Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Prevarjanja dejanskega stanja gospodinjtev oseb, katere so registrirane kot mati samohranilke

8175 OGLEDOV 17 KOMENTARJEV

V Sloveniji se veliko poudarja da sistem socialne pomoči ni učinkovit. Da država temu sistemu nameni kar nekaj denarja, katerega pa sistem ni sposoben razdeliti pravično – tistemu ki ga res potrebuje. Ker je take lažne solidarnosti kar precej sem se odločil, da predlagam sledeči predlog:

Prevarjanja realnega in birokratskega stanja gospodinjtev oseb, katere so registrirane kot "mati samohranilke"

Vedno večkrat od prijateljev/znancev/naključnih ljudi v debatah poslušam kako nekateri pari izkoriščajo sistem socialne pomoči s tem, da so prijavljeni na različnih naslovih, dejansko pa živijo skupaj. Ko se to počne se za žensko reče da je “umetna samohranilka”. S tem so taki pari večinoma neupravičeno deležni ugodnosti pri otroških dodatkih, plačilih vrtca in podobno. Za to početje bi lahko kar rekli da je nacionalni šport.

Pri tem gre stvar tako daleč, da to počnejo tudi tisti ki imajo zelo dobre avtomobile ali, kot sem zadnjič slišal, zidajo hišo. Pri tem pa plačujejo minimalen vrtec in imajo visoke otroške dodatke.

Če želimo da socialno pomoč res prejemajo samo tisti, kateri so jo potrebni, je za ureditev tega stanja potrebna sistemska rešitev – preverjanje stanja, katero se izvaja ves čas. Morebiti so za taka preverjanja že možnosti, katera temeljijo na prijavah - tega ne vem. Tudi če so, to ni zadosti - potrebno je intervalno preverjanje, saj se le tako zagotovi, da se bo stanje prej ali slej izkristaliziralo in bo tudi birokratsko tako, kot je v realnosti.

Preverjanje dejanskega stanja bi potekalo nekako takole:

vsaka mati samohranilka bi bila preverjena vsak 3x na leto. Preverjanje bi se naredilo v poznih večernih ali zelo zgodnjih jutranjih urah.

- preverjanje bi pomenilo obisk doma samohranilke s strani 3 oseb, ki bi imele pristojnosti vstopiti v stanovanje. Te osebe bi bile: delavka centra za socialno delo, davčni inspector in policist za varovanje postopka in varnosti prvih dveh

- ob obisku se identificira vse osebe ki so v stanovanju/hiši in preveri se ali so te osebe dejansko prijavljene za bivanje tam

- preveri se tudi vsak sum, da število oseb ki so v stanovanju ni takšno kot kažejo okoličine: naprimer da sta pred hišo parkirana 2 avtomobila katerega lastništvo enega ni od nobene osebe v hiši; da so prijavljene samo ženska in 2 otroka, v veži pa so moški čevlji in jakne, ipd…

Ekipe za preverjanje bi se formirale na način da je zloraba (oz obveščanje kje bodo) nemogoča: ob dnevu za preverjanje se v nekem večjem kraju (recimo Kranju) zbere po 5 policistov, inšepktorjev in socialnih delavk. Ti izžrebajo kdo je v ekipi s kom in nato izžrebajo katere naslove morajo obiskati. Ko obiščejo prvega lahko odprejo kuverto kjer je napisano kateri je naslednji preverjanec.

Koga se preveri naključno preveri program – nobenih abecednih in podobnih (determinističnih) seznamov.

Ob prvi ugotovitvi da stanje na terenu ni enako kot v evidencah se izda opozorilo za uskladitev stanja in čas 3 mesece (v tem času ni preverjanj). Ob drugi ugotovitvi se izda kazen.

Kazen bi morala biti zelo visoka – naprimer 3 mesečni prihodki vseh odraslih oseb za katere se izkaže neusklajenost stanja + 3 letna nezmožnost prejemanja katerihkoli socialnih prejemkov s strani države za vse v gospodinjstvu kjer je bila ugotovljena kršitev.

Pred uveljavitvijo zakona bi država pozvala prebivalce naj v roku 6 mesecev uskladijo dejansko in birokratsko stanje.

Menim da je tak zakon potreben, saj je teh zlorab državnega denarja zelo veliko in čas bi že bil, da država naredi red tudi na tem področju. Ta nacionalni šport igra vedno več ljudi – v bistvu si že bedak, če si pošten in se prijaviš na isti naslov oz se poročiš in tako ne izigravaš sistem socialne pomoči.

Če davčni inšpektorji vsakodnevno pregledujejo gostince in podobne male podjetnike, potem ni razloga, da nebi počasi začeli delati red tudi na tem področju.

Kdor je pošten tako ali tako nima nič za skrivati, kajne?

28 glasov

4 glasovi

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR M Matej Poklukar 3 predlogi
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • ZADNJA SPREMEMBA
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


9. 11. 2015

Odziv Ministrstva za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti

Zakon o zakonski zvezi in družinskih razmerjih (Ur. I. RS, št. 69/04 - ur. p.b.; v nadaljevanju ZZZDR) v nobeni od svojih določb ne definira pojma enostarševske družine oziroma pojma samohranilke oziroma samohranilca.

Pojem enostarševske družine pa npr. v 3. odstavku 72. člena, v okviru pravice do otroškega dodatka, opredeljuje Zakon o starševskem varstvu in družinskih prejemkih (ZSDP-1) (Ur. I. RS, št. 26/14), ki določa, da je enostarševska družina skupnost enega od staršev z enim ali več otrokom, kadar je drugi od staršev umrl in otrok po njem ne prejema prejemkov za preživljanje ali je drugi od staršev neznan ali kadar otrok po drugem od staršev prejemkov za preživljanje dejansko ne prejema.

Iz tega izhaja, da so pravice in dolžnosti, ki jih ima eden od staršev oziroma se nanašajo na enostarševsko družino predmet urejanja področnih zakonov, ki določajo posamezne pravice in dolžnosti ter načine za njihovo uresničevanje. Področni zakoni urejajo enostarševsko družino za potrebe uveljavljanja pravic po teh zakonih in takšna definicija ne velja na splošno.

Na področju uveljavljanja pravic iz javnih sredstev je nova socialna zakonodaja, ki se je uveljavila v letu 2012, določila domnevo, da med dvema osebama, ki nista sklenili zakonske zveze, obstaja zunajzakonska skupnost, ne glede na njen čas trajanja, če se jima je rodil skupni otrok ali sta posvojili otroka in ne gre za enostarševsko družino, in ni razlogov, zaradi katerih bi bila zakonska skupnost neveljavna. Oseba lahko izpodbija zakonsko domnevo obstoja zunajzakonske skupnosti, tako da dokazuje, da ne živi v zunajzakonski skupnosti. Dokazno breme je tako na stranki.

Priloge:

Popravki predloga

Verzija predloga z dne, 13. 9. 2015 | 21:59:15

Prevarjanja realnega in birokratskega stanja gospodinjtev oseb, katere so registrirane kot "mat

V Sloveniji se veliko poudarja da sistem socialne pomoči ni učinkovit. Da država temu sistemu nameni kar nekaj denarja, katerega pa sistem ni sposoben razdeliti pravično – tistemu ki ga res potrebuje. Ker je take lažne solidarnosti kar precej sem se odločil, da predlagam sledeči predlog:

Prevarjanja realnega in birokratskega stanja gospodinjtev oseb, katere so registrirane kot "mati samohranilke"

Vedno večkrat od prijateljev/znancev/naključnih ljudi v debatah poslušam kako nekateri pari izkoriščajo sistem socialne pomoči s tem, da so prijavljeni na različnih naslovih, dejansko pa živijo skupaj. Ko se to počne se za žensko reče da je “umetna samohranilka”. S tem so taki pari večinoma neupravičeno deležni ugodnosti pri otroških dodatkih, plačilih vrtca in podobno. Za to početje bi lahko kar rekli da je nacionalni šport.

Pri tem gre stvar tako daleč, da to počnejo tudi tisti ki imajo zelo dobre avtomobile ali, kot sem zadnjič slišal, zidajo hišo. Pri tem pa plačujejo minimalen vrtec in imajo visoke otroške dodatke.

Če želimo da socialno pomoč res prejemajo samo tisti, kateri so jo potrebni, je za ureditev tega stanja potrebna sistemska rešitev – preverjanje stanja.

Preverjanje dejanskega stanja bi potekalo nekako takole:

vsaka mati samohranilka bi bila preverjena vsak 3x na leto. Preverjanje bi se naredilo v poznih večernih ali zelo zgodnjih jutranjih urah.

- preverjanje bi pomenilo obisk doma samohranilke s strani 3 oseb, ki bi imele pristojnosti vstopiti v stanovanje. Te osebe bi bile: delavka centra za socialno delo, davčni inspector in policist za varovanje postopka in varnosti prvih dveh

- ob obisku se identificira vse osebe ki so v stanovanju/hiši in preveri se ali so te osebe dejansko prijavljene za bivanje tam

- preveri se tudi vsak sum, da število oseb ki so v stanovanju ni takšno kot kažejo okoličine: naprimer da sta pred hišo parkirana 2 avtomobila katerega lastništvo enega ni od nobene osebe v hiši; da so prijavljene samo ženska in 2 otroka, v veži pa so moški čevlji in jakne, ipd…

Ekipe za preverjanje bi se formirale na način da je zloraba (oz obveščanje kje bodo) nemogoča: ob dnevu za preverjanje se v nekem večjem kraju (recimo Kranju) zbere po 5 policistov, inšepktorjev in socialnih delavk. Ti izžrebajo kdo je v ekipi s kom in nato izžrebajo katere naslove morajo obiskati. Ko obiščejo prvega lahko odprejo kuverto kjer je napisano kateri je naslednji preverjanec.

Koga se preveri naključno preveri program – nobenih abecednih in podobnih (determinističnih) seznamov.

Ob prvi ugotovitvi da stanje na terenu ni enako kot v evidencah se izda opozorilo za uskladitev stanja in čas 3 mesece (v tem času ni preverjanj). Ob drugi ugotovitvi se izda kazen.

Kazen bi morala biti zelo visoka – naprimer 3 mesečni prihodki vseh odraslih oseb za katere se izkaže neusklajenost stanja + 3 letna nezmožnost prejemanja katerihkoli socialnih prejemkov s strani države za vse v gospodinjstvu kjer je bila ugotovljena kršitev.

Pred uveljavitvijo zakona bi država pozvala prebivalce naj v roku 6 mesecev uskladijo dejansko in birokratsko stanje.

Menim da je tak zakon potreben, saj je teh zlorab državnega denarja zelo veliko in čas bi že bil, da država naredi red tudi na tem področju. Ta nacionalni šport igra vedno več ljudi – v bistvu si že bedak, če si pošten in se prijaviš na isti naslov oz se poročiš in tako ne izigravaš sistem socialne pomoči.

Če davčni inšpektorji vsakodnevno pregledujejo gostince in podobne male podjetnike, potem ni razloga, da nebi počasi začeli delati red tudi na tem področju.

Kdor je pošten tako ali tako nima nič za skrivati, kajne?

Verzija predloga z dne, 13. 9. 2015 | 22:10:56

Prevarjanja realnega in birokratskega stanja gospodinjtev oseb, katere so registrirane kot &quot

V Sloveniji se veliko poudarja da sistem socialne pomoči ni učinkovit. Da država temu sistemu nameni kar nekaj denarja, katerega pa sistem ni sposoben razdeliti pravično – tistemu ki ga res potrebuje. Ker je take lažne solidarnosti kar precej sem se odločil, da predlagam sledeči predlog:

Prevarjanja realnega in birokratskega stanja gospodinjtev oseb, katere so registrirane kot "mati samohranilke"

Vedno večkrat od prijateljev/znancev/naključnih ljudi v debatah poslušam kako nekateri pari izkoriščajo sistem socialne pomoči s tem, da so prijavljeni na različnih naslovih, dejansko pa živijo skupaj. Ko se to počne se za žensko reče da je “umetna samohranilka”. S tem so taki pari večinoma neupravičeno deležni ugodnosti pri otroških dodatkih, plačilih vrtca in podobno. Za to početje bi lahko kar rekli da je nacionalni šport.

Pri tem gre stvar tako daleč, da to počnejo tudi tisti ki imajo zelo dobre avtomobile ali, kot sem zadnjič slišal, zidajo hišo. Pri tem pa plačujejo minimalen vrtec in imajo visoke otroške dodatke.

Če želimo da socialno pomoč res prejemajo samo tisti, kateri so jo potrebni, je za ureditev tega stanja potrebna sistemska rešitev – preverjanje stanja, katero se izvaja ves čas. Morebiti so za taka preverjanja že možnosti, katera temeljijo na prijavah - tega ne vem. Tudi če so, to ni zadosti - potrebno je intervalno preverjanje, saj se le tako zagotovi, da se bo stanje prej ali slej izkristaliziralo in bo tudi birokratsko tako, kot je v realnosti.

Preverjanje dejanskega stanja bi potekalo nekako takole:

vsaka mati samohranilka bi bila preverjena vsak 3x na leto. Preverjanje bi se naredilo v poznih večernih ali zelo zgodnjih jutranjih urah.

- preverjanje bi pomenilo obisk doma samohranilke s strani 3 oseb, ki bi imele pristojnosti vstopiti v stanovanje. Te osebe bi bile: delavka centra za socialno delo, davčni inspector in policist za varovanje postopka in varnosti prvih dveh

- ob obisku se identificira vse osebe ki so v stanovanju/hiši in preveri se ali so te osebe dejansko prijavljene za bivanje tam

- preveri se tudi vsak sum, da število oseb ki so v stanovanju ni takšno kot kažejo okoličine: naprimer da sta pred hišo parkirana 2 avtomobila katerega lastništvo enega ni od nobene osebe v hiši; da so prijavljene samo ženska in 2 otroka, v veži pa so moški čevlji in jakne, ipd…

Ekipe za preverjanje bi se formirale na način da je zloraba (oz obveščanje kje bodo) nemogoča: ob dnevu za preverjanje se v nekem večjem kraju (recimo Kranju) zbere po 5 policistov, inšepktorjev in socialnih delavk. Ti izžrebajo kdo je v ekipi s kom in nato izžrebajo katere naslove morajo obiskati. Ko obiščejo prvega lahko odprejo kuverto kjer je napisano kateri je naslednji preverjanec.

Koga se preveri naključno preveri program – nobenih abecednih in podobnih (determinističnih) seznamov.

Ob prvi ugotovitvi da stanje na terenu ni enako kot v evidencah se izda opozorilo za uskladitev stanja in čas 3 mesece (v tem času ni preverjanj). Ob drugi ugotovitvi se izda kazen.

Kazen bi morala biti zelo visoka – naprimer 3 mesečni prihodki vseh odraslih oseb za katere se izkaže neusklajenost stanja + 3 letna nezmožnost prejemanja katerihkoli socialnih prejemkov s strani države za vse v gospodinjstvu kjer je bila ugotovljena kršitev.

Pred uveljavitvijo zakona bi država pozvala prebivalce naj v roku 6 mesecev uskladijo dejansko in birokratsko stanje.

Menim da je tak zakon potreben, saj je teh zlorab državnega denarja zelo veliko in čas bi že bil, da država naredi red tudi na tem področju. Ta nacionalni šport igra vedno več ljudi – v bistvu si že bedak, če si pošten in se prijaviš na isti naslov oz se poročiš in tako ne izigravaš sistem socialne pomoči.

Če davčni inšpektorji vsakodnevno pregledujejo gostince in podobne male podjetnike, potem ni razloga, da nebi počasi začeli delati red tudi na tem področju.

Kdor je pošten tako ali tako nima nič za skrivati, kajne?

Verzija predloga z dne, 13. 9. 2015 | 22:11:26

Prevarjanja realnega in birokratskega stanja gospodinjtev oseb, katere so registrirane kot mati samo

V Sloveniji se veliko poudarja da sistem socialne pomoči ni učinkovit. Da država temu sistemu nameni kar nekaj denarja, katerega pa sistem ni sposoben razdeliti pravično – tistemu ki ga res potrebuje. Ker je take lažne solidarnosti kar precej sem se odločil, da predlagam sledeči predlog:

Prevarjanja realnega in birokratskega stanja gospodinjtev oseb, katere so registrirane kot "mati samohranilke"

Vedno večkrat od prijateljev/znancev/naključnih ljudi v debatah poslušam kako nekateri pari izkoriščajo sistem socialne pomoči s tem, da so prijavljeni na različnih naslovih, dejansko pa živijo skupaj. Ko se to počne se za žensko reče da je “umetna samohranilka”. S tem so taki pari večinoma neupravičeno deležni ugodnosti pri otroških dodatkih, plačilih vrtca in podobno. Za to početje bi lahko kar rekli da je nacionalni šport.

Pri tem gre stvar tako daleč, da to počnejo tudi tisti ki imajo zelo dobre avtomobile ali, kot sem zadnjič slišal, zidajo hišo. Pri tem pa plačujejo minimalen vrtec in imajo visoke otroške dodatke.

Če želimo da socialno pomoč res prejemajo samo tisti, kateri so jo potrebni, je za ureditev tega stanja potrebna sistemska rešitev – preverjanje stanja, katero se izvaja ves čas. Morebiti so za taka preverjanja že možnosti, katera temeljijo na prijavah - tega ne vem. Tudi če so, to ni zadosti - potrebno je intervalno preverjanje, saj se le tako zagotovi, da se bo stanje prej ali slej izkristaliziralo in bo tudi birokratsko tako, kot je v realnosti.

Preverjanje dejanskega stanja bi potekalo nekako takole:

vsaka mati samohranilka bi bila preverjena vsak 3x na leto. Preverjanje bi se naredilo v poznih večernih ali zelo zgodnjih jutranjih urah.

- preverjanje bi pomenilo obisk doma samohranilke s strani 3 oseb, ki bi imele pristojnosti vstopiti v stanovanje. Te osebe bi bile: delavka centra za socialno delo, davčni inspector in policist za varovanje postopka in varnosti prvih dveh

- ob obisku se identificira vse osebe ki so v stanovanju/hiši in preveri se ali so te osebe dejansko prijavljene za bivanje tam

- preveri se tudi vsak sum, da število oseb ki so v stanovanju ni takšno kot kažejo okoličine: naprimer da sta pred hišo parkirana 2 avtomobila katerega lastništvo enega ni od nobene osebe v hiši; da so prijavljene samo ženska in 2 otroka, v veži pa so moški čevlji in jakne, ipd…

Ekipe za preverjanje bi se formirale na način da je zloraba (oz obveščanje kje bodo) nemogoča: ob dnevu za preverjanje se v nekem večjem kraju (recimo Kranju) zbere po 5 policistov, inšepktorjev in socialnih delavk. Ti izžrebajo kdo je v ekipi s kom in nato izžrebajo katere naslove morajo obiskati. Ko obiščejo prvega lahko odprejo kuverto kjer je napisano kateri je naslednji preverjanec.

Koga se preveri naključno preveri program – nobenih abecednih in podobnih (determinističnih) seznamov.

Ob prvi ugotovitvi da stanje na terenu ni enako kot v evidencah se izda opozorilo za uskladitev stanja in čas 3 mesece (v tem času ni preverjanj). Ob drugi ugotovitvi se izda kazen.

Kazen bi morala biti zelo visoka – naprimer 3 mesečni prihodki vseh odraslih oseb za katere se izkaže neusklajenost stanja + 3 letna nezmožnost prejemanja katerihkoli socialnih prejemkov s strani države za vse v gospodinjstvu kjer je bila ugotovljena kršitev.

Pred uveljavitvijo zakona bi država pozvala prebivalce naj v roku 6 mesecev uskladijo dejansko in birokratsko stanje.

Menim da je tak zakon potreben, saj je teh zlorab državnega denarja zelo veliko in čas bi že bil, da država naredi red tudi na tem področju. Ta nacionalni šport igra vedno več ljudi – v bistvu si že bedak, če si pošten in se prijaviš na isti naslov oz se poročiš in tako ne izigravaš sistem socialne pomoči.

Če davčni inšpektorji vsakodnevno pregledujejo gostince in podobne male podjetnike, potem ni razloga, da nebi počasi začeli delati red tudi na tem področju.

Kdor je pošten tako ali tako nima nič za skrivati, kajne?

Komentarji