Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

vozniške in prometne

2221 OGLEDOV 11 KOMENTARJEV

Predlagam vladi da ukine kaznovanje voznikov ki ob kontroli policije nimajo pri sebi prometnega dovoljenja ali vozniške. Policija lahko vsakega voznika preveri preko računalnika. Zakaj torej kaznovanje?

25 glasov

5 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR R rastan 5 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


14. 7. 2015

Odziv Ministrstva za infrastrukturo

Zakon o voznikih (Uradni list RS, št. 109/10 in 25/14; v nadaljnjem besedilu: ZVoz) v prvem odstavku 16. člena določa, da je voznik dolžan imeti pri sebi listino, s katero dokaže, da sme voziti vozilo v cestnem prometu, veljavno prometno dovoljenje, listine o tovoru, dovoljenje za vožnjo v času prepovedi prometa, pri opravljanju prevoza skupine otrok pa tudi potrdilo o poklicnih vozniških izkušnjah. Voznik, ki navedenih listin nima pri sebi se kaznuje z globo 40 evrov, z globo 160 evrov pa v primeru neupoštevanja odredbe pooblaščene uradne osebe po izročitvi navedenih listin na vpogled.

Nadalje tudi Zakon o motornih vozilih (Uradni list RS, št. 106/10 in 23/15; v nadaljnjem besedilu: ZMV) v prvem odstavku 26. člena določa, da morajo imeti motorna in priklopna vozila za udeležbo v cestnem prometu veljavno prometno dovoljenje, v petem odstavku pa je enako določeno tudi za vozila, registrirana v tujini.

Zahteva pobudnika, da se v Zakonu o voznikih ukine kaznovanje voznikov, ki ob nadzoru Policije nimajo pri sebi vozniškega in prometnega dovoljenja, s čimer bi se posledično opustila obveznost voznika, da ima med vožnjo pri sebi veljavno listino, s katero dokazuje, da ima pravico voziti vozilo v cestnem prometu (vozniško dovoljenje) ter veljavno prometno dovoljenje, je neutemeljena iz več razlogov:

  • z ukinitvijo kaznovanja voznikov, ki nimajo pri sebi vozniškega in prometnega dovoljenja in temu posledično opustitvijo dolžnosti posedovanja vozniškega in prometnega dovoljenja, bi bilo onemogočeno preverjanje veljavnosti vozniških in prometnih dovoljenj, izdanih v tujini. Če bi se opustitev dolžnosti posedovanja vozniškega in prometnega dovoljenja nanašala le na vozniška in prometna dovoljenja, izdana v Republiki Sloveniji, pa bi bila takšna določba diskriminatorna do imetnikov vozniških in prometnih dovoljenj, izdanih v tujini;
  • predlagana rešitev bi bistveno vplivala na dolžino postopkov, ki jih pri opravljanju nadzora izvajajo policisti, inšpektorji ter druge pooblaščene uradne osebe. Preverjanje upravičenosti do vožnje motornega vozila ter preverjanje izpolnjenih zahtev za udeležbo motornega vozila v cestnem prometu, je glede na veljavne določbe ZVoz in ZMV, omejeno na vpogled v vozniško in prometno dovoljenje, katerega ima voznik pri sebi. Po predlagani rešitvi bi bilo potrebno na drug predpisan način preveriti identiteto osebe (v večini primerov s privedbo osebe na policijsko postajo, …), pravico do vožnje motornega vozila, pravico do posedovanja vozniškega dovoljenja, izpolnjevanje pogojev za udeležbo vozila v cestnem prometu, lastništvo vozila, …, kar bi postopke le še podaljšalo;
  • z ukinitvijo kaznovanja voznikov, ki nimajo pri sebi vozniškega in prometnega dovoljenja in temu posledično opustitvijo dolžnosti posedovanja vozniškega in prometnega dovoljenja, bi imeli udeleženci prometne nesreče I. kategorije težave pri izpolnjevanju Evropskega poročila o prometni nesreči. Obvezni podatki, ki jih je v navedeno poročilo potrebno navesti, so podatki iz vozniškega in prometnega dovoljenja. V primeru, da se dolžnost posedovanja listin opusti, lahko z veliko verjetnostjo predvidevamo, da bodo udeleženci klicali Policijo ali Ministrstvo za infrastrukturo zgolj zaradi zagotavljanja podatkov iz vozniških in prometnih dovoljenj, izdanih v Republiki Sloveniji.

Prav tako je smisel sankcioniranja za storjene prekrške, ob upoštevanju načela sorazmernosti, vplivanje na posameznika, da v prihodnje ne stori določenega dejanja, ki bi ga moral opraviti oziroma, da se vzdrži dejanja, ki bi predstavljalo prekršek, če bi ga opravil (specialna prevencija) ter vplivanje na druge ljudi, da ravnajo po predpisih in ne storijo prekrškov (generalna prevencija). Poleg tega pa je sankcija za prekršek usmerjena tudi v uveljavitev določenega reda.

Predloga pobudnika o ukinitvi kaznovanja voznikov, ki ob kontroli Policije nimajo pri sebi vozniškega in prometnega dovoljenja, zaradi podanih utemeljenih argumentov, ne nameravamo upoštevati.

Priloge:

Komentarji