9. 12. 2015
Odziv Ministrstva za finance
V zvezi s predlagano spremembo stopenj DDV, ki se uporabljata po Zakonu o davku na dodano vrednost (Ur. l., RS, št. 13/11–UPB, 18/11, 78/11, 38/12, 40/12–ZUJF, 83/12, 46/13–ZIPRS1314-A, 101/13–ZIPRS1415 in 86/14; ZDDV-1) pojasnjujemo, da je Državni zbor na 13. seji dne 18. 11. 2015 sprejel Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o davku na dodano vrednost (ZDDV-1I), ki ohranja stopnje DDV, kot sta trenutno uveljavljeni z ZDDV-1, to je v višini 22 % v primeru splošne davčne stopnje in v višini 9,5 v primeru nižje davčne stopnje. Takšna ureditev glede stopenj DDV je bila tudi upoštevana pri pripravi ukrepov, ki so vključeni v Zakon o izvrševanju proračunov Republike Slovenije za leti 2016 in 2017 (ZIPRS1617), ki ga je Državni zbor prav tako sprejel na isti seji.
Predlagano znižanje stopenj DDV bi po naši oceni prispevalo k določenemu znižanju javnofinančnih prihodkov, kar bi nadalje tudi pomenilo, da tudi sprejetih proračunov Republike Slovenije za leti 2016 in 2017 ne bi bilo mogoče izvršiti v načrtovanem obsegu.
V zvezi s predlagano uvedbo dodatne, 5% nižje stopnje DDV je tudi treba poudariti, da sprejetje takšnega ukrepa v času javnofinančne konsolidacije ne bi bilo vzdržno in bi bil tudi v nasprotju z drugimi predvidenimi ukrepi za konsolidacijo javnih financ.
V zvezi s pobudo za zvišanje trošarine za alkoholne pijače in tobačne izdelke pa pojasnjujemo, da se je le-ta v zadnjih letih intenzivno zviševala in bi nadaljnje zviševanje na področju trošarin lahko povzročilo tudi izpad finančnih učinkov za državni proračun. Smo že na tistem delu (Lafferjeve) krivulje, ko z zviševanjem davčnih stopenj nižamo prihodke. Glede na to vam sporočamo, da bo Ministrstvo za finance še naprej vodilo trošarinsko politiko v skladu z začrtano ekonomsko politiko in s ciljem javnofinančne konsolidacije.
Glede na vse navedeno Ministrstvo za finance prispele pobude ne more podpreti.