Športna šolska ura vsak dan za vse šoloobvezne otroke
Zdravo!
Moj predlog je sledeč.:"Predlagam, da se uvede v šolah in še prej, tudi v vrtcih, vsakodnevna učna športna ura za učence vseh starosti."
Zdravo!
Moj predlog je sledeč.:"Predlagam, da se uvede v šolah in še prej, tudi v vrtcih, vsakodnevna učna športna ura za učence vseh starosti."
Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.
Odziv Ministrstva za inzobraževanje, znanost in šport
Nedvomno bi bilo tako za učence kot dijake koristno, da bi imeli še več ur namenjenih športnim aktivnostim. Vendar je potrebno vedeti, da vsaka uvedba nove ure pomeni odvzeti uro drugemu predmetu.
Morda je premalo poznano, da imajo osnovnošolci v času devetletnega izobraževanja obvezno 834 ur pouka športa, kar je po obsegu na tretjem mestu za poukom slovenščine in matematike. Osnovnošolci imajo tudi 225 ur športnih aktivnosti v okviru športnih dni in trenutno si lahko izberejo še pouk športa iz sklopa izbirnih predmetov. Tretjina ur interesnih dejavnosti v osnovni šoli se izvaja v obliki športnih krožkov. Nekatere šole pa po lastnem izboru in programu vsak dan izvajajo tudi športno rekreacijo v obliki rekreativnega odmora.
Dejstvo je, da spreminjanje kurikula za srednješolce pomeni spreminjanje 170 izobraževalnih programov. Dijaki imajo že sicer precejšnjo učno obremenitev, predpisano imajo število ur aktivnosti, s katerimi jih je mogoče obremeniti. To pomeni, da bi morali zmanjšati ali ukiniti druge predmete ali dejavnosti.
In če pogledamo še v vrtce. Gibanje je eno izmed šestih področij dejavnosti, ki jih vključuje Kurikul za vrtce, ki se kot javno veljavni program izvaja v javnih vrtcih.
Gibalni razvoj je v ospredju predvsem v prvih letih življenja in poteka od naravnih in preprostih oblik gibanja (plazenje, lazenje, hoja, tek, itd.) do sestavljenih in zahtevnejših športnih dejavnosti. V predšolskem obdobju otroci z igro pridobivajo raznovrstne gibalne izkušnje, ki jim prinaša veselje in zadovoljstvo. Pozitivne vzpodbuje so temeljne motivacijske metode pri delu z najmlajšimi. Tako je v kurikulu tudi zapisano, da naj vrtec otrokom vsakodnevno omogoči in jih vzpodbuja, da z različnimi dejavnostmi v prostoru in na prostem spoznavajo in razvijajo gibalne sposobnosti ter osvojijo nekatere gibalne koncepte oz. vsebine. V elementarnih gibalnih igrah, ki predstavljajo osnovo športnih iger, otroci postopoma spoznavajo smisel in pomen upoštevanja pravil igre in se socializacijsko krepijo. Kurikulum vrtcem nalaga, da mora biti področje gibanja prilagojeno različnim potrebam, interesom in sposobnostim otrok, tako da gibanje optimalno prispeva k njihovemu razvoju in zdravju. Kurikul opredeljuje globalne cilje in cilje dejavnosti ter navaja primere dejavnosti, ločeno za otroke 1. in 2. starostnega obdobja.
Več podrobnosti je v dokumentu Kurikulum za vrtce.