Skoči do osrednje vsebine
Prijava v aplikacijo

Ste pozabili geslo?

Registracija

Predlagam vladi
Predlog z odzivom pristojne institucije

Železnice

4046 OGLEDOV 3 KOMENTARJI

Ne vem prav točno kako je sedaj, ampak, ped časom je bilo po televiziji, da se denar od cestnin pri registraciji avtomobilov( ne pozabite: avto ste kupili z svojim denarjem in cestnino plačujete za svoj avtek!) prenaša za rešitev železnic. Kaj ima tukaj veze moja vožnja z mojim avtom po državnih cestah, ko pa sem državi plačal mojo obrabnino cest in železnice?( če kdo ne ve: vlaki se vozijo po tirih, ki so stran od cest( no ja kdaj se malo srečamo) in imajo kolesa iz litin ne pa gume). Železnice naj poskrbijo za svoj finančni del, ker če se bo denar za cestnine dajal za železnice, potem bodo kmal ceste bile potrebne večjih popravil , kot zmore Bruselj dat denar! Vladi predlagam, da naj denar, ki se ga plačuje za cestnine, tudi da v mošnjiček za cestnine! Ker denarja je dovolj, saj davke vsi zaposleni plačujemo!

14 glasov

3 glasovi

Če bo predlog prejel vsaj 11 glasov za in več glasov za kot proti, ga bomo poslali v obravnavo pristojnemu ministrstvu.

AVTOR M Mr.G. 10 predlogov
STATUS PREDLOGA
  • PREDLOG POSLAN
  • KONEC OBRAVNAVE
  • ODGOVOR

Odgovor


20. 4. 2017

Odziv Ministrstva za infrastrukturo

V skladu z Zakonom o zagotavljanju sredstev za investicije v prometno infrastrukturo se letna dajatev za uporabo vozil v cestnem prometu namenja za potrebe investicij in investicijskega vzdrževanja prometne infrastrukture, s čimer je zajeta tako cestna kot tudi železniška infrastruktura. Ministrstvo za infrastrukturo se zaveda problematike financiranja prometne infrastrukture, zato stalno išče ustrezne načine, kako čim bolj učinkovito uravnotežiti izboljšanje dostopnosti na eni strani ter probleme zgostitev prometnih tokov in onesnaževanja okolja na drugi strani. Zavedati se je potrebno, da je dobro delujoč prometni sistem ključnega pomena za trajnostni gospodarski razvoj, saj je izboljšanje prometnih povezav pomembno za učinkovito odvijanje prometa v okviru celotne Evropske unije. Na trajnostnem razvoju mora temeljiti tudi oskrba gospodarstva. Pri tem je potrebno upoštevati načela mobilnosti, dostopnosti, varovanja okolja in varnosti, gospodarskega razvoja, optimalne izkoriščenosti virov in uravnoteženosti med transportnimi sistemi. Iz navedenih razlogov sta cestni in železniški prometni sistem medsebojno tesno povezana, zato ju je nujno razvijati vzporedno, če želimo dosegati cilje trajnostno naravnane prometne politike. Slednje pa je mogoče dosegati le z vlaganji v oba prometna sistema.

Ministrstvo za infrastrukturo sicer v okviru aktualnega državnega proračuna zagotavlja precejšnja dodatna finančna sredstva za področje cestne infrastrukture. Na področju cestnega prometa in cestne infrastrukture se za leti 2017 in 2018 namenja približno 505 milijonov eurov, od tega v letu 2017 za gradnjo, vzdrževanje in upravljanje državnih cest 217,5 milijonov eurov, s čimer se povečuje obseg sredstev v primerjavi z lanskim letom v višini 45 milijonov eurov, ter 226 milijonov eurov v letu 2018. Dobrih 60% teh sredstev je namenjenih investicijskemu vzdrževanju in gradnji državnih cest, zlasti za rekonstrukcije in modernizacije cest, za obnove in preplastitve dotrajanih vozišč, za ukrepe za izboljšanje prometne varnosti, za različne geotehničine projekte, izgradnjo obvoznic, sanacije premostitvenih objektov, za novogradnje cest, kolesarske povezave ter okoljevarstvene in ostale manjše projekte.

Priloge:

Komentarji