13. 2. 2020
Odziv Ministrstva za infrastrukturo
Ministrstvo, pristojno za promet, je že v letu 2007 pozvalo družbo DARS d.d., da preuči možnosti in pristopi k vzpostavitvi prepovedi prehitevanja za tovorna vozila na slovenskem avtocestnem omrežju. V zvezi z dano nalogo je družba DARS d.d. predlagala način postavitve prometne signalizacije, ki prepoveduje prehitevanje tovornim vozilom (prometni znak 2230), s predlogom kriterijev glede mest vzpostavitve, in da se na določenih mestih oziroma pododsekih (pas za počasna vozila, ljubljanski obroč, priključki na zelo prometnih odsekih) ta omejitev ne upošteva, saj bi pomenila le večjo prometno gnečo v konicah. Po potrditvi predlaganih kriterijev s strani ministrstva, pristojnega za promet, je družba DARS d.d. pripravila nalog za postavitev prometne signalizacije na avtocestah v 5. koridorju in to postavitev tudi realizirala v poletnih mesecih leta 2007.
Po avgustu leta 2007 so bile v promet predane novo zgrajene avtoceste. Na novo predanih odsekih je bila prepoved prehitevanja vzpostavljena tam, kjer cestna infrastruktura to zahtevala (predori, viadukti in podobno), ter dodatno tudi na celotni avtocesti A5 Pesnica – Pince (prekmurska avtocesta), kjer je bila vzpostavljena tudi signalizacija o zahtevani varnostni razdalji. Druge novo zgrajene avtoceste niso v celoti opremljene s prepovedjo prehitevanja, ker prometne obremenitve niso tako visoke, kot določajo postavljeni kriterije. Na osnovi zahteve avtoprevoznikov, ki so tej omejitvi prehitevanja ves čas nasprotovali, je ministrstvo, pristojno za promet, decembra 2007 dodatno naročilo družbi DARS d.d., da pristopi k naročilu in izvedbi dopolnitve že vzpostavljene prometne signalizacije tako, da na znake 2230 doda časovno omejitev in sicer, da omejitev velja le v času od 6. do 9. ure in od 14. do 17. ure. Dopolnilne table so bile postavljene marca 2008.
Skladno s sporazumom, podpisanim z GZS, OZS in AZ, avgusta 2009, pa je družba DARS d.d. do konca leta 2009 poskrbela za postavitev dopolnilnih tabel na že vzpostavljeni prometni signalizaciji, ki na avtocestah prepoveduje prehitevanje le tovornim vozilom, katerih največja dovoljena masa presega 7,5 t.
Dejstvo je, da prehitevanje za tovorna vozila v celoti ni mogoče prepovedati, saj gre za enakopravne udeležence cestnega prometa. Pri uporabi ukrepov prometne politike je treba upoštevati načelo sorazmernosti in takšen ukrep z vidika načela sorazmernosti zagotovo ni sprejemljiv, saj bi avtoprevozništvu oziroma gospodarstvu prinesel škodo, hkrati pa bi imel na izboljšanje prometne varnosti na avtocestah zanemarljiv vpliv.
Že sprejeti ukrepi prepovedujejo prehitevanje za tovorna vozila na najbolj obremenjenih avtocestah in hitrih cestah v času prometnih konic v skladu s sprejetimi kriteriji in odsekih, kjer je to potrebno zaradi infrastrukturnih omejitev. Za zagotovitev spoštovanja postavljene prometne signalizacije je treba zagotoviti učinkovit nadzor.
Potrebovali bi tudi več avtocestne policije, ki bi izločevala iz prometa tovornjake ki niso prilagojeni cestni ureditvi.
V tem primeru bi nastale doooolge kolone tovornjakov.
Prvi tovornjak bi seveda zmogel v hrib le kakšnih 60 km/h, ostali za njim bi pa preklinjali.
Če se dodatno ne zaposli policistov in uvede policijska postaja, ki bo zadolžena samo za nadzor avtocest, je vse ostalo zaman.
Ali je res smiselna huda nervoza, če se moramo nekaj minut peljati "le" 90km/h?
Le kako ljudje duševno sploh preživijo vožnjo po ostalih cestah?
Pelji se ti po primoski avtocesti vsako jutro in vsak dan po službi pa boš videl, kakšen problem se je vozit 90 km/h. Vsi kamioni imajo omejitev 90 km/h zato mi ni jasno zakaj se je potrebno prehitevati??!
Večkrat se peljem po štajerski avtocesti.....celoten trojanski odsek ima omejitev 100. To na moje živce nima prav nobenih negativnih posledic, pa je odsek kar precej dolg.
Ne samo to - da sploh pridem na atvocesto se peljem po cestah, ki imajo omejitve celo le 50 km/h. Nekako jih zmorem prevoziti brez živčnega zloma.
Morda pa sem zgolj jaz čuden?
Že sedaj je na nekaterih odsekih na avtocesti v določenem urnem obdobju dopoldne in popoldne prepovedano prehitevanje s strani tovornih vozil.