Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Vključevanje na avtocesto

29702 OGLEDOV 16 KOMENTARJEV

Voznik, ki se vključuje v promet na avtocesti, se po 30. členu ZPrCP lahko v promet vključi le, če to lahko stori varno (ne ovira ali ogroža vozil, ki vozijo po AC). Primera, ko varna vključitev ni mogoča (npr. zaradi gostega prometa), zakon ne predvideva. V tem primeru ima voznik tri možnosti:
  • vključiti se v promet, kljub temu, da tega ni mogoče varno storiti (prepovedano)
  • ustaviti se na koncu pospeševalnega pasu (prepovedano)
  • nadaljevati vožnjo po odstavnem pasu (prepovedano)

V vseh treh primerih torej voznik stori prekršek, kljub temu, da takšna situacija ni nastala po njegovi krivdi in se ji na noben način ni mogel izogniti. Prav tako je pri sedanjem zakonu nejasno, katero od teh možnosti naj voznik vseeno izbere (saj nekaj mora storiti).

Predlagam, da se v zakon doda možnost (npr. v 11., 12. ali 13. odstavek 30. člena ZPrCP), da se vozniku dovoli nadaljevanje vožnje po odstavnem pasu, če se ni mogel varno vključiti v promet iz pospeševalnega pasu, a le toliko časa, da se lahko varno vključi v promet na AC.

19 glasov

4 glasovi

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR D D0 5 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • ZADNJA SPREMEMBA
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


22. 9. 2015

Odziv Ministrstva za infrastrukturo

Splošna načela cestnega prometa določajo, da mora udeleženec cestnega prometa ravnati tako, da poteka promet nemoteno, umirjeno in varno ter pri tem ne ovira ali ogroža drugih udeležencev cestnega prometa ali jim ne povzroča škode, prav tako pa sme udeleženec cestnega prometa pričakovati, da bodo vsi tisti, ki so dolžni skrbeti za ceste in prometno ureditev na cestah, ravnali v skladu s predpisi o pravilih cestnega prometa, voznikih, motornih vozilih ter s predpisi o cestah.

Zakon o pravilih cestnega prometa (Uradni list RS, št. 82/13 – uradno prečiščeno besedilo; v nadaljnjem besedilu: ZPrCP) v prvem odstavku 56. člena določa, da mora voznik pri vključevanju v cestni promet ali v promet na prednostno cesto pustiti mimo vsa vozila, ki vozijo po prometnem pasu, na katerega se vključuje, v drugem odstavku 30. člena ZPrCP pa je določeno, da se sme voznik vključiti in izključiti v promet na avtocesti in hitri cesti le na označenih priključkih. ZPrCP v četrtem odstavku 30. člena tudi določa, da mora voznik, ki se z motornih vozilom vključuje v promet na avtocesti ali hitri cesti, voziti po pospeševalnem pasu in se z ustrezno hitrostjo vključiti v promet, pri tem pa ne sme ovirati ali ogrožati vozil, ki vozijo po njej.

Prav tako ZPrCP v prvem odstavku 44. člena še določa, da mora voznik, ki vozi za drugim vozilom po istem prometnem pasu, voziti za njim na razdalji, ki ni manjša od razdalje, ki jo pri hitrosti, s kakršno vozi, prevozi v dveh sekundah (varnostna razdalja) oziroma na razdalji, določeni s prometnim znakom.

Upoštevanje splošnih načel cestnega prometa se torej pričakuje tako od voznika, ki se vključuje v promet na avtocesti oziroma hitri cesti (pozorno in brez nepotrebnega zmanjševanja hitrosti zapelje na začetek pospeševalnega pasu; vklopi leve utripalke; s pogledom ugotovi položaj, hitrost in oddaljenost vozil na smernem vozišču; pospešuje, da se čim bolj približa hitrosti vozil na smernem vozišču avtocesta oziroma hitre ceste; se varno vključi na avtocesto oziroma hitro cesto) kot tudi od voznika, ki na avtocesti oziroma hitri cesti vozi po smernem vozišču, na katerega se vključuje voznik s pospeševalnega pasu (varnostna razdalja).

V primeru upoštevanja navedenih splošnih načel cestnega prometa ter pravil cestnega prometa, je omogočeno varno vključevanje v promet na avtocesti oziroma hitri cesti. V kolikor se zgodi, da se voznik ni uspel pravočasno vključiti na prometni pas avtoceste (npr. gost promet) se izjemoma dovoljuje vožnja po odstavnem pasu, vendar le toliko časa, kot je nujno za varno vključitev na prometni pas avtoceste. Vožnja po odstavnem pasu je po določbi enajstega odstavka 30. člena ZPrCP sicer prepovedana, vendar je v izjemnih primerih bistveno manj tvegana kot ustavitev na koncu pospeševalnega pasu.

Predloga pobudnika o spremembi določba Zakona o pravilih cestnega prometa (vključevanje v promet na avtocesti in hitri cesti), zaradi podanih utemeljenih argumentov, ne nameravamo upoštevati.

Priloge:

Popravki predloga

Verzija predloga z dne, 15. 7. 2015 | 16:30:15

Vključevanje na avtocesto

Voznik, ki se vključuje v promet na avtocesti, se po 30. členu ZPrCP lahko v promet vključi le, če to lahko stori varno (ne ovira ali ogroža vozil, ki vozijo po AC). Primera, ko varna vključitev ni mogoča (npr. zaradi gostega prometa), zakon ne predvideva. V tem primeru ima voznik tri možnosti: - vključiti se v promet, kljub temu, da tega ni mogoče varno storiti (prepovedano) - ustaviti se na koncu pospeševalnega pasu (prepovedano) - nadaljevati vožnjo po odstavnem pasu (prepovedano) V vseh treh primerih torej voznik stori prekršek, kljub temu, da takšna situacija ni nastala po njegovi krivdi in se ji na noben način ni mogel izogniti. Prav tako je pri sedanjem zakonu nejasno, katero od teh možnosti naj voznik vseeno izbere (saj nekaj mora storiti).

Predlagam, da se v zakon doda možnost (npr. v 11., 12. ali 13. odstavek 30. člena ZPrCP), da se vozniku dovoli nadaljevanje vožnje po odstavnem pasu, če se ni mogel varno vključiti v promet iz pospeševalnega pasu, a le toliko časa, da se lahko varno vključi v promet na AC.

Komentarji