Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Zakonsko omejimo število učencev s posebnimi potrebami

5485 OGLEDOV 13 KOMENTARJEV

Delam na OŠ in vsako leto se nam veča število učencev s posebnimi potrebami. Razlogov je veliko (brezplačne inštrukcije, vpis na srednjo šolo brez omejitve, večanje števila ur specialnim pedagogom, dodatne pravice in ne dolžnosti pri pouku). Je že res, da imajo učenci vedno več težav pri pouku, saj se ogromno časa poneumljajo pred najrazličnejšimi zasloni.... Preobremenjeni starši nimajo ne časa ne energije za svoje otroke.... A dejstvo je, da je teh otrok preveč. Integracija je sicer del otrok iz ŠPP preusmerila v OŠ, s tem pa smo učitelji znižati kriterije za pozitivno oceno...... Celotna rešitev tega problema je zelo kompleksna. Mislim, da bi lahko predpisali največ 10% ali celo manj. To ni kratenje pravic otrok, to je preprečevanje enakopravnosti otrok v javni šoli, saj pade rek: vsi različni, vsi enakopravni.

25 glasov

6 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR R resitev 1 predlog
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


27. 10. 2015

Odziv Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport

Dejstvo je, da se pomikanje proti inkluzivni politiki in praksi na področju izobraževanja v Evropi vse bolj uveljavlja, še bolj pa je priznano na mednarodni ravni. V Sklepih "Sveta o socialni dimenziji izobraževanja in usposabljanja" je navedeno naslednje: "Vzpostavljanje pogojev, potrebnih za uspešno vključevanje učencev s posebnimi potrebami v redne sisteme, koristi vsem učencem." Organizacija Združenih narodov za izobraževanje, znanost in kulturo (UNESCO) jasno navaja, da je inkluzivno izobraževanje vprašanje enakosti in s tem tudi kakovosti, kot tako pa vpliva na vse učence.

Več študij opisuje, kako inkluzija koristi učencem, ki nimajo motenj pri učenju. To so:

  • večje upoštevanje in sprejemanje posameznih razlik in raznolikosti, spoštovanje do vseh ljudi, priprava na odraslo življenje v inkluzivni družbi in priložnost za obvladovanje dejavnosti z vajo in poučevanjem drugih. Takšni učinki so dokumentirani tudi v novejših raziskavah.
  • pozitiven vpliv se kaže tudi v izboljšanju mreženja oziroma socialnih odnosih, boljšem uspehu, višjih pričakovanjih, večjem sodelovanju med šolskim osebjem in boljšo integracijo družin v skupnost.

Vsekakor pa se ministrstvo zaveda, da takšno vključevanje povzroča v posameznih primerih tudi težave, zato skušamo pripravljati rešitve, ki bi pomagale učiteljem in so v korist otroka.

Priloge:

Komentarji