Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Civilna protiteroristična obramba

3674 OGLEDOV 17 KOMENTARJEV

Pozdravljeni,

glede na vedno bolj pogost terorizem po svetu, predlagam, da se ustanovi posebna služba v okviru MNZ ali MORS, ki bi, kot prostovoljce zaposlila ljudi, ki se jih izšola za borilne veščine in streljanje. Pod pogojem, da so posamezniki zanesljivi in brez prekrškov v preteklosti ter, da so po oceni psihologa primerni za nošenje orožja v javnosti. Le ti posamezniki bi proti "strelskim pokolom", kot smo jih videli v Parizu, delovali proaktivno oz. preventivno in ne reaktivno oz. takrat ko se že nekaj zgodi, kot reagira policija.

Pariški scenarij:

Nihče oborožen, pride terorist, pobije vse po vrsti, nihče ga ne more ustaviti, število žrtev je veliko, terorist ima možnost pritisniti tudi sprožilec bombe in se razstreliti. Policija v tistih 2 minutah ni zmožna priti na kraj niti teoretično.

Scenarij z delujočo civilno obrambno službo:

Nekaj posameznikov te službe oboroženih sedi po centru mesta, mimo pride pripadnik teroristične organizacije in začne streljati. Žrtev je le nekaj, ker lahko ti civilisti nad teroristom uporabijo strelno orožje, v skladu z 22/2. členom kazenskega zakonika, ki ureja silobran - Silobran je obramba, ki je nujno potrebna, da storilec odvrne od sebe ali koga drugega istočasen protipraven napad.

Sedaj, če pride to take situacije pri nas, navadni ljudje nimamo možnosti obrambe in smo le ovce, ki čakamo na pokol, saj je strelno orožje strogo regulirano - še posebaj nošenje orožja v javnosti in smo tako lahko lahke žrtve vsakega terorista, ki orožje pretihotapi v državo s pomočjo istomiselnega evropskega državljana, sam pa zaprosi pri nas za azil in se tako lahko prosto giblje med nami v določenem času.

34. člen ustave RS navaja, da ima vsakdo pravico do varnosti. Trenutno se pa marsikdo ne počuti nič kaj varnega, saj je znano, da je v policiji pomanjkanje kadra, da bi delo civilne obrambe lahko opravljali policisti pod krinko.

Zahtevam od vlade, da zaposli dodatne policiste, ki bi delovali proaktivno ali pa da omogoči program civilne obrambe primernim posameznikom, ki bi bili pripravljeni braniti državo od znotraj na tak način. Podobna stvar kot ameriški 2. amandma, vendar bi se v tem primeru zaupalo z orožjem zgolj izšolanim posameznikom, ne pa vsem.

Lp

18 glasov

16 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR M Matthias 12 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


19. 1. 2016

Odziv Ministrstva za notranje zadeve

Veljavna zakonodaja Republike Slovenije termina ''civilna protiteroristična obramba" ne pozna, zato zaradi nedvoumnosti uporabe le-te podajamo razlago termina ''civilna obramba'', ki je opredeljena v 2. alinei 5. člena Zakona o obrambi (Uradni list RS, št. 103/04 – uradno prečiščeno besedilo in 95/15):

"Civilna obramba je celota ukrepov in dejavnosti državnih organov, organov lokalne samouprave, gospodarskih družb, zavodov in drugih organizacij ter državljanov in državljank RS, s katerimi se z nevojaškimi sredstvi in načini podpira in dopolnjuje vojaška obramba države, zagotavlja delovanje oblasti ter preskrba, zaščita in preživetje prebivalstva v vojnem stanju."

Glede na zgornjo navedbo je potrebno poudariti, da skladno z 92. členom Ustave RS o razglasitvi vojnega in izrednega stanja odloča državni zbor na predlog Vlade. Izredno stanje se lahko razglasi samo v primeru, kadar velika ali splošna nevarnost ogroža obstoj države.

S politiko zagotavljanja notranje varnosti, opredeljeno v Resoluciji o strategiji nacionalne varnosti (Uradni list RS, št. 27/10), ki se uresničuje preko področnih strategij in predpisane zakonodaje nosilnih institucij varnostnega sistema s poudarkom na varovanju in zaščiti življenja, osebne varnosti ter premoženja ljudi, boju proti kriminaliteti, varovanju institucij države, njenih predstavnikov, kritične infrastrukture ter na zagotavljanju javnega reda in miru, državotvorni organi izpolnjujejo tudi zaveze dane mednarodni skupnosti glede zagotavljanja varnosti na ozemlju Republike Slovenije kot širše.

Ob tem pripominjamo, da je sedaj veljavni, zgoraj citirani, Zakon o obrambi v fazi noveliranja predvsem iz vidika priključitve Slovenije NATU in prepoznave sodobnih groženj in tveganj. Prepoznava nadnacionalnih in nacionalnih groženj ter obvladovanje različnih globalnih in nacionalnih tveganj, se je namreč iz nedvoumno obrambnega sistema nadgradila v sodobni sistem kriznega upravljanja, ki sledi metodologijam celovitega sistemskega načrtovanja potrebnih ukrepov za preprečitev in ublažitev tveganj tako na nacionalnem kot tudi nadnacionalnem nivoju.

V primeru spremenjenih varnostnih razmer ima tako Policija skladno s svojimi pristojnostmi, podanimi v področni zakonodaji, že sedaj omogočeno uporabo dodatnih sil in sredstev za obvladovanje in umiritev situacije, hkrati pa se že sproščajo možnosti dodatnih zaposlitev v Policiji.

Predloga o uvedbi programa civilne protiteroristične obrambe s "primernimi" posamezniki ne podpiramo. Uporaba orožja in borilnih veščin ima lahko za posledice resne poškodbe; tudi smrtne, zato je nujno, da področje ostane v rokah varnostnih organov države - torej profesionalnim enotam in posameznikom. Nedopustno bi bilo zaposliti entuziaste - prostovoljce, ki bi po svoji presoji v dani situaciji odločali o uporabi orožja in sile proti drugim (tako domnevnim teroristom kot nedolžnim mimoidočim, ki bi se lahko znašli sredi strelskega obračuna).

Priloge:

Komentarji