Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Prepoved onesnaževanja z zatikanjem in razdeljevanjem letakov na prostem

29268 OGLEDOV 12 KOMENTARJEV

Predlagam rešitev za problem onesnaževanja, ki ga predstavljajo letaki, ki jih oglaševalci zatikajo za brisalce avtomobilov in/ali razdeljujejo na ulicah. Takšen način vsiljivega oglaševanja pri ljudeh ni pozitivno sprejet, zato marsikdo letak odvrže na tla. Prav tako se dogaja, da veter in drugi vremenski vplivi odnesejo letake, zataknjene za brisalce avtomobilov.

Oglaševalci na ta način povzročajo nezaželene in nepotrebne eksternalije (onesnaževanje), katerih stroške morajo nositi komunalna podjetja (posledično občani) in/ali zasebni lastniki površin. Da gre za dejanski problem tudi za zasebne lastnike, kaže primer nakupovalnega centra City Park v Ljubljani, kjer velike table v garažni hiši obveščajo o prepovedi razdeljevanja letakov.

Zatikanje letakov na avtomobile poleg tega predstavlja tudi neupravičen poseg v lastninsko pravico lastnika avtomobila. V posameznih primerih pride celo do poškodovanja stvari (poškodbe brisalcev).

Zaradi tega predlagam, da se na ravni države z dopolnitvijo ustreznega zakona prepove oglaševanje z zatikanjem letakov na avtomobile ter razdeljevanje letakov mimoidočim in določi globe tako za oglaševalca (podjetje), odgovorno osebo oglaševalca, kot tudi za osebo, ki na terenu zatika letake na avtomobile ali jih razdeljuje mimoidočim.

Predlagam globo v razponu od 1.000 do 2.500 evrov za oglaševalca, 250 evrov za odgovorno osebo oglaševalca in 125 evrov za osebo, ki na terenu zatika in/ali razdeljuje letake.

Za nadzor in izrekanje glob naj se pooblasti občinsko redarstvo, policijo, okoljske inšpektorje in na zavarovanih območjih narave (narodni in krajinski parki, itd.) tudi nadzornike parkov.

Oglaševalci lahko svoje cilje dosežejo na manj vsiljiv in okolju prijaznejši način, ki ne povzroča nepotrebnih eksternalij.

30 glasov

6 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR A abecednik 1 predlog
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • ZADNJA SPREMEMBA
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


20. 10. 2015

Odziv Ministrstva za okolje in prostor

Menimo, da oseba, ki oglašuje nek izdelek ali storitev s papirnatim letakom, ni in ne more biti odgovorna, če prejemnik letaka le-tega odvrže na tla (kar pa predstavlja kršitev prvega odstavka 17. člena Uredbe o odpadkih, ki določa, da je odpadke prepovedano odmetavati ali jih puščati v okolju. Za tak prekršek je za posameznika predvidena globa v višini 100 do 300 eurov).

Odziv Ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo

Zakonu o varstvu potrošnikov (v nadaljnjem besedilu: ZVPot) ureja vsebino dovoljenega oglaševanja. Oglaševanje ne sme biti nedostojno ali zavajajoče. Poleg tega ZVPot določa tudi kriterije, ki jih mora podjetje upoštevati v primeru primerjalnega oglaševanja.

Oglaševanje poteka prek različnih medijev, s katerimi podjetja želijo doseči ciljno skupino potrošnikov. Eden izmed teh načinov je tudi razdeljevanje in zatikanje letakov, ki pa je s predpisi lokalnih skupnosti že precej omejeno. Uporabo javnih površin namreč urejajo posamezne občine z odloki, saj je to v pristojnosti lokalnih skupnosti. Večina večjih občin je tako v okviru ureditve rabe javnih površin uredila tudi dovoljene načine oglaševanja in pogoje za pridobitev pravice do oglaševanja. V teh občinah je na javni površini prepovedano trositi ali razdeljevati reklamni material ali ga zatikati ali lepiti na avtomobile. Za kršitev teh določb so predpisane tudi globe, ki se razlikujejo po posameznih občinah.

Prepoved deljenja reklamnih materialov ali zatikanja na avtomobile pa se ne nanaša na zasebne lastnino. Glede tovrstnega oglaševanja na zasebni lastnini (npr. parkirišča pred trgovskimi centri) pa se lastnik lahko sam odloči ali bo takšno ravnanje dovolil ali ne, saj je pravica do razpolaganja z zasebno lastnino v okviru pravice do zasebne lastnine ustavno varovana pravica.

Analiza predloga in razlogi za njegovo (ne)primernost:

S predlogom se predlaga prepoved zatikanja oglasnih letakov za brisalce avtomobilov in razdeljevanja po ulicah.

Veljavni predpisi lokalnih skupnosti večinoma že prepovedujejo takšen način oglaševanja na javnih površinah in določajo tudi globe za kršitelje ter organe, pristojne za nadzor, medtem ko urejanje oglaševanja na površinah v zasebni lasti s strani države ni primerno. V luči navedenega menimo, da dodatno reguliranje na tem področju ni potrebno.

Priloge:

Popravki predloga

Verzija predloga z dne, 7. 8. 2015 | 20:47:24

Prepoved onesnaževanja z zatikanjem in razdeljevanjem letakov na prostem

Predlagam rešitev za problem onesnaževanja, ki ga predstavljajo letaki, ki jih oglaševalci zatikajo za brisalce avtomobilov in/ali razdeljujejo na ulicah. Takšen način vsiljivega oglaševanja pri ljudeh ni pozitivno sprejet, zato marsikdo letak odvrže na tla. Prav tako se dogaja, da veter in drugi vremenski vplivi odnesejo letake, zataknjene za brisalce avtomobilov.

Oglaševalci na ta način povzročajo nezaželene eksternalije (onesnaževanje), katerih stroške morajo nositi komunalna podjetja in/ali zasebni lastniki površin. Da gre za dejanski problem tudi za zasebne lastnike, kaže primer City Parka v Ljubljani, kjer velike table obveščajo o prepovedi razdeljevanja letakov.

Zatikanje letakov na avtomobile poleg tega predstavlja tudi neupravičen poseg v lastninsko pravico lastnika avtomobila. V posameznih primerih pride celo do poškodovanja stvari (poškodbe brisalcev).

Zaradi tega predlagam, da se na ravni države z dopolnitvijo ustreznega zakona prepove oglaševanje z zatikanjem letakov na avtomobile ter razdeljevanje letakov mimoidočim.

Oglaševalci lahko svoje cilje dosežejo na manj vsiljiv in okolju prijaznejši način, ki ne povzroča onesnaževanja in stroškov za druge.

Verzija predloga z dne, 7. 8. 2015 | 21:13:02

Prepoved onesnaževanja z zatikanjem in razdeljevanjem letakov na prostem

Predlagam rešitev za problem onesnaževanja, ki ga predstavljajo letaki, ki jih oglaševalci zatikajo za brisalce avtomobilov in/ali razdeljujejo na ulicah. Takšen način vsiljivega oglaševanja pri ljudeh ni pozitivno sprejet, zato marsikdo letak odvrže na tla. Prav tako se dogaja, da veter in drugi vremenski vplivi odnesejo letake, zataknjene za brisalce avtomobilov.

Oglaševalci na ta način povzročajo nezaželene in nepotrebne eksternalije (onesnaževanje), katerih stroške morajo nositi komunalna podjetja in/ali zasebni lastniki površin. Da gre za dejanski problem tudi za zasebne lastnike, kaže primer City Parka v Ljubljani, kjer velike table obveščajo o prepovedi razdeljevanja letakov.

Zatikanje letakov na avtomobile poleg tega predstavlja tudi neupravičen poseg v lastninsko pravico lastnika avtomobila. V posameznih primerih pride celo do poškodovanja stvari (poškodbe brisalcev).

Zaradi tega predlagam, da se na ravni države z dopolnitvijo ustreznega zakona prepove oglaševanje z zatikanjem letakov na avtomobile ter razdeljevanje letakov mimoidočim.

Oglaševalci lahko svoje cilje dosežejo na manj vsiljiv in okolju prijaznejši način, ki ne povzroča onesnaževanja in stroškov za druge.

Komentarji