22. 9. 2015
Odziv Ministrstva za infrastrukturo
Najprej bi se Vam zahvalili za predlog v zvezi z izvajanjem ukrepa energetskih izkaznic. Navajate predlog, da naj se energetsko izkaznico ukine v primeru prodaje in oddaje v najem za starejše hiše in stanovanja starejša od 40 let, ker so ti objekti že energetsko »nevarčni« in ukinitev za objekte namenjene rušenju.
Pojasnjujemo, da je Energetski zakon EZ-1 (Uradni list RS, št. 17/2014) v 334. členu na zahtevo Direktive o energetski učinkovitosti stavb 201 O/31/EU opredelil, da morajo energetsko izkaznico zagotoviti lastniki stavb ali posameznih delov stavb v primeru prodaje ali oddaje najemniku, ki pred najemom v stavbi ali njenemu posameznem delu ni imel prijavljenega stalnega ali začasnega prebivališča. Ta zahteva se nanaša na prodajo ali oddajo stavb ali delov stavb ne glede na čas izgradnje.
Namen energetske izkaznice je ukrep, ki je namenjen boljši informiranosti potrošnika, torej tistega, ki želi stavbo oz. stanovanje kupiti ali najeti. Stavba je porabnik energije, zato je smiselno, da pred odločitvijo o nakupu ali najemu potrošnik pridobi informacijo, kako energetsko varčna oz. potratna je le ta. Bistven del energetske izkaznice ni samo prvi del izdane energetske izkaznice, ki navaja informacije glede energetske učinkovitosti stavbe, ampak tudi drugi del, ki pa vsebuje priporočila in podaja informacije o možnih stroškovno učinkovitih ukrepih, ki jih je možno in smiselno izvesti na posamezni stavbi za povečanje njene energetske učinkovitosti. To pa je zelo pomembno tudi za starejše stavbe, ki so energetsko neučinkovite in potrebne energetske prenove. Potrebno je tudi dodati, da se ukrepi energetske učinkovitosti izvajajo običajno preko postopne energetske prenove zaradi večjih investicijskih stroškov in zaradi tega ni mogoče z opredelitvijo časa izgradnje nepodredno določiti, da so starejši objekti od 40 let energetsko neučinkoviti.
Pravilnik o metodologiji izdelave in izdaji energetskih izkaznic stavb (Uradni list RS, št. 92/2014) v 8. členu navaja, da je za primere, če je stavba nevzdrževana, zapuščena ter dotrajana in se šteje kot neprimerna za uporabo ali bivanje, ter zanjo izračun energijskih kazalnikov ni mogoč, to dejstvo navede na energetski izkaznici v rubriki »Komentar in posebni robni pogoji«. Izvajanje tega člena pravilnika iz stališam, ali je možno določiti energijske kazalnike, pa lahko ugotovi samo strokovnjak na terenu.
Glede stavb namenjenih rušenju je potrebno pojasniti, da ob prodaji ni še nobenih potrjenih ali določenih aktivnosti novih potencialnih lastnikov glede ukrepov na stavbi. Se je pa že ob pripravi zgoraj navedenega pravilnika preučevalo, na kakšen način je pravno mogoče nedvoumno urediti poenostavitve v primeru stavb neprimernih za uporabo ali bivanje, kjer pa se je izkazalo, da je tematika neposredno povezana z drugo področno zakonodajo. V primeru možnih poenostavitev glede stavb neprimernih za uporabo in primernih za rušenje, se bo le ta upoštevala tudi pri tem predpisu.