Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

predlagam, da se zniža cestnina

1959 OGLEDOV 3 KOMENTARJI

Spoštovani,

predlagam da se zniža cestnina vsaj za 10% in , da se poceni gorivo.

20 glasov

5 glasov

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR T tin-a 79 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


14. 4. 2015

Odziv Ministrstva za infrastrukturo

Zakon o cestnini za vozila, katerih največja dovoljena masa presega 3.500 ureja obveznost plačevanja cestnine za uporabo cestninskih cest z motornimi vozili, katerih največja dovoljena masa presega 3.500 kg, ne glede na največjo dovoljeno maso priklopnih vozil, ter način določitve višine te cestnine, način cestninjenja, nadzor nad plačevanjem cestnine in sankcije za kršitev obveznosti plačevanja cestnine. Poleg tega Zakon o javnih cestah ureja področje cestninjenja osebnih vozil, ki v svojih določbah opredeljuje, da se za uporabo cestninskih cest in cestninskih cestnih objektov plačuje cestnina. Višino cestnine za vozila, katerih največja dovoljena masa presega 3.500 kg sicer določi Vlada Republike Slovenije s sklepom, cena vinjet pa je določena v 10. členu Uredbe o cestninskih cestah in cestnini, ki ureja prodajne cene vinjet posameznih cestninskih razredov.

Predlogu za določitev višine cestnine mora upravljavec cestninskih cest predložiti tudi vse potrebne podatke in izračune, ki se nanašajo na stroške cestninskih cest za posamezen cestninski razred, obenem pa je potrebno z ustrezno cenovno politiko omogočati tudi zagotavljanje finančne vzdržnosti družbe DARS d.d. ter zagotavljati stabilnost in višina prihodkov iz naslova cestninjenja. Pri oblikovanju cestninske tarifne politike se v čim večji možni meri upošteva tudi obstoječo strukturo vozil in ekološki vidik. Vsaka načrtovana sprememba cenovne politike na področju cestninjenja je vsakič tudi predmet medresorskega usklajevanja v okviru katerega se v čim večji meri upošteva vse dejavnike na katere načrtovana sprememba vpliva, usklajen predlog pa je v končni fazi posredovan še v obravnavo oziroma potrditev na Vlado RS.

Ocenjujemo, da je v okviru predhodne obrazložitve ustrezno pojasnjen način določanja višine cestnine, iz česar izhaja, da predlagani pobudi ni možno ugoditi. Ne glede na navedeno si Ministrstvo za infrastrukturo kot pristojni resor stalno prizadeva, da je v veljavi tak cestninski sistem oziroma cestninska politika, da je uporabnikom v čim večji meri omogočeno, da lahko učinkovito ter s čim manjšimi stroški realizirajo svoje potrebe po mobilnosti.

Komentarji