Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Reševalni pas na avtocesti

5018 OGLEDOV 6 KOMENTARJEV

Že 2013 je bil na tem portalu podan predlog za spremembo predpisa glede razvrščanja v primeru nesreče na avtocesti.

predlagam.vladi.si/webroot/idea/view/4805

Odgovora ni bilo in odgovorni še vedno polnijo medije s svojo, popolnoma nerealno percepcijo.

Dejstvo je da način na katerega je razvrščanje trenutno predpisano enostavno NI izvedljiv, saj brez umika na odstavni pas (kar je prepovedano) na sredini preprosto ne ostane dovolj prostora za gasilce. To je lepo razvidno na posnetku gasilcev, ki je nedavno zaokrožil po medijih:

www.24ur.com/novice/slovenija/video-spet-nepravilno-razvrscanje.html

Ponesrečenci to, resnično neumno zakonsko ureditev plačujejo z življenji.

Prosim, da se nemudoma preuči in realizira predlog #4805, torej da se v primeru nesreče zapove oz. izrecno dovoli umikanje tudi na odstavni pas.

29 glasov

0 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR J jurej 4 predlogi
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • ZADNJA SPREMEMBA
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


22. 9. 2015

Odziv Ministrstva za infrastrukturo

Zakon o pravilih cestnega prometa (Uradni list RS, št. 82/13 – uradno prečiščeno besedilo; v nadaljnjem besedilu: ZPrCP) določa prometna pravila ravnanja v cestnem prometu ter pooblastila in sankcije, ki jih pri izvajanju zakona izrekajo pristojni organi.

Štirinajsti odstavek 30. člena ZPrCP, ki določa pravila razvrščanja v primeru zastoja prometa navaja, da morajo vozniki v primeru zastoja pustiti med kolonama vozil, ustavljenima na prometnih pasovih, ki sta najbližje levemu robu smernega vozišča, dovolj prostora za vožnjo intervencijskih vozil.

Na odstavnem pasu ali odstavni niši lahko, skladno z določbo trinajstega odstavka 30. člena ZPrCP, vozijo in ustavijo vozila:

  • nujne medicinske pomoči, gasilska vozila in vozila zaščite in reševanja pri izvajanju intervencijskih nalog,
  • izvajalca rednega vzdrževanja avtoceste pri pregledu in vzdrževanju ceste ter pri izločanju vozil,
  • upravljavca cestninskih cest, ki jih pri izvajanju nadzora uporabljajo cestninski nadzorniki,
  • policije in vojaške policije pri nadzoru in urejanju cestnega prometa in
  • inšpektorjev pri opravljanju inšpekcijskega nadzora.
  • Pri tem morajo biti vsa navedena vozila označena s predpisanimi svetlobnimi znaki oziroma s pomičnimi signalnimi ali zapornimi tablami.
  • Skladno z določbo enajstega odstavka 30. člena ZPrCP pa lahko na ustavnem pasu ali odstavni niši parkirajo ali ustavijo (poleg vozil navedenih v trinajstem odstavku 30. člena ZPrCP) tudi vozila, ki to storijo zaradi ustavitve v sili in ustavitve zaradi nudenja potrebne pomoči.

    Veljavna zakonodaja torej dopušča možnost, da se v primeru višje sile (okvara, zastoj, nesreča,…) na odstavnem pasu ali odstavni niši vozijo tudi druga motorna vozila (torej vozila, ki imajo po določbah ZPrCP sicer prepoved vožnje, parkiranja in ustavitve).

    Priloge:

    Komentarji




    • z znalček

      Narobe. Na filmu se lepo vidi, da je problem v napačnem razvrščanju in ne predpisu. Kamioni meter in več od odstavnega, osebni v najboljšem primeru ob črto prehitevalnega namesto ob rob, vsi pa pretesno eden za drugim. Rešitev bi bila, da se skupaj z gasilci vozi policaj s kamero, nato pa v miru izločijo kršitelje in poberejo po 1000€. Bi se vozniki hitro naučili.

       

      Ne bom pa glasoval proti, ker ne vidim razloga, da se ne bi umaknili delno na odstavni pas.

      • D Digifotko

        Poglej si tole sliko (je tudi link zgoraj, pa ga očitno nisi kliknil)

        shrani.si/f/2D/HI/4ZBvyCOc/resizivljenjeprava.jpg

        Jasno je vidno da je reševalni pas, kot so si ga zamislili imbecili na DARSu, preozek in torej JE kriv predpis.

      • d dules

        Znalček samo zate. Tole je najboljša postavitev ki jo je mogoče izvesti po navodilih DARS-a in ministrstva za promet. Se ti zdi da gre lahko vmes gasilski tovornjak? "Strokovnjaki" na ministrstvu in DARS-u bi ga verjetno spravili vmes.

         

        shrani.si/f/3m/Q9/3iJ10TQq/61653894.jpg

      • z znalček

        Glejta, pas je širok 3,75, tovornjak 2,50 in kombi 2,10. Če bi se postavili lepo ob črto, bi gasilski kamion prišel med tovornjakom in kombijem, mogoče celo med dvema kamionoma če bi se postavili idealno na črto (kar sicer v navodilih DARS ni dovoljeno), ampak to bolj teoretično. Rešitev je seveda v tem, da med zastojem tovornjaki ne smejo biti na prehitevalnem pasu, gasilci bi pa itak lahko v teh primerih uporabljali kombi, s katerim pridejo tudi med dvema tovornjakoma. Zanimivo, da v tujini takšna ureditev funkcionira, čeprav je tudi tam v takih primerih kar precej kaosa (sem gledal avstrijske posnetke) pri nas pa nikakor ne. Tudi v Avstriji predpis kaže na umikanje na rob pasu, pa se iz posnetkov vidi, da se večina umika debelo čez črto. Sicer je logično, da se umakneš vozilu s prednostjo, pa čeprav na zelenico, odstavni pas, v mestu na pločnik, avtobusno postajo, kar nikjer ni izrecno dovoljeno, a je predpisano z zakonom 101 člen ZPRCP: "Pomen posebnih svetlobnih in zvočnih znakov:

        1. modra svetilka: udeleženci cestnega prometa morajo takoj dati prosto pot vozilu, ki daje tak znak. Vozniki se morajo z vozili umakniti k robu vozišča, če je zaradi neovirane vožnje vozila s prednostjo potrebno, morajo ustaviti ob robu ali zunaj vozišča, drugi udeleženci cestnega prometa se morajo umakniti z vozišča;". Torej, četudi je reševalni pas, kot je predpisan z navodili DARS preozek,( kar se lahko zgodi), so se vozniki dolžni umakniti vozilom s prednostjo, pa čeprav čez črto, na zelenico, odstavni pas... Taki primeri zahtevajo malo zdrave pameti in iznajdljivosti, ki jo našim voznikom velikokrat primanjkuje.

         

        Na tisti fotografiji se lepo vidi, da tovornjak ni pomaknjen niti povsem na rob, drugače bi moralo biti še 1,25 metra do črte.

         

        Seveda nimam nič proti, da bi veljalo pravilo, da se vozila umikajo tudi čez črto na odstavni pas, ampak še vedno bo ostal problem nevednih in brezbrižnih voznikov, ki v zastoju ostajajo na sredini pasu ali celo bolj navznoter, najdejo se celo taki, ki v primeru, če je sredina slučajno izpraznjena, izkoristijo prostor in čas za prehitevanje. Kot sem že rekel, jaz bi dopolnil zakon, da bi vozila s prednostjo imela kamero in bi snemala take, ki se narobe razvrščajo in jih potem lepo oglobila.

         

        Aja še nekaj, na DARS si ne izmišljujejo predpisov, ampak samo morajo delati v skladu s predpisi, ki jim jih določijo drugi. Sem se pa tudi jaz že prepričal, da je tam precej debilov. Če predpis določa namen odstavnega pasu, ga ne morejo DARS-ovci spremeniti.

    • d dules

      Ne rabiš biti strokovnjak da vidiš, da so slike ki prikazujejo razvrščanje popolnoma napačne. Dimenzije avtomobilov in tovornjakov so v primerjavi s širino pasov na AC veliko premajhne. Na internetu je že ognomno primerov ki kažejo realno stanje kjer se pri odmikanju na skrajne robove voznih pasov gasilski tovornjak le s težavo prebije med vozili, pa še to le ob idealni postavitvi, ki v realnosti ni nikoli izvedljiva. Podpiram predlog spremembe zakona, da se vozila razvrstijo na skrajne robove prehitevalnega in odstavnega pasu ker je samo tako mogoča dovolj široka pot reševalcem. Ob trenutnem zakonu pa mora del voznikov vedno kršiti zakon.

    • č česn

      Največji argument tega predloga je izračun širine nastalega SOS pasa v predlogu leta 2013, kjer številke kažejo na to, da širina SOS pasa ni zadostna