Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Predlagam združevanje občin

3494 OGLEDOV 23 KOMENTARJEV

Predlagam da se manjše občine predvsem tiste ki nimajo lastnih šol,vrtcev,zdravstvenih domov,združijo v večje občine.

Ker je v Sloveniji občutno preveč občin in je zaradi tega država preveč razdrobljena.saj je sedaj na vsakih nakaj kilometrov druga občina.

Največje število občin kolikor bi jih lahko bilo je vsaj po moje okoli 40, in bi bilo potrebno z zakonom omejiti število občin da jih ne bo na koncu 500 ali pa še več.

Z združevanjem občin bi tudi prihranili veliko davkoplačevalskega denarja ker ne bi bilo toliko županov,svetnikov,pomočnikov,tajnic in drugih zaposlenih na občinah,za katere se namenja mnogo denarja iz državnega proračuna oziroma našega denarja saj si dodatno še vsaka občina izmišlja še svoje davke in prispevke in gre zato še več našega denarja za občine.

Lepo vas prosim da se ne izgovarjate spet na že obstoječe zakone tako kot se pri vseh ostalih predlogih na tej strani,torej res ne vem zakaj sploh hočete naše predloge če pa jih potem sploh ne upoštevate,mar niso predlogi za to da se obstoječe zakone ureja spreminja na bolje za vse nas?

Če predlog ovira že obstoječe zakoni, dodatno predlagam, da se jih ustrezno prilagodi".

40 glasov

6 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR Peter G: 257 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • ZADNJA SPREMEMBA
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


6. 10. 2015

Odziv Ministrstva za javno upravo

V letošnjem letu bo Vlada Republike Slovenije sprejela Strategijo razvoja lokalne samouprave v Sloveniji in se v njej opredelila tudi o številu in območjih občin. Strinjamo se z mnenjem, da je število občin v Sloveniji veliko, ter da je predvsem veliko število zelo majhnih občin. V Ministrstvu za javno upravo ugotavljamo, da je problematika na področju lokalne samouprave širša od samega števila občin tako, kot v svojem mnenju poudarjate ko gre za izvajanje gospodarskih javnih služb in negospodarskih javnih služb.

V Sloveniji je ustanovljenih 212 občin, od katerih je 11 mestnih občin. Več kot 50 % občin ima manj kot 5.000 prebivalcev. Že opravljena analiza organizacije in delovanja občin je pokazala, da je pomanjkanje kadrovskih in finančnih zmožnosti predvsem manjših občin glavni problem, ki občine ovira pri učinkovitejšem organiziranju dela in zagotavljanju zakonitosti izvajanja vseh nalog občine. Tudi strokovna javnost je ugotavljala, da potrebujemo resen strokovni razmislek, kako pristopiti k ponovnemu združevanju občin z vidika njihove učinkovitosti pri zagotavljanju pravic, ki jih imajo njihovi prebivalci. Pri tem velja sicer opozoriti, da ima glede na skupno število prebivalcev v Republiki Sloveniji povprečna slovenska občina 9.272 prebivalcev, medtem ko je povprečje v članicah Evropske unije pol manjše, 5.580 prebivalcev. Vendar zgolj ta primerjava brez upoštevanja obsega nalog in pristojnosti občin nima ustrezne teže. Poleg tega ne gre spregledati ponovnega opaznega trenda zmanjševanja števila v nekaterih državah članicah EU (Danska, Irska, Grčija), pa tudi držav članic Sveta Evrope (Islandija, Turčija). O neracionalni mreži občin se je izreklo tudi Računsko sodišče RS, ki je leta 2012 izdalo revizijsko poročilo Ureditev področja občin, v katerem med drugim ugotovilo, da je glavni razlog za obstoječe stanje v tem, da ni bilo strategije, ki bi določala jasne cilje na področju občin ter da na to kažejo tudi pogoste spremembe zakonodaje na področju lokalne samouprave. Že pred tem je več mednarodnih institucij ugotovilo, da je število občin v Sloveniji veliko, predvsem pa je problem v odstopanju od zakonskih določil o velikosti občine.

Na Ministrstvu za javno upravo menimo, da bo večje, sposobnejše in bolj avtonomne občine mogoče doseči postopoma, ob spoštovanju ustave in Evropske listine lokalne samouprave.

Priloge:

Komentarji




  • D DaniloSLO

    Občine naj ostanejo takšne kot so, ker prej so majhni kraji pri financiranju projektov ostali prikrajšani (preglasovani v občinskih svetih zaradi manjšega števila predstavnikov). Bolj smiselno bi bilo, da bi se združevale občinske uprave posameznih občin (na velikosti upravnih enot) in bi se tako prihranilo.

  • P Primož Tručl

    Primerno število občin, s pristojnostmi kot jih imajo današnje občine, je 60. Odziv pristojnega organa je spet prazno nakladanje v stilu "se bo postopoma samo uredilo" skladno z evropsko zakonodajo in ob upoštevanju blablabla. Vendar se ne bo nič samo uredilo, ker noben župan, noben direktor občinske uprave in nihče od zaposlenih na občini, ki v glavnem "upravljajo" in skrbijo sami zase (in za soje sorodstvo, ki seveda tudi živi v tej isti občini) ne bo predlagal ali se zavzemal za samoukinitev, zato mora priti argumentirana in s številkami podprta pobuda s strani tistih, ki to občinsko potratnost financiramo, to pa smo pretežno davkoplačevalci večjih občin. Področje in območje, ki si svoje občine finančno ne more privoščiti, pač ne more imeti svoje lastne občine.Tako preprosto je to. In tudi čisto nič ne boli, če je ime tvoje občine drugačno od imena vasi, v kateri živiš.

    • D DavidS

      Bom vprašal tudi vas:

      Če govorite o tem, kaj si katera občina lahko "privošči"....ali sploh veste, kako poteka financiranje občin pri nas?

      Namig: če se dve majhni občini združita, bo nova velika občina dobila iz proračuna natanko toliko denarja, kot prej obe majhni skupaj.

       

      Res pa je, da so velike občine pri tem na škodi - ne morejo namreč več pobrati denarja vseh okoliških manjših krajev, in jih zapostavljati pri razvoju.

  • h hales

    Koliko pa je občin, ki nimajo svojih šol?

  • T Tina Korošec

    Mislim, da bi občine lahko celo zmanjšali na cca. 10 glavnih (v stilu osrednje slovenska, gorenjska, primorska...), saj za tako majhno državo ni potrebno, da si delamo stroške s toliko občinami. S tem, da bi lahko v krajih funkcijo upravnih enot prevzele kar poštne poslovalnice, ki jih zadnja leta v manjših krajih zapirajo in s tem spravljajo v stisko starejše ljudi. Glede razvoja manjših krajev v občini pa bi bilo potrebno organizacijsko zastaviti zadeve tako, da bi imel vsak kraj svojega predstavnika v občinskem svetu, in bi imel tudi možnost vpliva na odločitve razporejanja sredstev za posamezne kraje znotraj občine.

  • l lipi

    S predlogom se strinjam. S tem, da je treba poskrbeti, da se bodo občine enakomerno razvijale, ne pa, da se bo razvijal del občine, drugi del pa ostal zapostavljen.

    • D DavidS

      In kako boste to zagotovili?

      Na kak način si lahko Črna vas pri Ljubljani ali Razvanje pri Mariboru zagotovi, da bo velika mestna občina, kateri kraj pripada, poskrbela za njih enako kot za svoje meščane?

       

      Če bi namreč v praksi bilo tako, potem ne bi bilo tako močnih teženj po novih občinah.

  • z znalček

    Če bi ukinili samo občine, ki ne dosegajo kriterijev, ki so že sedaj zapisani v zakonu, bi se število že opazno zmanjšalo.

  • M Mesarko

    Razlogi, ki govore ZA so: daleč preobsežen birokratski aparat, ki jih spremlja glede na majhnost in s tem nepomembnost občin(e); župani le teh so pravi šerifi, ki delajo kar si zaželijo; so šolski primer nepotizma (ne vse, večina pa); države v državi; zelo neučinkovite in same sebi oz zaposlenim v njih v namen; vir notranjega zadolževanja. Število naj bo nazaj, kot je bilo pred letom 1991. Tedaj je bilo tako s tem, kot z večino tudi stvari - veliko, veliko boljše!

    Moj ZA!

    • D DavidS

      Kako si potem razlagate dejstvo, da se večina prebivalcev majhnih občin noče združiti s sosednjimi občinami?

  • n naivnež

    Videti je, da nekateri financiranje občin dobro poznajo, nekateri pa ne. Zato predlagam: Ker se točno ve, katere stvari mora občina financirati, mora občina ta sredstva zagotoviti. Kako? Nikakor ne preko državnega denarja, saj se bo sicer njih število samo še nadaljevalo (saj vemo, mali kralji na Betajnovi!!!!). Za takšno bistveno spremembo financiranja je v zakonu potrebno predvideti primeren rok in PONOVNO jasno zapisati pogoje, ki sicer so že v sedanjem besedilu, pa jih nihče ni upošteval - vključno z US ne.

    • D DavidS

      Torej je po vašem mnenju dobro in pravilno, da občine z visoko brezposelnostjo ne morejo vlagati v šole in infrastrukturo, ker imajo manjše prilive v občinski proračun?

       

      Ko bomo uvedli davek na nepremičnine, bodo recimo občine z veliko vrednimi nepremičninami in gosto poseljene občine pobrale veliko več davka od ostalih. S tem denarjem bodo lahko naredile še boljše pogoje za bivanje, kar bo še dodatno dvignilo vrednost nepremičnin in povečalo njihove prihodke.

       

      Bogate občine naj torej postanejo še bogatejše, revne pa naj tonejo vse globlje v bedo?

    • o opazovalka

      Nikjer nisem zasledila KAKO in od KOD bi po vašem v revni občini, kjer ni zaposlenih in jih ne bi smela financirati država, zagotovili sredstva. Razsvetlite me! Že tako je sporno to, da smo menda po Ustavi vsi enakopravni, vendar si moramo v malih občinah vse dobrine, ki so vam ostalim samoumevne, plačati sami. Prosjačimo za vodovode,ceste,šole,vrtce... Nestrtno čakam odgovor.

  • T TineStrela

    15. člen ZLS-M:

    "Dvoje ali več sosednjih občin se lahko združi v novo občino, če se za to na referendumu v vsaki občini izreče večina volivcev, ki so glasovali."

    Financiranje občin se spremeni s spremembno ZFO-1.

    Proti.

  • D Digifotko

    Se strinjam, po moje bi moral za ustanovitev/obstoj občine veljati najpomembnejši razlog - občina mora biti "pod črto" vplačnik v proračun, ne pa porabnik državnega proračuna. Tako bi tudi stimulirali občinska vodstva da bi omogočali razvoj podjetništva v občini.

    • D DavidS

      Pa vi sploh veste, kako deluje financiranje občin v Sloveniji?

  • I Ivan Peter Benko

    Število občin ne more biti številka kot rezultat posameznika, ampak je odvisno od mnogo vplivov.

  • D DavidS

    Glede na to, da se takšen predlog dokaj redno pojavlja (tudi sami ste ga v preteklosti že večkrat podali) me zanima, če imate kakšne nove argumente zanj, ali gre preprosto za princip "če bom stokrat rekel isto, bo morda imelo večjo težo"?

    • Ikona uporabnika Peter G: Peter G:

      naša občina je precej mala in moramo vse urediti na občini celje,saj v naši občini ni mogoče nič urediti.

      vsako leto je več zaposlenih na občini od tajnic,raznih,pomočnikov,svetovalcev pač poskrbijo za svoje sorodnike in prijatelje,ni da ni,samo da zapravljajo naš denar,obnovijo starejšo hišo za 250000 evrov,za ta denar bi lahko postavili novo,postavijo nov mali lesen prireditveni paviljon za 150000 evrov metanje denarja proč.ni da ni.

    • D DavidS

      Očitno je večina prebivalcev vaše male občine s tem zadovoljna, če vsakič izvoli takšne ljudi?

    • t taubi1

      Peter je kandidiral za župana, pa ni bil izvoljen. Sedaj pa morajo zato ukiniti občino.

    • Ikona uporabnika Peter G: Peter G:

      To je enako kot na državnih volitvah politiki najprej vsem obljubljajo med in mleko ko pa pridejo do korita pa dobimo grenivke,pred volitvami bi vse storili za slepe ovce ko je pa volitev konec ba vsi v jok in stok,zato ker je preveč ljudi navajenih vedno znova istih politikov,čeprav ves njihov mandat vsi kretizirajo in jamrajo čez njih,ko se spet začnejo razne kampanje pred volitvami na vse to ljudje avtomatično pozabijo in jim vedno znova nasedejo na iste fore.

      Nikoli še nisem kandidiral za župana ali pa v katerikoli politični stranki,vendar vedno bolj razmišljam o tem, saj politikom nič ne fali za nič dela lepa plača ni kaj.

  • P Park

    Se strinjam z združevanjem. 40 občin je mogoče pretirano. Jaz predlagam, da se gre nazaj na 90, kot jih je bilo leta 1991.