ne more vplivati. Kot smo že večkrat pojasnili, zavod pri tem opravlja zgolj vlogo posrednika, ki v primeru obstoja možnosti zaposlitve poskrbi za prvi stik brezposelne osebe z delodajalcem, hkrati pa te osebe v okviru storitev za trg dela (brezplačno) pripravlja na ponoven vstop na trg dela. Učinek takšne priprave ne more biti zagotovljen v naprej, odvisen je namreč zlasti od že pridobljene usposobljenosti ter prirojenih sposobnosti posameznika in stopnje njegove motivacije za čim prejšnjo uspešno aktivacijo; po drugi strani pa je treba ponovno poudariti, da je vsak posameznik za svoj uspeh pri iskanju zaposlitve v največji meri odgovoren sam.

Osnovna funkcija zavoda kot nosilca javnega pooblastila za izvajanje dejavnosti na področju zaposlovanja je v skladu z veljavno zakonodajo torej v pomoči brezposelnim osebam pri iskanju zaposlitve s ciljem njihove čim hitrejše aktivacije, ne pa v obveznosti zagotovitve ustreznih služb (ki jih za določene poklicne profile pogosto enostavno ni); ne glede na navedeno pa zavod že krepi in bo tudi v prihodnje krepil vlogo posrednika zaposlitev, čeprav je dejstvo, da uspešnost takšnega posredovanja ni in ne bo mogla biti odvisna le od ureditve v veljavni zakonodaji in njenega izvajanja. Vsekakor smo prepričani, da si je v prihodnje treba prizadevati za večjo učinkovitost delovanja zavoda, medtem ko enostavna ukinitev zavoda po našem mnenju ne bi bila niti smiselna niti koristna. Pri tem ni nepomembno niti dejstvo, da bi vsaka takšna sprememba terjala zagotovitev širokega političnega ter družbenega konsenza in ne nazadnje politično odločitev o njeni implementaciji na najvišji ravni.

Z ozirom na navedeno se o podanem predlogu, ki je izrazito subjektiven, posplošen in premalo obrazložen, konkretneje ne moremo opredeliti.

Priloge:

Komentarji