Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Urdeitev zakona o vozniških dovoljenjih

4919 OGLEDOV 2 KOMENTARJA

Po trenutni zakonodaji lahko le osebe s stalnim oziroma začasnim prebivališčem v RS podaljšajo vozniško dovoljenje. Tisti ki imajo začasno prebivališče pa morajo biti prijavljeni tam vsaj pol leta. Predlagam da se v posebnih primerih naredijo izjeme. Če je oseba A recimo opravila vozniški izpit v RS, in se potem preselila v tujino, ji bodo v nekaterih državah izdali tamkajšnje vozniško dovoljenje ki bo temeljilo na vseh podatkih vozniškega dovoljenja RS. Torej to pomeni da bo tudi veljavnost tujega voz. dovoljenja zgolj tako dolga kot voz. dovoljenja izdanega v RS. To ne velja za EU, ampak za veliko držav v Aziji recimo. V primeru ko pa oseba A ne živi več v RS, pa tam tudi nima več prijavljenega prebivališča. V takem primeru propade dovoljenje RS potem ko poteče veljavnost, in v tuji državi kjer oseba A živi tudi ne more podaljšati tamkajšnjega dovoljenja, saj ji to tuja zakonodaja ne omogoča (če oseba ni v posesti veljavnega voz. dovoljenja RS oz. katere koli druge države) saj temelji na voz. dovoljenju RS. Tudi kadar se oseba A izseli iz RS, obkroži na obrazcu da bo obdržala vozniško dovoljenje RS! Zato menim, da bi spemenjena zakondaja bila zelo korista za slovenske izseljence ki dejansko potrebujejo voz. dovoljenje izdano v RS. Predlagam da v določenih primerih upravna enota podaljša vozniško dovoljenje osebi A, če ima le-ta stalno prebivališče v tujini. To se mi zdi precej pomembno saj je takih primerov zelo veliko, ko tuje države izdajo nacionalno voz. dovoljenje ki temelji 100% na tistem iz države od koder oseba A prihaja. Torej na kratko povedano: če mi dovoljenje RS poteče, in nimam prebivališča v RS, mi avtomatsko tudi poteče dovoljenje v tuji državi, kjer pa ne obstaja možnost podaljšanja dovoljenja brez predložitve veljavnega dovoljenja RS.

Hvala lepa!

15 glasov

0 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR R Rokij 1 predlog
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


1. 12. 2015

Odziv Ministrstva za infrastrukturo

Pravila o vozniških dovoljenjih so bistveni sestavni del skupne prometne politike Evropske unije. Področje ureja Direktiva 2006/126/EC Evropskega parlamenta in Sveta z dne 20. decembra 2006 o vozniških dovoljenjih (v nadaljnjem besedili: Direktiva), ki so jo morale v nacionalno zakonodajo prenesti vse države članice EU. Direktiva v 7. členu določa, da se vozniška dovoljenja izdajo ali njihova veljavnost podaljša osebam, ki imajo svoje običajno prebivališče na ozemlju države članice, ki je izdala dovoljenje, ali lahko predložijo dokaze, da tam študirajo že vsaj šest mesecev. Prav tako določa, da ima lahko posameznik samo eno vozniško dovoljenje.

Direktiva je bila v slovenski pravni red prenesena z Zakonom o voznikih (Uradni list RS št. 109/10 in 25/14), ki v 53. členu določa, da se vozniško dovoljenje izda oziroma njegova veljavnost podaljša osebi, ki ima v Republiki Sloveniji stalno prebivališče oziroma začasno prebivališče več kot šest mesecev. Če se oseba preseli v drugo državo, potem vse zadeve v zvezi z vozniškim dovoljenjem ureja v novi državi prebivanja (zamenjava, podaljšanje ipd.).

Ker ima posameznik lahko le eno vozniško dovoljenje (54. člen zakona), se imetniku veljavnega tujega vozniškega dovoljenja slovensko vozniško dovoljenje ne izda oziroma njegova veljavnost ne podaljša, razen, če odda tuje vozniško dovoljenje in izpolni pogoj glede prebivališča.

Glede na zgoraj povedano, bi ureditev, ki jo predlaga pobudnik, da se Zakon o voznikih dopolni tako, da se podaljša veljavnost vozniškega dovoljenja tudi osebam, ki so opravile vozniški izpit v Republiki Sloveniji, vendar so se preselile v tujino in v Republiki Sloveniji nimajo urejenega prebivališča, tuje vozniško dovoljenje, ki jim je bilo izdano, pa temelji na vseh podatkih vozniškega dovoljenja Republike Slovenije, pomenila kršitev Direktive, zato predloga pri nadaljnjih spremembah zakonodaje na področju voznikov, ni mogoče upoštevati.

Priloge:

Komentarji