Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Reforma ali ukinitev OIV ur v srednjih šolah in gimnazijah v RS

3511 OGLEDOV 0 KOMENTARJEV

Predlagam ukinitev oz. preoblikovanje tako imenovanih OIV-jev oziroma "obveznih izbrinih vsebin" v srednjih šolah, zaradi, za večino dijakov, nepomembnih in nestrokovnih vsebin.

Za tiste, ki z zadevo še niste seznanjeni: OIV so obvezne ure, ki jih je treba opraviti izven pouka, da se sploh pridobi spričevalo na koncu letnika. Te vsebine so ponavadi pogovorne narave o prometu, zdravstvu, brezdomcih... Res da bi bile teme lahko zanimive vendar so izvedene nestrokovno in to celo do te mere, da dijaki vedo o problemu več kot predavatelji, kar je sramotno.

Med OIV med drugim spada tudi nekaj ur pogovora o varnosti v cestnem prometu v 3. ali 4. letniku. Večina dijakov ima že v 3. letniku opravljeno vsaj prvo pomoč in cpp, če ne celo vozniškega izpita. In za le te dijake je npr. 3 urni pogovor o varnosti v cestnem prometu nepotreben in navsezadnje izguba časa. Sliši se že z lepim namenom, dejansko pa na urah poteka 3 urni pogovor s študenti o tem, kaj lahko koga zbije na cesti in na kaj moramo biti kot pešci previdni. To so vsebine za 1. razred osnovne šole. Sam sem šel skozi vse to in ne želim, da bi tako zapravljali čas tudi prihodnjim generacijam dijakov.

Zato predlagam vladi oz. ministrstvu za izobraževanje, znanost in šport, naj ukine oz. naj postavi nujen strokovni normativ za vse izvajane vsebine OIV na vseh srednji šolah in gimnazijah. V primeru postavitve normativa, predlagam, da se uvedejo tudi dodatni OIV predmeti, kot so npr. kako najti zaposlitev, politična vzgoja in podobni. To naj se naredi v posvetovanju s strokovnjaki in navsezadnje tudi z dijaki, ki bi bili pripravljeni prisustvovali na poizkusnih urah. Prosim pa vas, da se ne boste, kot že velikokrat, izgovarjali da je trenutno stanje v redu, ker vam iz prve roke lahko povem, da še zdaleč ni. Šolstvo, bi za izboljšanje nujno potrebovalo reformo vendar bi taka sprememba bila morebiti preveč drastična in draga za uvajanje, zato menim da je bolje da gre po korakih, kot je ta.

Lp

17 glasov

0 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR M Matthias 12 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


6. 7. 2015

Odziv Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport

Interesne dejavnosti so sestavni del predmetnikov izobraževalnih programov poklicnega, srednjega strokovnega, pa tudi gimnazijskega izobraževanja Čeprav je namen interesnih dejavnosti razbremeniti dijake od šolskega pouka, pomenijo med drugim tudi enega od načinov za razširjanje in poglabljanje splošnega in posebnega znanja, povezanega s cilji izobraževalnih programov, še posebej pa z uresničevanjem ciljev ključnih kompetenc. Hkrati je z interesnimi dejavnostmi dijakom omogočeno, da odkrivajo tudi področja, ki niso opredeljena s programom, po katerem se izobražujejo, ter da spoznavajo svoje talente in jih razvijajo. Z možnostjo proste izbire med posameznimi dejavnostmi naj bi se spreminjala tudi odnos dijaka do dela ter njegova odgovornost za lastne odločitve.

Dijaki na podlagi programske ponudbe šole, ki je sestavni del letnega delovnega načrta šole, svobodno izbirajo med posameznimi ponujenimi dejavnostmi. Šole z letnim delovnim načrtom opredelijo konkretne interesne dejavnosti, pri tem pa morajo obvezno načrtovati vsaj v predpisanem minimalnem obsegu tiste vsebine, ki so določene v okviru obveznega dela. Priporočene vsebine interesnih dejavnosti, ki so enake vsebinam iz katalogov znanja za posamezne predmete, se kot interesne dejavnosti ne izvajajo. Ta del interesnih dejavnosti šola nadomesti z drugimi vsebinami ali pa poveča število ur za tiste dejavnosti, ki si jih dijak lahko izbira sam.

Zahvaljujemo se vam za vašo pobudo in za to, da ste z nami delili izkušnjo. Popolnoma vas razumemo in se strinjamo, da, če se te vsebine izvajajo na način, kot ste ga opisali (premalo kakovostno in na nivoju začetnih razredov osnovne šole), potem dijaki ne pridobijo ustreznih znanj in so obvezne izbirne vsebine same sebi namen. Izpostavili ste predvsem obvezne izbirne vsebine, ki se nanašajo na pogovor o varnosti v cestnem prometu. Ocenjujemo sicer, da so te vsebine aktualne v vsakem trenutku, seveda pa je treba te vsebine primerno predstaviti ciljni skupini glede na njihovo starost in predhodno poznavanje vsebin. Verjamemo, da se kakovost in način izvedbe obveznih izbirnih vsebin morda razlikujejo od šole do šole, čeprav se šole zagotovo trudijo, da vendarle te vsebine ustrezno izbirajo in kakovostno izvedejo. Zahvaljujemo se vam tudi vaše predloge glede novih vsebin, ki bi jih bilo treba po vašem mnenju vključiti v ponudbo izbirnih vsebin šol, kar bomo zagotovo upoštevali ob morebitnih prenovah izobraževalnih programov. Vaš prispevek je zelo konstruktiven in zagotovo vreden ustreznega premisleka.

Priloge:

Komentarji