Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z nezadostno podporo

Dnevne svetilke so KORAK NAZAJ V PROMETNI VARNOSTI

2120 OGLEDOV 2 KOMENTARJA

71. člen zakona o pravilih cestnega prometa, 1. in 5. odstavek.

Trenutni zakon in njegova življenska uporabnost je KORAK NAZAJ v cestnoprometni varnosti.

Predlagam dopolnitev 1. odstavka in izbris 5. odstavka 71. člena ki govori o definiciji dnevnih svetilk oz. svetlobni opremi na vozilu. Problem je slaba ali slabša vidnost vozil podnevi.

Poleg tega, da podnevi uporaba zadnjih luči ni obvezna!, dnevne svetilke lahko svetijo celo 25% slabše od zasenčenih! Iz tega in zato so nastale vse mogoče oblike, dolžine, postavitve, moči,... dnevnih svetilk.

5. odstavek je povzročil različne interpretacije in zato trenutno spremljamo poplavo različnih kombinacij uporabe svetil. Eni proizvajalci avtomobilov imajo kombinacijo "dnevne svetilke" brez prižganih zadnjih luči, drugi bolj ozaveščeni o varnosti pa imajo kombinacijo prižganih "dnevnih svetilk" spredaj in zadaj. Homologacija očitno tolerira obe opciji.

Če bi bil tak polovičarski zakon spisan za prometno signalizacijo bi bil na cesti kaos. Tam veljajo pravila za velikost, barvo, oddaljenost,... vse na podlagi znanstveno dokazane percepcije človeškega vida in možganov.

Praksa je bila do sedaj dobra. Ne razumem zakaj korak nazaj. Zakaj na daleč in jasno vidnemu "svetlobnemu znaku", ki označuje avtomobil zmanjšati moč ali ga celo ugasnit?

Samo dovolj močna in usmerjena sprednja svetila (zasenčeni žarometi) in prižgana zadnja pomagajo hitreje in pravočasno zaznati slabo vidna vozila tako v smeri vožnje kot tudi pri pogledih v vzvratna ogledala.

Voznik v svojem spominu in vidnem polju najbolj prepozna standardno število, postavitev (višino), moč in obliko žarometov. In to zagotavlja tisto dodatno varnost, ki naj bi jo zakon že pred desetletji prinesel... ne pa neživljenske spremembe in dovoljenje za vse mogoče lučke za katere se v večini na vidi zgolj, da so namenjene oblikovalskemu preigravanju kot pa varnosti. Ta oblikovalska svoboda z dovoljenjem zakona(države) nam ponuja od treh komaj vidnih LED svetilk do neverjetnih dolžin in oblik, na vrhu, spodaj, več kot en par,....

Predlagam, da se sploh ukine dnevne svetilke in tako tudi s tem povezane nedoslednosti. Nadomestijo oz. ostanejo naj samo zasenčeni žarometi ter prižgane zadnje luči.

Sicer pa naj se dopolnitev glasi v smislu, da so zadnje luči obvezno prižgane.

71. člen

(uporaba svetlobne opreme na vozilu)

(1) Voznik motornega vozila ali skupine vozil mora voziti v cestnem prometu s prižganimi dnevnimi svetilkami ali zasenčenimi žarometi.

(6) Voznik iz prvega odstavka tega člena mora voziti podnevi s prižganimi dnevnimi svetilkami. Kot dnevne svetilke se lahko uporabljajo tudi zasenčeni žarometi, katerih svetilnost je v takem primeru lahko zmanjšana za največ 25%. Dnevne svetilke ali zasenčeni žarometi, ki se uporabljajo kot dnevne svetilke, so lahko prižgane, ne da bi bile sočasno prižgane pozicijske svetilke.

V definicij Zakon govori o dnevni svetilki:

5. »dnevna svetilka« je svetilka za dnevno vožnjo, ki pomeni naprej usmerjeno svetilko, katere namen je narediti vozilo bolj opazno pri vožnji podnevi;

13 glasov

12 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 15 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR G Gregor Gregor 1 predlog
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE

Komentarji