Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Kontrola bolniškega staleža zaposlenih v Državni upravi

4508 OGLEDOV 5 KOMENTARJEV

Predlagam kontrolo bolniškega staleža za delavce v državni upravi.

Nekateri se prav hvalijo kako je enostavno priti do bolniške in zakaj bi dajal dopust . Prijatelj v privatni firmi je imel kontrolo 3x na dan in sicer dop., pop. in zvečer... Kako je to urejeno v držani službi mi ni znano samo noben ne omenja o kakršni koli kontroli...

11 glasov

3 glasovi

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR V vratar 3 predlogi
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


13. 8. 2015

Odziv ministrstva za javno upravo

Nadzor nad zlorabami pravice do zadržanosti z dela do 30 delovnih dni zaradi bolezni ali poškodbe oziroma preverjanje določenih okoliščin in dejstev, ki kažejo na morebitno zlorabo glede odsotnosti javnega uslužbenca zaradi bolezni, ureja 33.a člen Zakona o javnih uslužbencih (Uradni list RS, št. 63/07-UPB3, 65/08, 69/08-ZTFI-A, 69/08-ZZavar-E, 74/09 Odl.US: U-I-136/07-13 in 40/2012-ZUJF, v nadaljevanju: ZJU), ki za zaposlene v organih državne uprave in drugih državnih organih ter v upravah lokalnih skupnosti določa:

»(1) Predstojnik lahko v primeru, ko razpolaga z informacijo, na podlagi katere so podani razlogi za sum, da javni uslužbenec zlorablja pravico do zadržanosti z dela do 30 delovnih dni zaradi bolezni ali poškodbe, ali pravico do povračila stroškov prevoza na delo in z dela, pooblasti enega ali več javnih uslužbencev za ugotovitev dejanskega stanja.

(2) Pooblaščeni javni uslužbenec lahko zbira informacije iz prejšnjega odstavka od javnih uslužbencev, zaposlenih v organu, in od tretjih oseb. O posameznih dejanjih v okviru ugotavljanja dejanskega stanja pooblaščeni javni uslužbenec sestavi zapisnik. Po končanem postopku ugotavljanja dejanskega stanja se javnega uslužbenca seznani z ugotovitvami postopka in se mu omogoči vpogled v zapisnik.

(3) Predstojnik lahko, če oceni, da je to smotrnejša rešitev, za izvedbo nadzora nad zlorabami iz prvega odstavka tega člena ne glede na določbo drugega odstavka 13. člena Zakona o detektivski dejavnosti (Uradni list RS, št. 113/05 - uradno prečiščeno besedilo) sklene pisno pogodbo in pooblasti pravno ali fizično osebo v skladu z zakonom, ki ureja detektivsko dejavnost.

(4) Pred pričetkom izvajanja nadzora mora predstojnik javnega uslužbenca najprej opozoriti, da obstajajo razlogi za sum o zlorabi, ter mu omogočiti, da se o tem izjasni.«.

Citirani člen uvodoma določa, da lahko predstojnik v primeru, ko razpolaga z informacijo, na podlagi katere so podani razlogi za sum, da javni uslužbenec zlorablja pravico do zadržanosti z dela do 30 delovnih dni zaradi bolezni ali poškodbe, pooblasti enega ali več javnih uslužbencev za ugotovitev dejanskega stanja. Iz navedenega torej izhaja, da je za ukrepanje skladno s tem členom potrebna informacija, na podlagi katere so podani razlogi za sum, da javni uslužbenec zlorablja pravico do zadržanosti z dela do 30 delovnih dni zaradi bolezni ali poškodbe. Informacije, ki lahko vplivajo na odločitev predstojnika za izvajanje nadzora po tej določbi, morajo biti takšne, da lahko vzbudijo sum o zlorabi omenjenih pravic .

Skladno s četrtim odstavkom 33.a člena mora predstojnik pred pričetkom izvajanja nadzora javnega uslužbenca najprej opozoriti, da obstajajo razlogi za sum o zlorabi, ter mu omogočiti, da se o tem izjasni. Zakon sicer ne zahteva posebne obličnosti, vendar pa je glede na morebitne posledice dejansko ugotovljene zlorabe pravic primerno, da se javnega uslužbenca pisno opozori na sum, v primeru ustnega zagovora pa da se o poteku izjasnitve piše zapisnik.

Upoštevaje navedene zakonske določbe in tudi dejstvo, da pri preverjanju okoliščin in informacij lahko pride tudi do posega v zasebnost javnega uslužbenca, je torej potrebno pred pričetkom izvajanja nadzora javnega uslužbenca najprej opozoriti, da obstajajo razlogi za sum o zlorabi, ter mu omogočiti, da se o tem izjasni. Šele po tem, ko je javnemu uslužbencu dana možnost, da se izjavi, lahko predstojnik enega ali več javnih uslužbencev oziroma, če presodi, da je to smotrnejša rešitev, fizično ali pravno osebo, ki opravlja detektivsko dejavnost, pooblasti za zbiranje (nadaljnjih) informacij v zvezi z domnevno zlorabo teh pravic (drugi in tretji odstavek 33.a člena ZJU). Po končanem postopku nadzora je treba javnega uslužbenca seznaniti z ugotovitvami takšnega postopka (drugi odstavek 33.a člena ZJU).

Upoštevaje navedeno je torej mogoče zaključiti, da veljavna ureditev za zaposlene v državnih organih in upravah lokalnih skupnosti že sedaj jasno določa nadzor nad zlorabami pravice do zadržanosti z dela do 30 delovnih dni zaradi bolezni ali poškodbe oziroma preverjanje določenih okoliščin in dejstev, ki kažejo na morebitno zlorabo glede odsotnosti javnih uslužbencev zaradi bolezni, zato nadaljnja obravnava predloga predlagatelja ni potrebna.

Priloge:

Komentarji